Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، لطیف صادقی روز یکشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌ها و از طرفی حساسیت شرایط فعلی به لحاظ منابع آبی و برداشت بی‌رویه از منابع آب باید موضوع استفاده بهینه از آب با جدیت و حساسیت دنبال کرد.

وی افزود: نصب کنتور هوشمند از الزامات و نیاز است کشاورزان در این زمینه با امور آب همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ویژه دهلران به دغدغه امور آب در تأمین آب اراضی کشاورزی پرداخت و یادآور شد: کشاورزان با رعایت الگوی مصرف، نصب کنتور هوشمند، عدم اضافه برداشت و پرداخت حق آبه همکاری کنند تا از این شرایط کم آبی عبور کنیم.

صادقی تاکید کرد: باید برای ایجاد اشتغال جوانان ، صرفه جویی در مصرف آب و افزایش راندمان تولید با همکاری شرکت شهرک های کشاورزی و جهاد کشاورزی نسبت به تامین حق آبه و ایجاد شهرک گلخانه ای در این شهرستان اقدام شود.

وی بر لزوم همکاری همه دستگاه های ذیربط در بحث حفاظت و صیانت از منابع آب تاکید کرد و یادآور شد: در راستای کاهش مصارف، جلوگیری از برداشت های غیر مجاز و اضافه برداشت ها، این مهم  می بایست در دستور کار همه احاد مردم و دستگاههای متولی قرار گیرد.

مدیر امور آب دهلران نیز گفت: کشت محصولات صیفی و ذرت در دشت موسیان و برتش ممنوع و در دشت عباس نیز مشروط به نصب کنتور آب کشت بلامانع است.

مسعود لطفی نیا افزود: از مجموع ۷۳۰ حلقه چاه شهرستان تاکنون ۵۷ کنتور هوشمند نصب شده که باید اطلاع رسانی های لازم در این زمینه انجام‌ و کشاورزانی که اقدام به هوشمند سازی کنتور چاه‌های کشاورزی نکنند، بطور قطع برابر قانون با آنها برخورد و محاسبه تعرفه‌ مصرفی آن آزاد خواهد بود.

برچسب‌ها ایلام دهلران شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام دهلران شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران ایلام دهلران شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۰۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس

مجتبی دهقان پور در اولین نشست شورای کشاورزی استان فارس در سالجاری، بیان کرد: این طرح با هدف شفاف سازی و مدیریت مصرف سوخت و با نصب GPS بر روی ادوات کشاورزی اجرا می‌شود.

به گفته او؛ چهار شهرستان بیضا، زرقان، سپیدان و لامرد به صورت پایلوت برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده اند و شهرستان‌های فسا، قیروکارزین، جویم و کوار نیز متقاضی اجرای آن هستند.

دهقان پور تصریح کرد: در صورتی که کشاورزان شهرستان‌های دیگر نیز راغب به اجرای این طرح باشند، سازمان جهاد کشاورزی استان فارس آمادگی همکاری در این زمینه را دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مشکل تامین سوخت ادوات کشاورزی از دغدغه‌های اصلی کشاورزان است، افزود: با توجه به کاهش ۱۰ درصدی سهمیه سوخت ماشین‌های کشاورزی از سوی ستاد قاچاق کالا و سوخت، امیدوارم با حمایت استاندار محترم فارس و همکاری شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تلاش کنیم نگرانی کشاورزان در این زمینه برطرف شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب