Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- به گزارش خبرگزاری فرانسه، به گفته مقامات، روز شنبه انفجار یک بمب در یک مینی‌بوس در پایتخت افغانستان دست‌کم چهار کشته و چندین زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا به نقل از فرانس پرس؛انفجار در بخش شرقی کابل آخرین مورد از یک رشته بمب‌گذاری‌های ویرانگر بود که در ماه‌های اخیر، درست بیش از یک سال پس از به قدرت رسیدن طالبان، کشور را ویران کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گفته خالد زدران، سخنگوی پلیس، تیمی از نیروهای امنیتی طالبان برای بررسی انفجار به منطقه اعزام شده اند.

 تا کنون هیچ کس مسئولیت این انفجار را که در محله ای که عمدتاً توسط پشتون های سنی ساکن است، به عهده نگرفته است.

در حالی که از زمان به قدرت رسیدن طالبان در ماه اوت، تعداد بمب گذاری ها کاهش یافته است، اخیراً حملات افزایش یافته است. در طول ماه مبارک رمضان که در 30 آوریل در افغانستان به پایان رسید، ده ها غیرنظامی در حملات عمدتاً فرقه ای در کابل و جاهای دیگر کشته شدند که مسئولیت برخی از آنها برعهده گروه داعش بود.

هزاره ها و جوامع صوفی شیعه آماج چندین مورد از این جنایات بودند.

مینی‌بوس‌هایی که مسافران را از ادارات یا بازارها به خانه‌هایشان منتقل می‌کردند، هدف بمب‌هایی قرار گرفتند.

خونین ترین حادثه رمضان در 22 آوریل در شهر شمالی قندوز رخ داد، زمانی که انفجاری که نمازگزاران صوفی را هدف قرار داد؛ در یک مسجد رخ داد.

در این انفجار دست کم 33 نفر کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

شاخه منطقه ای داعش در افغانستان با اکثریت سنی؛بارها شیعیان و اقلیت هایی مانند صوفیان را که از شاخه های عرفانی اسلام پیروی می کنند، هدف قرار داده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: طالبان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۱۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان

ساکنان ولسوالی درایم ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان تجمع اعتراضی کم سابقه‌ای علیه طالبان برگزار کردند و علیه آن‌ها شعار دادند. در ویدیویی که از این اعتراضات در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، معترضان با حمل یک تابوت شعار «مرگ بر امارت» سر می‌دهند. طالبان حکومت خود را امارت اسلامی می‌نامد.

به گزارش طلوع‌نیوز، شماری از باشندگان این ولسوالی به دلیل کشته شدن یک غیرنظامی توسط افراد امنیتی طالبان دست به این تجمع اعتراضی زده‌اند. منابع محلی گفته‌اند که این حادثه زمانی اتفاق افتاده است که افراد طالبان برای تخریب کشت خشخاش به این ولسوالی رفته بودند ولی با باشندگان محل درگیر و یک فرد کشته شد.

 

معترضان در این ویدیو می‌گویند که افراد طالبان وارد خانه‌های آن‌ها شده است.

دفتر سخنگوی فرماندهی امنیه ولایت بدخشان در واکنش به این حادثه گفته است که «تحرک و استفاده سوء تعدادی از افراد از چند دهقان و زارعین کشت خشخاش باعث بروز درگیری بین نیروهایی که موظف به تخریب بودند با زارعین شده است.»

دفتر سخنگوی فرماندهی همچنین گفته است که در درگیری پیش آمده «مردم محل با پرتاب سنگ و چوب به سوی مجاهدین در صدد به آتش کشیدن وسایط و سامان آلات آن‌ها برآمدند که این درگیری‌ها منجر به کشته شدن یک نفر از مردم محلی شد.»

به گفته فرماندهی ولایت بدخشان در حال حاضر اوضاع آرام و تحت کنترل نیروهای امنیتی است.

دیگر خبرها

  • وقوع انفجار در کابل
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۰ کشته برجای گذاشت
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • دستکم دو کشته به علت انفجار در یک پمپ بنزین در برزیل
  • ۱۲ کشته و زخمی به علت انفجار در ایالت بلوچستان پاکستان
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان
  • یک روزنامه‌نگار بر اثر انفجار بمب در پاکستان کشته شد
  • ۱۳ کشته و زخمی بر اثر وقوع حادثه ترافیکی در بامیان