Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: بیش از ۴۰ درصد شبکه توزیع آب استان فرسوده هستند که در شرایط خشکسالی اهمیت پِرتی آب مشخص می‌شود و نیازمند بهسازی در شبکه آب هستیم.

«پرویز ناصری» در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه منبع اصلی تولید آب، سد چم گردلان و منابع زیرزمینی است، اظهار کرد: در حال حاضر آب و فاضلاب در ۱۹ شهر و ۵۹۹ روستا آبرسانی داریم که قسمتی از آب از محل ۱۲۷ حلقه چاه تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه میزان تولید آب شهر ایلام ۲۵.۶ میلیون مترمکعب است، افزود: ۸ میلیون مترمکعب آب در طول سال از طریق آب‌های زیرزمینی و ۱۷.۶ میلیون مترمکعب از طریق آب‌های سطحی تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با اشاره به اینکه میزان هدر رفت آب در استان ۲۶.۱۷ است، تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد شبکه توزیع آب استان فرسوده هستند که در شرایط خشکسالی اهمیت پِرتی آب مشخص می‌شود و نیازمند بهسازی در شبکه آب هستیم.

وی اضافه کرد: ۶ شهرستان ایوان، مهران، چوار، سراب کلان سیروان، ملکشاهی و دهلران مجهز به پمپاژ آب شده‌اند اما دره‌شهر چون با برق کار می‌کند پمپاژ ندارد و برای خرید پمپاژ در شهرستان‌های بدره، آبدانان و ایلام اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تخصیص داده شده است.

ناصری با بیان اینکه به ۷۷ روستا به صورت سیار آبرسانی صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: از این تعداد، ۴۴ روستا در شهرستان چوار، ۸ روستای ملکشاهی، ۱۸ روستا در شهرستان هلیلان، ۳ روستا در شهرستان مهران و ۸ روستا در شهرستان دهلران هستند. که در مجموع ۴۱۰۰ خانوار از آبرسانی سیار بهره‌مند می‌شوند.

وی یادآوری کرد: احتمال وقوع تنش آبی در ۹ شهرستان ایلام، مهران، بدره، دهلران، آبدانان، ملکشاهی، ایوان، دره‌شهر و چوار وجود دارد.

ناصری مشکلات موجود در توزیع آب استان را توپوگرافی منطقه و پراکندگی تاسیسات تامین آب به خصوص روستاها با فاصله مسافتی زیاد، فرسودگی شبکه توزیع و تاسیسات، استفاده بی‌رویه از منابع آب موجود توسط مشترکین و انشعابات غیرمجاز برشمرد و افزود: استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز و همچنین سرعت ساخت و ساز، موجب عدم توانایی در تامین و توزیع آب مورد نیاز شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام بحران آب روستا در شهرستان توزیع آب استان شبکه توزیع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۱۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار

سرهنگ محمد محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران گفت: ماموران اداره اطلاعات و عملیات پلیس امنیت اقتصادی استان در پی اقدامات اطلاعاتی مبنی بر بارگیری و حمل گندم خارج از شبکه توزیع از محور کیاسر به مقصد شهرستان جویبار موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی طی هماهنگی با مرجع قضائی به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره غله شهرستان جویبار در حالی که خودرو‌های فوق قصد تخلیه گندم در یک انبار نگهداری کالا در شهرستان جویبار را داشتند آن را توقیف کردند.

سرهنگ محمدپور از کشف ۲۸ تن نهاده دامی (گندم) خارج از شبکه توزیع در بازرسی از خودرو‌های مورد نظر خبر داد و گفت: ارزش کالای توقیف شده بالغ بر ۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس امنیت اقصادی مازندران افزود: با توجه به عدم ارائه مدارک از جمله حواله تخلیه و حمل و همچنین عدم اعلام موجودی کالای مورد نظر به مبادی مربوطه کالای مورد نظر به استناد تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارز ه با قاچاق کالا و ارز محموله مکشوفه به عنوان کالای قاچاق توقیف و در این خصوص ۲ متهم دستگیر و موضوع در دست رسیدگی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی در آذربایجان غربی
  • ۶۳۰ پنل‌خورشیدی بین عشایر ایلام توزیع می‌شود
  • بررسی وضعیت پروژه‌های تامین آب شرب در شهر و روستا‌های شهرستان پیرانشهر
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • هشدار احتمال وقوع سیلاب در ایلام
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان