Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@20:12:21 GMT

ثبت رشد 29 درصدی صادرات از ابتدای امسال تاکنون در یزد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۱۵۷۰

ثبت رشد 29 درصدی صادرات از ابتدای امسال تاکنون در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، محمدرضا علمداریزدی پیش از ظهر امروز در حاشیه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان، اظهار کرد: سازمان صنعت،معدن و تجارت استان یزد در سال گذشته تعداد ۵۱۷۰ ثبت سفارش انجام داده است که بیش از ۸۳ درصد آن در بخش صنعت بوده است.

وی افزود: میزان صادرات پارسال استان به لحاظ وزنی سه میلیون و ۱۱۳ هزار تن و به لحاظ ارزش دلاری بیش از ۴۹۱ میلیون دلار بوده که به لحاظ وزنی رشد ۵ درصدی و به لحاظ دلاری رشد ۳۳ درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان یزد گفت: رتبه استان یزد در میزان صادرات غیرنفتی در کشور هشتم است و این رتبه مدام حفظ شده و حتی گاهی که تغییر کرده جزء پنج استان برتر کشور در حوزه صادرات غیر نفتی قرار گرفته‌ایم.

رییس سازمان صمت استان یزد تصریح کرد: در کارگروه توسعه صادرات، تقویم برگزاری نمایشگاه‌های استان مورد تصویب قرار گرفت که سی و پنج نمایشگاه را تا پایان سال شامل می‌شود و در ادمه گزارش صادرات محصولات کشاورزی و گزارش حمل و نقل کالاهای صادراتی نیزمورد بررسی قرار گرفت.

علمدار یزدی خاطرنشان کرد: کارهای زیربنایی مدیریت هوشمند حمل و نقل جاده‌ای انجام شده و سازمان صمت جلسه‌ای مشترک با سازمان راهداری در خصوص سیستم جامع تجارت خواهد داشت که در رصد و مدیریت هوشمند بازار اثر گذار است.

انتهای پیام/ز

 

منبع: فارس

کلیدواژه: علمدار یزدی استان یزد رشد صادرات سازمان صمت استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۱۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین، پس از تخریب این سد تاکنون اجساد ۴۲ نفر پیدا شده است و در روزهای قبل نیز سیل در سایر مناطق ده‌ها قربانی برجا گذاشته بود و اکنون مقامات می‌گویند به طور تخمینی مجموع تلفات این حوادث از ۱۲۰ نفر بیشتر شده است.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، یک سخنگوی دولت هشدار داد که بارندگی ها ظرفیت سدهای برق آبی را پر کرده است و یک سرریز گسترده مناطق پایین دست را تهدید می کند.

گروه‌های نجات در حال حفاری در میان گل‌ولای برای یافتن بازماندگان در چندین روستا از جمله کاموشیری و کیانوگو در شهرستان ناکورو هستند و بیم آن می‌رود که شمار جان‌باختگان بیشتر شود.

خبرگزاری رویترز به نقل از «استفان کی‌روی»، فرمانده پلیس محلی گزارش داد ۱۷ نفر از جان‌باختگانی که اجسادشان پیدا شده است کودک بودند.

در پی این حوادث و به دلیل پیش‌بینی هواشناسی دولت، بازگشایی مدارس در سراسر کنیا را به تعویق انداخته است.

بیش از ۱۳۰ هزار نفر بر اثر سیل آواره شده‌اند و بسیاری از مردم در مدارس پناه گرفته‌اند.

همچنین باران‌های شدید تانزانیا و بروندی را هم دربرگرفته است.

به گزارش بی‌بی‌سی، از ژانویه تاکنون حداقل ۱۵۵ نفر در تانزانیا بر اثر بارندگی شدید و در پی آن جاری شدن سیل جان باخته‌اند.

در بوروندی نیز نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر آواره شده‌اند.

کد خبر 848413 منبع: ایسنا برچسب‌ها سيل خبر مهم کنیا حوادث جهان سد

دیگر خبرها

  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • پرداخت بیش از ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از ابتدای سال تاکنون
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • وضعیت تهران به لحاظ نظافت بهتر از پاریس است
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • رشد ۹۰ درصدی رصد زنجیره تأمین دارو در سامانه تیتک