Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@09:25:01 GMT

ميزان سپرده‌ و تسهيلات بانکي اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۱۵۷۱

خبرگزاری آریا- میزان سپرده‌ها و تسهیلات بانکی تا پایان فروردین ماه سال جاری نسبت به مقطع مشابه در سال گذشته معادل 42.4 و 48.4 درصد افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری آریا، بر اساس گزارش بانک مرکزی از وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به تفکیک استان در پایان فروردین ماه سال جاری، مانده کل سپرده‌ها به رقم 5539.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 هزار میلیارد تومان رسیده است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال گذشته معادل 42.4 و 0.1 درصد افزایش را نشان می‌دهد.
همچنین، بالاترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده 2993.1 هزار میلیارد تومان و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل 15.1 هزار میلیارد تومان است.
علاوه بر این، مانده کل تسهیلات در این زمان 4160.8 هزار میلیارد تومان است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال گذشته معادل 48.4 و 0.5 درصد افزایش داشته است.
طبق این گزارش، بیش‌ترین مبلغ تسهیلات نیز مربوط به استان تهران با مانده 2597.7 هزار میلیارد تومان و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد معادل 14.7 هزار میلیارد تومان است.
نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی 83.3 درصد است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال قبل، به ترتیب 3.1 و 0.1 واحد درصد افزایش را نشان می‌دهد که نسبت مذکور در استان تهران 95 درصد و استان کهگیلویه و بویراحمد 109.4 درصد است.
در این گزارش، یکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده‌ها در استان تهران استقرار دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات تولیدی سایر استان‌ها در استان تهران بیان شده و عمده فعالیت‌های بانکی آنها از طریق شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری استان تهران انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی هزار میلیارد تومان نسبت به مقطع مشابه مربوط به استان استان تهران درصد افزایش سپرده ها سال قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۱۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

به گزارش ورزش سه تنها ساعاتی بعد از رسمی شدن مالکیت کنسرسیوم بانکی در باشگاه پرسپولیس ده درصد از مبالغ قرارداد این فصل بازیکنان و اعضای تیم پرسپولیس به آنها پرداخت شد.

کنسرسیوم بانکی تحت مدیریت بانک شهر اعلام کرده قصد دارد تیمی قدرتمند برای رقابت درسطح لیگ قهرمانان برساند و حالا که تولیت این باشگاه را برعهده دارد وظیفه دارد از دغدغه های مالی باشگاه بکاهد.

یکی از مهمترین دغدغه های درویش و هیات مدیره باشگاه پرسپولیس طی مه های اخیر پرداخت مطالبات بازیکنان  و کادر فنی بود که در فاصله شش هفته مانده به پایان فصل درصد نسبتا کمی از آن پرداخت شده بود اما حالا با ده درصدی که کنسرسیوم بانکی پرداخت کرده سرخ ها بین 45 تا 50 درصد از مبلغ قرارداد این فصل شان را دریافت کرده‌اند.

با رخ دادن این اتفاق امروز بازیکنان پرسپولیس در تمرین آخر قبل از  سفر به اراک فوق العاده خوشحال و شاد بودند و به نظر می رسید این پرداختی در روحیه آنها تاثیر واضحی گذشاته که می تواند به بهبود کیفیت تیم شان در مصاف جام حذفی کمک کند.

پرسپولیسی ها البته نیمی از آپشن‌های فصل قبل خود را طلب دارند و برخی از آنها در دو فصل قبل نیز درصدی طلبکارند اما حالا با تعیین تکلیف مالکیت این باشگاه انتظار می رود تمام این مطالبات بموقع پرداخت شود و  بازیکنان دغدغه  دریافت طلب های خود را نداشته باشند.

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵۱ درصد رسید + جدول
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت​
  • نرخ بهره بین بانکی تغییر کرد + جزییات
  • نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید/ جزییات
  • پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند
  • سیاست‌های صنعتی باید تعیین تکلیف شود/ سهم اندک تولید از اعتبارات بانکی
  • کاهش جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت