Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، معصومه ملک با تشریح سفر هفته گذشته رییس دانشگاه تهران و مسوولان معاونت بین‌الملل این دانشگاه به عراق، از بازدید چندین دانشگاه این کشور ازجمله دانشگاه بغداد، فناوری بغداد، الزهرا و بصره خبر داد و افزود: در این سفر در زمینه تربیت مدرس برای برخی دانشگاه‌های عراق در دانشگاه تهران و همچنین اعزام استاد از دانشگاه تهران برای تدریس در برخی رشته‌ها توافق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید بر اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌های موجود، برگزاری دوره‌های مشترک، فرصت‌های مطالعاتی مشترک، انجام طرح ها و همکاری‌های مشترک به ویژه در زمینه مهار و مقابله با مساله ریزگردها، محیط‌زیست و آب را از دیگر توافقات انجام‌شده در این سفر نام برد.

مدیرکل دانشجویان بین‌الملل دانشگاه تهران به بررسی راه‌های جذب دانشجو از کشور عراق اشاره کرد و گفت: دانشگاه تهران با وجود توان علمی و رتبه علمی خوب در منطقه، اما در زمینه جذب دانشجوی بین‌الملل موفق عمل نکرده و باید از ظرفیت و جایگاهی که دارد برای جذب دانشجویی بین‌المللی بویژه از کشورهای همسایه استفاده کند تا بتواند توانمندی عملی ایران را به درستی به جامعه بین‌المللی معرفی کند.

وی به بازدید از دانشگاه بصره و مرکز علوم دریایی این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه پیشنهاد کردیم که مرکز دریایی بصره با پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران و برخی واحدهای دانشگاه در پردیس مرکزی که در زمینه مسایل دریایی فعالیت دارند و همچنین برخی کشورهای منطقه مانند قطر و مرکز دریایی کراچی در پاکستان، در یک همکاری مشترک بتوانند مرکزی برای محققان کشورهای منطقه در زمینه علوم دریایی باشند.

مدیرکل دانشجویان بین‌الملل دانشگاه تهران با بیان اینکه در این سفر طرف‌های عراقی با آشنایی کامل از ظرفیت‌های علمی دانشگاه تهران خواهان همکاری با دانشگاه تهران شدند، تصریح کرد: اگر در جذب دانشجو فعالانه عمل کنیم، این موضوع می‌تواند در گسترش همکاری‌های بلندمدت با عراق تأثیرگذار باشد؛ چراکه این فارغ‌التحصیلان پس از بازگشت به کشور خود در آنجا هیأت علمی دانشگاه خواهند شد و می‌توانند پایه‌گذار یک فعالیت علمی مشترک بلند مدت ۳۰ ساله باشد.

توافق برای ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت گسترش رفت‌وآمد استادان ایرانی و عراقی

 حمید زارع رییس دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران هم درباره نتایج سفر هیأت دانشگاهی دانشگاه تهران به عراق گفت: در نتیجه رایزنی‌ها با سفیران جمهوری اسلامی ایران در عراق و کویت قرار شد، موضوع ساخت آزمایشگاه‌ها و مراکز پژوهشی مشترک بین دانشگاه تهران و دانشگاه‌های عراق در کشور عراق مورد پیگیری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا، برنامه‌ریزی لازم جهت جذب سرمایه‌گذاران کویتی در زمینه احداث مراکز پژوهشی مشترک بین دانشگاه تهران و دانشگاه‌های عراق صورت می‌گیرد.

رییس دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران همچنین گسترش ارتباط و رفت‌وآمد استادان و پژوهشگران ایرانی و عراقی را مستلزم ایجاد زیرساخت‌های لازم دانست و گفت: در دیدار رییس دانشگاه تهران و عادل عبدالمهدی رییس شورای مستقل توسعه عراق، قرار شد این شورا برای فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای سفرهای اساتید و پژوهشگران ایرانی به عراق که در قالب سفر علمی و فرصت‌های مطالعاتی انجام می‌شود، کمک کنند.

وی همچنین درباره انجام هماهنگی‌هایی با سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق به منظور تسهیل سفر اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران به این کشور، اظهار داشت: قرار شد بسته‌های سفر به عراق ویژه دانشگاهیان دانشگاه تهران به همراه تسهیلات و تخفیف از طریق دفاتر خدمات مسافرتی مهیا شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران، سید محمد مرندی معاون بین‌الملل، محمود کمره‌ای معاون آموزشی و حمید زارع رییس دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران هفته گذشته در سفر به عراق، زمینه‌های گسترش همکاری‌های علمی و دانشگاهی دانشگاه تهران با دانشگاه‌های این کشور را بررسی کردند.

برچسب‌ها بصره قطر جمهوری اسلامی ایران پاکستان کویت عراق پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران سید ‌محمد مقیمی بغداد دانشگاه تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بصره قطر جمهوری اسلامی ایران بصره قطر جمهوری اسلامی ایران پاکستان کویت عراق پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران سید محمد مقیمی بغداد دانشگاه تهران دانشگاه تهران دانشگاه های عراق دانشگاه تهران بین المللی بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۱۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال

کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارات متحده عربی بعد از ۱۰ سال، ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی به ریاست مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، و بن الطوق الماری، وزیر اقتصاد امارات، به عنوان روسای ایرانی و اماراتی این کمیسیون در تاریخ سه شنبه و چهارشنبه (11 و 12 اردیبهشت ماه 1403) در ابوظبی؛ برگزار می‌شود.

این نشست پس از گذشت 10 سال، به منظور توسعه همکاری‌های دو کشور در کلیه زمینه‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و حمل و نقلی (هوایی، دریایی، جاده‌ای و ترکیبی) برگزار می‌شود. توسعه مناسبات دو کشور در حوزه کریدور‌های ترانزیتی بین المللی بویژه کریدور شمال- جنوب به منظور ترانزیت کالا‌های اماراتی به سمت کشور‌های آسیای مرکزی و قفقاز و روسیه و نیز اروپا از قلمرو جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این نشست است.

در حاشیه این اجلاس همایش تجار، فعالان اقتصادی و کارآفرینان بخش‌های خصوصی دو کشور نیز برگزار خواهد شد. در این نشست تجار و کار آفرینان ایرانی و اماراتی با همتایان خود بصورت رو در رو مذاکره خواهند نمود. همچنین تعدادی از متخصصان حوزه تجاری و سرمایه گذاری در خصوص توسعه فضای کسب وکار دو کشور و قوانین و مقررات حاکم بر سرمایه گذاری و تجارت و فرایند‌های مربوطه مبادرت به سخنرانی خواهند نمود. پیش بینی می‌شود در این اجلاس دو سند همکاری توسط رؤسای کمیسیون مشترک دو کشور به امضا برسد.

مدیرکل دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: امارات متحده عربی یکی از شرکای اصلی کشورمان در تجارت است. تجارت ایران و امارات در سال گذشته حدود 27 میلیارد دلار بوده، که سهم صادراتمان به این کشور حدود 6.5 میلیارد دلار بود و سهم واردات کالا از این کشور هم به بیش از بیست میلیارد دلار رسید. این کشور به دلیل اینکه هاب لجستیکی منطقه و واسط تجاری کشور هاست، برای ما با اهمیت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات بعد از ۱۰ سال
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • نقدینگی‌های جامعه باید به‌سمت بخش مولد اقتصاد یعنی نفت و گاز هدایت شود
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی