Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@12:26:07 GMT

ضرورت اقناع‌سازی جامعه پیش از اجرای تصمیم‌های کلان

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۱۶۱۳

ضرورت اقناع‌سازی جامعه پیش از اجرای تصمیم‌های کلان

مجتبی مصباح روز یکشنبه در جمع رییس و خبرنگاران ایرنا استان کرمان اظهار داشت: بعد از اجرای طرح های مهم که با زندگی مردم مرتبط است، کار اقناع سازی بسیار سخت و پیچیده تر می شود؛ در صورتی که با بهره گیری علمی و اصولی از ظرفیت رسانه ها می توان پیش از تصمیم گیری یا اجرای تصمیم ها بخوبی آگاهی بخشی لازم را با تبیین شرایط و چرایی تصمیم ها به جامعه منتقل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تقویت سرمایه اجتماعی با اطلاع رسانی بموقع و کارشناسی ارتباط بسیار نزدیکی دارد تاکید کرد که باید با جلوگیری از انتشار اخبار نادرست یا بدهنگام زمینه صیانت از اعتماد عمومی را فراهم آورد.

مصباح در ادامه با اشاره به گستردگی حوزه وظایت و ماموریت های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اهمیت مسائل آن به علت گره خوردن به زندگی و معیشت مردم تاکید کرد: فعالیت در این دستگاه چندوجهی است و سختی هایی دارد که همیشه دیده نمی شود؛ به طور مثال ما متولی ایجاد اشتغال در کشور نیستیم اما باید نسبت به آن پاسخگو باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان بیان کرد: چند بعدی بودن خدمات این اداره کل به حوزه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و قضایی نیز مربوط می شود و تقریبا با مسائل هر نهاد و دستگاهی مستقیم و غیرمستقیم درگیر هستیم.

نقش مهم و تخصصی رسانه

وی با بیان اینکه چندوجهی بودن فعالیت ها در وزارتخانه رفاه ضرورت بهره گیری از حوزه ارتباطات و رسانه و تعامل با افکارعمومی را نیز درگیر شرایط خاص و ضرورتی دوچندان کرده است تصریح کرد: بدون شک حق مردم است تا بدانند در یکی از بزرگترین وزارتخانه های کشور چه اقداماتی برای رفاه حال آنان انجام می شود و بهترین راه برای تبیین اقدامات دولت، اقدامات رسانه ای مناسب و حرفه ای از حوزه تدوین سیاستگذاری تا تهیه تولیدمحتوا، بسته بندی و عرضه است.

مصباح با اشاره به حجم فعالیت های انجام شده در مجموعه تحت مدیریت خود گفت: در حوزه کاری ما اتفاقات و اخبار خوبی مانند اعطای تسهیلات ارزان قیمت یا پیشی گرفتن اشتغال بیش از تعهد اشتغالزایی وجود دارد که حتما باید با کمک رسانه ها به مردم اطلاع رسانی شود و به طور قطع تولید محتوای مناسب در این عرصه می تواند در رساندن خبر صحیح به مردم بسیار مفید و مؤثر باشد.

به گفته وی، به طور مثال بسیاری از افراد در جامعه از تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه اشتغال بی اطلاع هستند یا نهادهای متولی منتظر طرح های شهروندان کارآفرین برای پرداخت تسهیلات مانده اند.

نبض اطلاع رسانی را باید در دست بگیریم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان تاکید کرد: امروز در فضای رسانه ای با جنگ روایت ها مواجه هستیم؛ باید با روایت صحیح نبض اطلاع رسانی را در اختیار بگیریم تا زمینه میدان داری و سوء استفاده از اتفاقات و اخبار و حوادث برای دیگر رسانه ها به وجود نیاید.

وی با قدردانی از مجموعه ایرنا در استان کرمان به منظور اطلاع رسانی بموقع و با کیفیت کارشناسی افزود: ایرنا با شبکه گسترده خبررسانی در کشور می تواند مردم را نسبت به فرآیندها، امکانات و حجم خدمات ارائه شده بخوبی آگاه کند.

مصباح تصریح کرد: آمادگی داریم  با تعامل دو طرفه نسبت به انعکاس اخبار و گزارش ها در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تتهیه تولیدات و فرآورده های خبری حرفه ای اقدام کنیم.

در این دیدار داود میاندهی رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی( ایرنا) استان کرمان نیز ضمن تشریح تاریخچه شکل گیری ایرنا، کارکردها و ظرفیت های آن به بیان وجوه تمایز این رسانه پرداخت و بر آمادگی برای توسعه همکاری های مشترک با وزارتخانه رفاه و سایر نهادها تاکید کرد.

برچسب‌ها کرمان ایرنا جنگ روایت‌ها رسانه اداره کل تعاون کار و امور اجتماعی استان کرمان مجتبی مصباح

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان ایرنا جنگ روایت ها کرمان ایرنا جنگ روایت ها رسانه مجتبی مصباح کار و رفاه اجتماعی استان کرمان اطلاع رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۱۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت گری جزء اولویت‌ های مسئولان باشد

                                                                 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سپهر خلجی در نشست شورای اداری استان ایلام با اشاره به اینکه روایت اقدامات انجام گرفته در دولت برای مردم لازم و ضروری است اظهار داشت: تبیین، رفع شبه و روایت گری جزو اولویت‌های مسؤولان باید باشد، و مسئولان مقایسه‌ای از آمار عملکرد دولت را به مردم ارائه دهند.

وی عنوان کرد: آرایش رسانه‌ای دشمن آفندی شده است، یعنی علاوه بر برجسته کردن نقاط ضعف، حتی به نقاط قوت کشور هم حمله رسانه‌ای می‌کنند.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: درگیر جنگ رسانه‌ای و روایت‌ها هستیم، الان حوزه جنگ رسانه‌ای دشمن بیشتر در بخش اقتصادی است .

خلجی با اشاره به اینکه وظیفه ما امیدآفرینی و اعتماد سازی است، عنوان کرد: ما رشد بالای ۶ درصد در کشور را تجربه کردیم و این میزان به هشت درصد خواهد رسید.

وی در ادامه مطرح کرد: پیشرفت کشور در بخش‌های مختلف مثل فضایی، ارتباط با کشور‌های خارجی، قابل توجه است.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت با اشاره به اینکه هر مدیر مسئول اصلی اطلاع رسانی دستگاه‌های اجرایی خود است عنوان کرد: باید طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان ایلام پیوست اطلاع رسانی تعریف شود.

خلجی با عنوان اینکه باید حوزه اطلاع رسانی اولویت شناخته شود یادآورشد: دستگاه‌های اجرایی از افراد توانند برای روابط عمومی استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • وزارت رفاه: تا هفته آینده، برنامه دولت برای نحوه تداوم طرح کالابرگ اعلام می‌شود
  • خبر مهم وزارت رفاه درباره ادامه طرح کالابرگ / جزئیات برنامه دولت برای تداوم طرح فجرانه
  • رئیس انجمن جامعه شناسی ایران: پروژه یکدست‌سازی همه جا شکست خورده است/ هر روز شکاف‌های عمیق‌تری بین ایدئولوژی حاکمیت با مردم می‌بینیم/ گروه‌های مختلف مردم به همدیگر احترام می‌گذارند
  • عضویت ۹۶ هزار نفر در جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی
  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم
  • پوشش همایش پیرغلامان حسینی با تمام ظرفیت رسانه‌ای کرمان
  • خلجی: آرایش دشمن رسانه‌ای است
  • روایت گری جزء اولویت‌ های مسئولان باشد
  • با گذشت دو سال از ابلاغ سیاست‌های تأمین اجتماعی خبری از اجرایی شدنشان نیست
  • کاهش ۹ درصدی حوادث ناشی از کار در کشور