Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- جمهوری چک اعلام کرد که یک داوطلب چک که برای پیوستن به ارتش اوکراین و کمک به این کشور برای دفع تهاجم روسیه داوطلب شده بود، در عملیات کشته شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آریا؛ اوکرینوفورم، رادیو پراگ بین المللی گزارش داد که مقامات تایید کردند که این اولین مرگ یک شهروند چک است.

در این بیانیه آمده است: «یان لیپاوسکی، وزیر امور خارجه، اطلاعات مربوط به کشته شدن اولین داوطلب چک را که در کمک به نیروهای مسلح اوکراین در منطقه دونتسک شرکت کرده بود، تایید کرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش های منتشر شده در شبکه های اجتماعی، مرد مورد نظر اهل فردی به نام تربیچ بود.

تلویزیون چک گفت که او چندین ماه قبل از کشته شدن بر اثر یک گلوله خمپاره در اوکراین، به نیروهای اوکراینی کمک کرده بود.

در ماه مه 100 داوطلب چک از رئیس جمهور میلوش زمان اجازه پیوستن به ارتش اوکراین و مبارزه با نیروهای روسی را دریافت کردند.

اوایل این هفته، وزارت امور خارجه برزیل تایید کرد که یک شهروند این کشور آمریکای جنوبی "در خاک اوکراین در نتیجه درگیری کشته شده است."

وزارت امور خارجه از طریق سفارت برزیل در کیف، تاییدیه مرگ شهروند خود را در خاک اوکراین در نتیجه درگیری دریافت کرد و با بستگان وی در تماس بود تا تمام کمک های ممکن را در چارچوب توافقات بین المللی ارائه دهد.

علاوه بر این، این وزارتخانه خاطرنشان کرد که از همان ابتدای درگیری، اکیداً به شهروندان توصیه کرد از بازدید از اوکراین خودداری کنند.

پست‌های شبکه اجتماعی این مرد را آندره لوئیس هک باهی، یک سرباز سابق برزیلی معرفی کرد. این مرد به همراه سه شهروند برزیلی دیگر عضو به اصطلاح لژیون بین المللی دفاع از ارضی اوکراین بود و علیه نیروهای روسی جنگید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اوکراین سرباز چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۱۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند

به گزارش قدس آنلاین، رویترز چهارشنبه شب به نقل از یک منبع اطلاعاتی اوکراین نوشت که در این حمله بخشی از «ایستگاه اکسیژن» کارخانه متالورژی «نوولیپتسک» آسیب دیده است که این خسارت تاثیر طولانی‌مدت بر فعالیت این کارخانه خواهد داد.

شرکت NLMK که مالکیت این کارخانه را در اختیار دارد ادعای اوکراین را رد کرد. یک منبع صنعتی در روسیه نیز گفت که این کارخانه طبق معمول به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

پیشتر فرماندار لیپتسک گفته بود که یک پهپاد اوکراینی به یک منطقه صنعتی حمله کرده است اما درباره اینکه آیا این اقدام خسارتی داشته است یا خیر، اطلاعاتی منتشر نکرد.

اوکراین در ماه‌های اخیر حملات پهپادی خود را علیه تاسیسات صنعتی و نفتی روسیه افزایش داده است. کی‌یف انجام حملات پهپادی علیه این تاسیسات را بطور رسمی تایید یا تکذیب نمی‌کند اما هشدار داده است، تاسیساتی که از جنگ علیه اوکراین حمایت می‌کنند، اهداف مشروع نظامی قلمداد می‌شوند.

اما شرکت NLMK گفته که با صنایع دفاعی روسیه همکاری ندارد و محصولات آن صرفا کاربرد غیرنظامی دارد. این شرکت در اکتبر ۲۰۲۲ اعلام کرد که قادر به تولید فولاد سخت برای مصارف نظامی نیست و برای ارتش این کشور محصولی تولید نمی‌کند.

حمله پهپادی کی‌یف علیه کارخانه فولاد لیپتسک توسط آژانس اطلاعات نظامی اوکراین GUR انجام شد. این آژانس همچنین به ۲ مخزن نفت شرکت روس‌نفت در منطقه «اسمولنسک» روسیه حمله کرد.

این در حالی است که روسیه نیز در هفته‌های اخیر حملات هوایی خود را علیه سیستم انرژی اوکراین افزایش داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه
  • روسیه از حضور بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین خبر داد
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند