Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: تاکنون ۶هزار و ۲۴۷ طرح به میزان ۵۱۴ میلیارد تومان و با ۹هزار و ۱۷۴ فرصت شغلی تسهیلات تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان گلستان پرداخت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حسینعلی خواجه مظفری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سیاست‌های اشتغالزایی دولت اظهارداشت: در راستای ترویج فرهنگ کار و موضوع مهارت آموزی و ضرورت آن با جمع آوری اطلاعات، نیازسنجی بنگاه‌های اقتصادی انجام شد و براساس آن و هماهنگی با مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش‌ها هدف‌گذاری شد که انتظار داریم مراکز آموزشی،  مهارت‌های نوین و به روز را آموزش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سیاست‌های کلان وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری یکی از اهداف بلند وزارت کار است که در این خصوص و در راستای افزایش رونق اقتصادی و افزایش درآمد خانوارهای روستایی و پیشگیری از مهاجرت روستاییان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری را در چند سال اخیر آغاز کرد و در این موضوع تاکنون 6هزار و 247 طرح به میزان 514 میلیارد تومان و با 9هزار و 174 فرصت شغلی تسهیلات ارزان‌قیمت پرداخت شده که در راستای آن شاهد به بهره‌برداری رسیدن طرح‌های کشاورزی ، صنعتی و خدماتی در روستاها و نواحی صنعتی روستایی هستیم.

اشتغالزایی 100 هزار نفری در معادن سنگ کشور/ سایه سنگین بانک‌ها بر صنعت سنگبری / 1000 واحد صنعتی کوچک وابسته به معادن سنگ هستندزیست بوم اشتغال استان خراسان جنوبی تدوین می‌شود«طرح پایش اشتغال کشور» با مشارکت رایتل راه‌اندازی شد

وی با بیان اینکه استان گلستان ظرفیت بسیار خوبی در حوزه های صنایع دستی ، فرهنگ و هنر،  تولید، خدمات ، صنعت، تولیدات دامی و شیلات، تبدیلی و تکمیلی، تولیدات گیاهی و کشاورزی دارا است،گفت: با بررسی و نظارت های فصلی از مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان، سعی کردیم انحراف را پایین بیاوریم ولی در آسیب شناسی ای که وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی انجام داده است انحراف در بخش مستقل نسبت به پشتیبان بالاست و رویکرد این وزارتخانه مرحله نخست حمایت‌های مالی و معنوی از پشتیبان‌های مشاغل خانگی است چرا که پایداری اشتغال در آن بسیار بالاست.

خواجه مظفری اظهار داشت: فروش محصولات، تامین مواد اولیه ، بسته بندی و برندسازی از مشکلات مشاغل خانگی مستقل می باشد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان ابراز امیدواری کرد: سیاستهای فعال بازار کار شامل طرح کارورزی ، مشوق بیمه کارفرمایی و طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در جهت حمایت از کارفرمایان و نیروی کار جوان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی در سال جاری اجرایی شود.

وی تصریح کرد: در حوزه مشاغل خانگی اعتبار استان در سال 1401 نسبت به 1400 دو برابر افزایش می‌یابد که این اعتبارات با اولویت پرداخت به شرکت‌های پشتیبان مشاغل خانگی و مستقل توزیع می‌شود.

انتهای پیام/581/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی روستایی و عشایری اشتغال پایدار استان گلستان مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۱۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان

 
به گزارش خبر گزاری صداو سیمای لرستان ؛مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.
هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی  افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.
وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

دیگر خبرها

  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • پرداخت بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود