Web Analytics Made Easy - Statcounter

با گسترش ویروس کرونا در سال 2020، بسیاری از قوانین دستخوش تغییر شد. اکثر مشاغل تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفتند که به دلیل محدودیت‌های رفت و آمد (در جهت کنترل پاندمی)، صنعت گردشگری، بیشترین تاثیر را از همه‌گیری کرونا پذیرفت. پس از یک سال و نیم و حدودا از اواخر سال 2021، پس از تولید واکسن‌ها و کاهش بیماری، قوانین و محدودیت‌ها هر هفته یا هر ماه با تغییراتی مواجه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر مسافر تور اروپا هستید، بد نیست که نگاهی به آخرین وضعیت جدول کرونایی کشور‌های قاره سبز بیاندازید. به خاطر داشته باشید این قوانین، صرفا برای سفر‌های تفریحی و توریستی می‌باشد و شرایط افرادی که اقامت دارند، برای بازدید اعضای خانواده می‌روند، دارای ویزای توریستی یا کاری هستند متفاوت است و این تفاوت بیشتر در جهت سهل‌تر بودن سفر است.

کشور‌های اروپا که به صورت کامل محدودیت های کرونایی را لغو کرده اند

در حال حاضر، کشور‌های سوئیس، لیتونی، لیتوانی، ایرلند، دانمارک، ترکیه، ایتالیا، جمهوری چک، یونان، اتریش، انگلیس، سوئد، نروژ، بلژیک، و کرواسی به صورت کامل محدودیت‌های کرونایی را برداشته‌اند. اگر مقصد شما هرکدام از کشور‌های بالا باشد، نیازی به ارائه کارت واکسن یا نتیجه آزمایش پی سی آر نخواهید داشت. البته به یاد داشته باشید که برای سلامتی خودتان، باید واکسیناسیون خود را با سه دوز تزریق کامل نمایید.

کشور‌های اروپایی نیازمند کارت واکسیناسیون

فرانسه: در حال حاضر برای ورود به فرانسه، باید یکی از واکسن‌های مورد تایید را تزریق کرده باشید. دو دوز تزریق واکسن‌های فایزر، مدرنا، استرازنکا، یا دو دوز واکسن سینوفارم همراه با یک دوز واکسن استرازنکا (به عنوان بوستر) یا یک دوز واکسن جانسون، به شرطی که حداقل دو هفته از دوز دوم گذشته باشد و بیش از 270 روز از دوز آخر تزریق شما نگذشته باشد. در این صورت نیاز به تزریق دوز بعدی خواهد بود.

آلمان، هلند، اسپانیا، پرتغال، : برای ورود به این کشورها، هرکدام از واکسن‌های فایزر، مدرنا، جانسون، استزارنکا، سینوفارم، سینواک، کواکسین را تزریق کرده باشید (با شرط گذشتن دو هفته از آخرین زمان تزریق و نگذشتن بیش از 270 روز از دوز دوم)، امکان ورود خواهید داشت.

در حال حاضر برای ورود به هیچ یک از کشور‌های اروپایی، نیازی به ارائه گواهی پی سی آر منفی نیست.

این اطلاعات به گزارش آژانس مسافرتی ایوار استخراج شده است. اگر قصد سفر به اروپا دارید، می‌توانید آخرین اطلاعات درباره شرایط کرونایی و همچنین مدارک سفر جهت اخذ ویزای شینگن توریستی را از وبسایت آژانس ایوار به نشانی www.eavar.com ببینید یا با شماره 02191009100 حاصل نمایید .

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۱۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است