Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@06:37:27 GMT

جلوی وقوع حوادث مشابه «متروپل» در خرم‌آباد را بگیرید

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۲۰۴۷

جلوی وقوع حوادث مشابه «متروپل» در خرم‌آباد را بگیرید

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حوالی سال  بود که کلنگ احداث برج های دوقلوی خرم‌آباد به زمین زده شد.

قرار بود این پروژه که در آن زمان گفته‌ میشد از نظر مالی مشکلی ندارد در کوتاه ترین زمان ممکن و ظرف مدت 3 سال به بهره برداری برسد، اما این پروژه نیر به مانند بسیاری دیگر از پروژه‌های عمرانی در خرم‌آباد خیلی زود اسیر مشکلات و اختلافات بین دستگاهی شد تا کماکان سرنوشت ان در هاله‌ای از ابهام باقی بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون با گذشت حدود ۸ سال از کلنگ زنی برج‌های دوقلو، متاسفانه روند احداث این پروژه به وقفه طولانی مواجه شده و معلوم نیست کی قرار است شاهد آغاز مجدد عملیات تکمیل پروژه باشیم.

اما نکته‌ای که این روزها مورد توجه ویژه مردم و رسانه‌ها قرار دارد مربوط به خطر وقوع حادثه‌ای تلخ در برج‌های دوقلو به واسطه سرگردانی ماشین‌آلات و جرثقیل‌های بزرگ این پروژه است.

طی ماه‌های اخیر و با تعطیلی پروژه شاهد هستیم که ماشین آلات و جرثقیل‌های بزرگ این پروژه سرگردان و رها شده‌اند و بعضا با وزش باد جابه‌جا می‌شوند.

بسیاری از مردم و رسانه‌ها هشدار داده‌اند که با رها شدن این جرثقیل‌های غول پیکر ممکن است حادثه‌ای تلخ همانند متروپل در لرستان رخ دهد؛ موضوعی که نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه‌ خرم‌آباد نیز نسبت به آن هشدار داده است.

درست است که پروژه برج‌های دوقلو سردرگم مانده و بین پیمانکار و شوری شهر و شهرداری اختلاف نظر جدی وجود دارد، اما در هر صورت حفظ امنیت جانی شهروندان و پیشگیری از حوادث ناگوار موضوعی نیست که در حاشیه این اختلافات به فراموشی سپرده شود و به مباحث ایمنی آن توجه نشود.

در هر صورت از مسوولان انتظار می‌رود حال که حساسیت‌ها در این خصوص افزایش یافته است و مردم، رسانه‌ها و نماینده ولی فقیه در استان خواستار توجه به ناایمن بودن تجهیزات و جرثقیل‌های غول پیکر برج‌های دوقلو هستند، مسوولان و متولیان امر نیز تا پیش از وقوع اتفاقی ناگوار جلوی اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: برج های دو قلو متروپل سعید سرشار برج های دوقلو خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۲۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، ابوطالب شفقت دقایقی پیش با حضور در محل پروژه ساخت بیمارستان نیایش خرم‌آباد از روند ساخت آن بازدید کرد .

وی افزود: این پروژه از پروژه های بزرگ غرب است که در دولت قبل در سال ۹۳ کلنگ زنی و تا سال ۱۴۰۰ تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما سال ۱۴۰۰ تا به امروز پیشرفت این پروژه به ۶۵ درصد رسیده و به اندازه ۱۰ سال گذشته در این پروژه کار عمرانی و ساخت و ساز صورت گرفته است.

استاندار لرستان ادامه داد : این پروژه با سرعت بسیار رضایت بخشی توسط قرارگاه خاتم با ۲۸۰ نفر پرسنل فعال با پرسنل و مهندسین مجرب و متخصص در حال ساخت است و سال ۱۴۰۴ قطعاً تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

دکتر دلفان رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این بازدید نیز از بیمارستان نیایش بعنوان بزرگترین مراکز درمانی غرب کشور نام برد و گفت : بیمارستان نیایش یک بیمارستان مدرن و با دارا بودن همه بخشهای پزشکی از جمله سوختگی خواهد بود که با افتتاح آن بخش زیادی از نیازهای آموزشی و درمانی استان مرتفع خواهد شد . ‌

وی افزود: انتظار می رود با حمایت استاندار و از طریق اعتبارات دولتی منابع مالی این پروژه تامین یابد تا سرعت ساخت پروژه نسبت به حال حاضر دوچندان شده و تلاش می کنیم در حوزه منابع مالی اعتبارات بموقع طرح تخصیص یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ پروژه با ۱۶۸ هزار مترمربع مساحت در سطح استان در حال اجراست که در صورت بهره‌برداری تحول کم سابقه‌ای در حوزه بهداشت و درمان استان ایجاد خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901054

دیگر خبرها

  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ۲ مدرسه خیر ساز در جوادآباد ورامین افتتاح می‌شود
  • آشنایی با برترین سازندگان جرثقیل سقفی در جهان
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند
  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • وقوع ۳۰ حادثه کوهستان در کرمانشاه/ استان دوم کشور در حوادث کوهستان هستیم
  • طولانی ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می شود