Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:00:47 GMT

امام جمعه کرمان: بخش کشاورزی نیازمند مدیریت علمی است

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۲۱۴۶

امام جمعه کرمان: بخش کشاورزی نیازمند مدیریت علمی است

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی روز یکشنبه در دومین روز از هفته جهاد کشاورزی در دیدار رییس و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی کرمان با وی افزود: باید از چهره های دانشگاهی و نخبگان در بخش کشاورزی استان کرمان و مدیریت آب و خاک به عنوان یک اصل مهم بهره گرفت.

وی اظهار داشت: پرداختن به کشاورزی بدون دانش روز با توجه به شرایط موجود امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه کرمان گفت: درصد بالایی از مساحت این استان به کشاورزی اختصاص دارد در حالی که از نظر بارش نزولات جوی در شرایط متوسط و پایینی قرار دارد.

وی با اشاره به خشکسالی های پیاپی، کاهش سطح آب های زیر زمینی و خشک شدن برخی اراضی کشاورزی و باغ ها در استان کرمان اظهار داشت: نقش جهاد کشاورزی در مدیریت مصرف آب بسیار مهم است زیرا باید مصرف آب در این بخش به گونه ای مدیریت شود که ضمن حفظ کشاورزی با کمبود آب در بخش های دیگر نیز مواجه نشویم. 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تاکید بر بحران کمبود آب در این استان و استفاده از روش های آبیاری نوین به جای روش های سنتی تصریح کرد: برای تحقق هر هدفی نیروی انسانی قابل و لازم و نقشه راه باید وجود داشته و به ابزار، بودجه و امکانات لازم نیز دسترسی باشد.

وی تاکید کرد: در مدیریت جدید جهاد کشاورزی استان کرمان باید نگاه کاملا علمی وجود داشته باشد و برای شناسایی نقاط قوت و ضعف موجود تلاش شود. 

حجت السلام علیدادی سلیمانی همچنین فروش نرفتن و هدر رفت محصولات کشاورزی را در باغ ها و مزارع یک ضعف دانست و افزود: رفع این مشکل به دلیل جلوگیری از هدر رفت محصولات کشاورزی باید مدیریت شود.

وی با اشاره به اینکه دولت فعلی آمده تا مشکلات را تا سر حد امکان پیگیری و برطرف کند ادامه داد: اقشار مختلف مردم و مسئولان نیز باید در این راستا به دولت کمک کنند.

تامین امنیت غذایی مهمترین موضوع مورد نظر جهاد کشاورزی است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز گفت: تامین امنیت غذایی مهمترین موضوع مورد نظر جهاد کشاورزی است.

محمد خیراندیش افزود: اثربخشی صنایع تبدیلی در کاهش ضایعات، مکانیزاسیون در کاهش هزینه های تولید، حفظ نباتات در مقابله با آفات و بیماری های عمومی و اطلاع رسانی در افزایش عملکرد سازمان جهاد کشاورزی بسیار مهم است.

وی اظهار داشت: از اول سال جاری تاکنون ۱۳۰ هزار تن گندم از شمال استان کرمان خریداری شده است.

رییس و مدیران سازمان جهاد کشاورزی این استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیدار کردند.

کرمان با داشتن بیش از ۱۱ درصد مساحت کل کشور حدود ۲۵ درصد باغات کشور در خود جای داده است.

کرمان مقام نخست سطح زیر کشت پسته، خرما و گردو و مقام اول تولید آرتیمیا و تولید کرک و مقام دوم سطح زیر کشت محصولات جالیزی و گلخانه ای کشور را دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کرمان امام جمعه کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کرمان امام جمعه کرمان وزارت جهاد کشاورزی کرمان امام جمعه کرمان سازمان جهاد کشاورزی جهاد کشاورزی امام جمعه کرمان استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۲۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری حدود ۲۸۰۰ تن گل محمدی تر در استان برداشت شود.

یوسف گازران در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص پیش‌بینی میزان تولید گل محمدی طی فصل برداشت این محصول در خراسان رضوی اظهارکرد: سطح زیر کشت گل محمدی به دلیل خشکسالی‌ها و افت چاه‌های آبیاری در استان از ۱۳۲۷ هکتار در سال ۱۴۰۱ به حدود ۱۲۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۲ کاهش یافت.

وی افزود: این سطح در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۷۰۰ هکتار بوده که کشاورزان بدون آگاهی از اقلیم کاشت این گیاه که باید در کوهپایه‌ها توسعه یابد در دشت‌ها بدون در نظر گرفتن صنایع فرآوری اولیه مانند خشک‌کن‌ها و دستگاه‌های تقطیر اقدام به کاشت کردند.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: به دلیل عدم تناسب هزینه‌ها با قیمت گل تر، آن تعداد از کشاورزانی که تنها گل تر می‌فروختند چون درآمد اقتصادی نداشتند، متاسفانه گلستان‌های چند ساله را از بین بردند.

گازران درباره پیش بینی تولید گل محمدی در سال جاری خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری حدود ۲۸۰۰ تن گل محمدی تر در استان برداشت شود.

کارشناس‌ مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر در استان تعداد ۲۵ واحد صنایع بزرگ گلاب‌گیری و فراوری گل محمدی و حدود ۳۰۴ واحد سنتی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • کارگران زحمت کشور نیازمند توجه مسئولان هستند
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است
  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • اجرای طرح ایجاد باغچه‌های خانگی کاشت سبزیجات سالم در شهرستان کرمان