Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یونس ژائله ظهر یکشنبه در نشست مشترک با سفیر و هیات تجاری اتریش در اتاق بازرگانی اظهار کرد: تبریز در دوران و سالیان مختلف میزبان سفارت کشورهای متعدد و پر واقع پایتخت تجاری ایران بوده و هر چند این روند در طول سالیان گذشته تضعیف شده اما خوشحالیم که امروز با برگزاری این نشست مشترک زمینه احیا و توسعه این روابط با کشور اتریش فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تبریز مرکز تولید ماشین آلات صنعتی و قطعات خودرو و موتورسازی ایران است و وجود شرکت هایی چون تراکتورسازی، ماشین سازی، ایدم و بسیاری دیگر از شرکت‌های صنعتی این حوزه در شهر اولین‌ها فرصت مناسبی را برای تجار و فعالان اقتصادی تبریزی جهت ایجاد روابط بهتر با کشور اتریش ایجاد می کند و این نشست با هدف ارائه راهکارهای توسعه این مراودات برگزار می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز ایجاد خطوط پروازی بین دو کشور به ویژه از تبریز را از مهمترین خواسته ها از طرف اتریشی عنوان و تصریح کرد:  با توجه به فعالیت شرکت هواپیمایی آتا در تبریز بستر لازم برای تحقق این امر و تسهیل جابجایی مسافران به ویژه تجار و فعالان اقتصادی و تجاری از تبریز به اتریش و بالعکس فراهم است و تسهیل دریافت روادید و به ویژه ویزاهای تجاری برای دسترسی آسان تجار ایرانی به بازار اتریش از دیگر انتظارات ما از سفارت اتریش در ایران است.

وی با تأکید بر لزوم ارتقای سطح روابط مالی و رابطه مناسب بانک‌های دو طرف برای مراودات مالی خاطر نشان کردد: ما مشکلی در این زمینه نداریم و انتظار داریم با مساعدت سفارت اتریش برخی مشکلات که در خصوص مراودات بانکی در این کشور وجود دارد، حل شود چرا که تنها ۱.۲ میلیارد دلار برای تجهیز ماشین آلات سنگین خودروساری و قطعه سازی استان نیاز داریم که در صورت تسهیل روابط بانکی زمینه تأمین آن از طریق کشور اتریش فراهم خواهد شد.

ژائله خواستار ورود شرکت ضمانت صادرات اتریش برای تضمین فعالیت شرکت های صادر کننده تبریزی شد و گفت: این اقدام می توانند موجب ترغیب بیشتر شرکت های دو طرف برای توسعه روابط تجاری شود و با توجه به سردسیر بودن کشور اتریش، بستر و امکانات مناسب صادرات محصولات کشاورزی همچون میوه های خشک در زمستان به این کشور وجود دارد چرا که تبریز قطب تولید این محصولات و نیز پایتخت فرش دستباف است و علاوه بر این زمینه های متعدد صادراتی دیگری نیز از این شهر وجود دارد که خواستار تسهیل بسترهای لازم در این زمینه از سوی کشور و دولت اتریش هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز تصریح کرد: با توجه به آینده انرژی دنیا و اهمیت موضوع انرژی های نو، تبریز به واسطه برخورداری از زیرساخت‌هایی چون بزرگترین ریخته‌گری‌های ایران می‌تواند در زمینه تولید ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز در این زمینه با شرکت‌های اتریشی همکاری کند همان گونه که در حال حاضر نیز با برخی شرکت‌های ایتالیایی در این زمینه همکاری داریم و امیدواریم در سفرهای آتی امکان برگزاری نمایشگاه توانمندی شرکت‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی و تبریز در اتریش فراهم شود.

انتهای پیام/ ۶۰۰۳۶
[۶/۱۲،‏ ۱۳:۰۹] حسن عبداللهی: سفیر اتریش:
سفیر اتریش در ایزان گفت:
به گزارش خبرنگار فارس از تبریز، وولف دیتریش هایم یکشنبه در نشست مشترک با اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی و تجاری تبریز اظهار داشت: خوشحالم که در اولین مأموریت خود در سمت سفیر اتریش به همراه دیگر اعضای سفارت مهمان تبریز هستیم و با توجه به نزدیکی جغرافیایی این شهر به اتریش باید امکان نزدیکی روابط تبریز با اتریش نیز فراهم و قدم های مهمی برای تقویت و توسعه این روابط قدیمی برداشته شود. 
وی ادامه داد: ایران کشوری بسیار بزرگ است و وسعت اتریش به اندازه یکی از شهرهای آن و ساختار اقتصاد اتریش متشکل از شرکت های کوچک و متوسط است در حالی که ابعاد شرکت های ایرانی در قیاس با این شرکت ها بسیار بزرگ است با این حال علاقمندی لازم بین دو طرف به استمرار این روابط تاریخی بالاست و خوشحالیم که امروز این امکان در سفر به تبریز مهیا شده است.
سفیر اتریش تصریح کرد: علاقمند به توسعه همکاری های دو طرفه در خصوص خطوط هواپیمایی و ریلی هستیم و اخیرا نیز سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش دیدار و رایزنی هایی در زمینه توسعه روابط ریلی داشته و مایل به اشتراک گذاری تجارب خود در زمینه خطوط باربری با ایران نیز  هستیم و در زمینه خطوط هوایی نیز با توجه به مسافت کوتاهتر تبریز تا اتریش نسبت به

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس اتاق بازرگانی تبریز سفیر اتریش در تهران اتریش کارخانه ماشین سازی تبریز ایدم تراکتورسازی اتاق بازرگانی کشور اتریش ماشین آلات سفیر اتریش دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۲۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای ایجاد و گسترش تعامل و همکاری‌های علمی - تحقیقاتی و آموزشی، تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس با امضای آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و حمید قاطع مدیرعامل شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس منعقد شد.

این تفاهم‌نامه با هدف راه‌اندازی مرکز تحقیق، توسعه و توانمندسازی شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس و استفاده بهینه از توانمندی‌های علمی، فنی، آموزشی و پژوهشی با محور سکوی «ست» منعقد شده است.

همکاری در زمینه برگزاری همایش مشترک و تشکیل دوره‌های تخصصی و آموزشی، انجام طرح‌های مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی، همکاری در زمینه تألیف، ترجمه اسناد، کتب و مدارک علمی - آموزشی، ارائه دوره‌های آموزشی مشترک به‌منظور تربیت نیروی انسانی متخصص در مقاطع مختلف تحصیل، همکاری در زمینه دوره‌های کارآموزی و کارورزی دانشجویان و انجام پروژه‌های پژوهشی در قالب پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی و جهت‌دهی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت نیاز‌های شرکت از موضوعات این تفاهم‌نامه است.

این تفاهم‌نامه در ۱۴ ماده و به مدت یک سال به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی