Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@14:52:55 GMT

مکر مکرون+عکس

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۲۵۰۸

مکر مکرون+عکس

کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه (س. ژ. ت) از حضور در برنامه ناهار کاری رئیس جمهور که به دعوت تشکل‌های کارگری پرداخته بود، به دلیل ظن تبلیغاتی بودن آن شرکت نمی‌کند. رئیس جمهور این کشور (امانوئل مکرون) پس از مصاحبه‌ای که در مطبوعات محلی فاش شد، فهرستی از مجموعه اقدامات تازه این کشور را اعلام کرد که نمایندگان کارگری فرانسه آن را علیه منافع کارگران و بازنشستگان ارزیابی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه (س. ژ. ت) به همین دلیل از حضور در برنامه ناهار کاری رئیس جمهور که در آن از تشکل‌های کارگری دعوت شده بود، به دلیل ظن تبلیغاتی بودن آن شرکت نمی‌کند.

وی با دبیرکل‌های پنج کنفدراسیون کارگری تماس گرفته است تا آن‌ها را به ناهار در روز جمعه ۱۰ ژوئن، چند روز مانده به دور اول انتخابات مجلس فرانسه دعوت کند تا باوجود اقدامات ضد کارگری و ضد بازنشستگی دولت از او و حزبش حمایت کنند.

این درحالی است که از هفتم ماه می، تاریخ آغاز به کار دوباره دولت، باوجود درخواست تشکل‌های کارگری فرانسه، رئیس جمهور با وجود شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی که به ویژه با تأثیرات وضعیت بهداشتی کرونا و جنگ در اوکراین همراه بود، دیدار با اتحادیه‌های کارگری را مفید ندانسته و دعوت کارگران را رد کرده بود. اما اکنون با نزدیک شدن انتخابات نسبت به این جلسه مشترک تمایل پیدا کرده است.

نکته دیگر این گزارش این است که در این دعوتنامه دستور جلسه مشخص نشده است. با این حال، این‌ها موضوعاتی نیستند که به‌شکل عجیبی در پرده ابهام قرار دارند، بلکه در این دوره تورم بالا، اصلاح حقوق بازنشستگی و سن بازنشستگی ۶۰ سال، ​​مسائل بیمارستان‌های دولتی و افزایش در دستمزد‌ها و حقوق بازنشستگان، مورد بحث قرار نگرفته است و مشخص نیست دستورکار این جلسه مرموزانه این موارد است یا موارد دیگر؟

دسترسی به مراقبت‌های درمانی دوره بازنشستگی و پرستاری، کمبود نیروی انسانی در آموزش ملی و در سراسر بخش عمومی و نیمه دولتی، موضوعاتی است که باید با نمایندگانی از سراسر کشور فرانسه مورد بحث قرار می‌گرفت، اما به‌نظر می‌رسد هیچکدام موضوعات مورد علاقه مکرون نیستند.

اثرات جنبی و تبلیغاتی اعلام این ناهار کاری رئیس جمهور از نظر کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه دور نمانده و اعضای این تشکل از ثبت نام در این برنامه تبلیغاتی تحمیلی رئیس جمهور خودداری خواهند کرد؛ اقدامی که سایر تشکل‌های صنفی و کارگری فرانسه از آن پیروی خواهند کرد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: اتحادیه کارگری فرانسه مکرون کارگران فرانسه ضد کارگری رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۲۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم

به گزارش خبرآنلاین، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در دیدار با «استفان سژورنه» وزیرخارجه فرانسه تاکید کرد که لبنان در انتظار دریافت پیشنهاد فرانسه برای کاهش تنش، توقف جنگ و نیز اجرای قطعنامه سازمان ملل جهت بررسی و پاسخ به آن است.

بری در این دیدار ضمن تاکید بر پایبندی بیروت به اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ و تمام بندهای مندرج در آن، از فرانسه بابت «رویکرد و نقش» این کشور و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور آن در «جلوگیری از جنگ علیه لبنان» تشکر کرد.

همچنین رئیس پارلمان لبنان در دیدار با وزیر خارجه فرانسه گزارشی از حملات رژیم صهیونیستی به لبنان به ویژه روستاهای واقع در مرزهای جنوبی این کشور و میزان تلفات انسانی و خسارات مالی وارده به روستاها، شهرها، زمین‌های کشاورزی و مناطق جنگی لبنان و نیز استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی در این حملات و نقض اصول و قواعد درگیری ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، او در مورد مساله ریاست جمهوری این کشور نیز از اقدامات کمیته پنج‌جانبه برای رسیدن به توافقی از طریق رایزنی جهت انتخاب رئیس جمهور تقدیر کرد.

این مقام لبنانی در ادامه نیز با اشاره به مساله آوارگان سوری که «فشار مضاعفی را در تمامی سطوح بر دولت و مردم لبنان وارد کرده»، گفت که این مساله را با رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و رئیس جمهور قبرس که این هفته به لبنان سفر می‌کنند، مطرح خواهد کرد.

بری همچنین از فرانسه و آلمان خواست در روابط خود با سوریه و در مورد این پرونده (آوارگان سوری) تجدید نظر کنند.

وزیر امور خارجه فرانسه شنبه‌شب با هواپیمای شخصی وارد فرودگاه بین‌المللی بیروت شد تا برای دومین بار در دوره وزارتش به لبنان سفر کرده باشد. وی هدف خود را جلوگیری از جنگ بیشتر در منطقه و کاهش تنش موجود میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان اعلام کرده است.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900668

دیگر خبرها

  • انجام ۷ هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد