Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@12:34:48 GMT

کاهش ۱۳ تا ۲۵ درصدی جوجه ریزی در قزوین

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۲۶۱۱

کاهش ۱۳ تا ۲۵ درصدی جوجه ریزی در قزوین

به گزارش خبرنگار مهر، رضا افلاطونی در جلسه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قزوین که صبح یکشنبه در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: هم اکنون مهمترین فعالیت ما خرید گندم و کلزا که هر دو جز محصولات استراتژیک هستند است و در سراسر استان ۲۰ عامل و مرکز خرید را در این زمینه تجهیز کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا امروز که برداشت گندم در آبیک و بوئین زهرا آغاز شده موفق شده‌ایم ۲۶۱ تن گندم و ۱۰ تن کلزا خریداری نمائیم ولی مهمتر از این مسئله خوش قولی و تصفیه حساب به موقع با کشاورزان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان این موضوع که رتبه استان در ثبت نام و معرفی تولیدکنندگان دام، طیور و آبزی پروران برای تسهیلات سرمایه در گردش ۵۵ درصد رشد کرده است عنوان کرد: رتبه استان قزوین تا هفته‌های گذشته ۲۷ کشوری بود که اکنون با این میزان رشد به رتبه ۱۲ رسیده است.

وی گفت: دو مسئله مهم پیش روی ما این است که تسهیلات و نهاده‌های دامی باید به موقع و به میزان مناسب در اختیار تولید کنندگان قرار بگیرد. نهاده دامی آزاد ظرف مدت ۴۸ ساعت به استان حمل می‌شود و به دست مصرف کننده می‌رسد و نهاده دامی دولتی که تعهد ما بوده است در زمینه ذرت و جو تقریباً صفر شده است و در سویا که بخش باقی مانده تعهدات است نیز یک کشتی حامل ۱۰ هزار تن سویا وارد بندر کشور شده است و به زودی این نیاز نیز تأمین خواهد شد.

این مسئول یادآور شد: هم اکنون گوشت قرمز منجمد موجود درسردخانه های استان زمان زیادی برای ماندن در سردخانه‌ها ندارند و بهتر است این گوشت موجود در تعاونی‌های مورد اعتماد که میدانیم قطعاً با قیمت مناسب و در جهت حمایت از مصرف کننده فعالیت می‌کنند به دست مردم برسانند.

افلاطونی مطرح کد: هم اکنون با کاهش جوجه ریزی در استان رو به رو هستیم و بین ۱۳ تا ۲۵ درصد جوجه ریزی در استان کاهش یافته است و ممکن است تا دو ماه آینده در تأمین مرغ نیاز استان با چالش رو به رو می‌شویم و امروز باید با قیمت مصوب همین جلسه به صورت روزانه مرغ مازاد نیاز بازار را خریداری کنیم تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.

این مسئول با اشاره به آغاز فصل گرما و قطعی برق واحدهای صنعتی در مقاطع مختلف عنوان کرد: برخی واحدهای کشاورزی و دامی با مشکلات قابل توجه با این روند رو به رو می‌شوند، برای مثال اگر کارخانه‌ای که محصولات مرتبط با شیر دارد با این موضوع رو به رو شود برای هر بار قطعی برق بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن شیر را از دست می‌دهد و شیر فاسد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی اگر دمای برخی از سردخانه‌ها حتی یک درجه کم یا زیاد شوند موجب لطمه جدی به موجودی آنها می‌شوند و این ملاحظات باید مورد توجه جدی قار بگیرد.

کد خبر 5512519

منبع: مهر

کلیدواژه: جوجه ریزی گوشت منجمد بوشهر کرمانشاه خروج قطار از ریل دهه کرامت خطبه های نماز جمعه سفر استانی خراسان رضوی مشهد امام رضا ع میلاد امام رضا ع ویروس کرونا اردبیل آمار کرونا رو به رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۲۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار در کشور

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در بخش صدمات حین کار شاهد کاهش ۱۴ درصدی در کشور بوده‌ایم که رقم قابل توجهی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، مهرداد عظیمی، امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: نقش ممتاز و برجسته مردمان این دیار در طول دوران مختلف انقلاب غیرقابل انکار است و به وجود کردستان قهرمان که بیش از ۵۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده، افتخار می‌کنیم.

وی افزود: کردستان دارای سرمایه انسانی توانمندی است و در حوزه‌های مختلفی کردستانی‌ها درخشیده و الگوهای موفقی را به کشور معرفی کرده‌اند که یکی از ماموریت‌های اصلی معرفی درست ظرفیت‌های انسانی این استان است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: هرچقدر بخش خصوصی تقویت شود و مردم امورات اقتصادی را برعهده بگیرند ما موفق‌تر خواهیم بود.

عظیمی ادامه داد: عملکرد این وزارت خانه در کاهش نرخ بیکاری که یکی از وعده‌های دولت نیز اشتغال بوده، قابل قبول بوده است و توانسته‌ایم با همکاری سایر بخش‌ها به آن جامه عمل بپوشانیم.

وی ایجاد کالابرگ الکترونیکی را نیز یکی دیگر از دستاوردهای دولت سیزدهم و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: در بخش صدمات حین کار هم شاهد کاهش ۱۴ درصدی بوده‌ایم که رقم قابل توجهی بوده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: در بخش فنی و حرفه‌ای شاهد رشد ۳۵ درصدی در حوزه آموزش و قریب به ۴۰ درصدی در حوزه سنجش مراکز حرفه‌ای بوده‌ایم.

عظیمی تصریح کرد: امسال هدف گذاری ما در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی است که به صورت جدی آن را دنبال می‌کنیم.

وی گفت: دستگاه‌های دولتی نیز ملکف شده‌اند که سالانه بخشی از اعتبارات عمرانی خود را صرف امر آموزش مهارت کارگران کنند.

کد خبر 749429

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار در کشور
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران
  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران