Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام کرد در اداره خودمختار شمال و شرق سوریه از دولت ترکیه خواست تا برای حل و فصل مسائل باقی مانده وارد گفتگوی سیاسی شود. وی هشدار داد هرگونه عملیات جدید از جانب ترکیه در آن مناطق منجر به جنگی پرتلفات و فاجعه‌بار خواهد شد.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از الشرق الاوسط، امنیه اوسی، معاون شورای اجرایی اداره خودمختار شمال و شرق سوریه، در سخنانی در گفتگو با الشرق الاوسط درباره تشدید تهدیدات ترکیه و موضع جبهه نیروهای سوریه دموکراتیک گفت که آنها فعالیت‌ها و تماس‌های دیپلماتیک خود را با کشورها و دولت‌های حاضر در ائتلاف بین المللی ضد داعش و بازیگران بین المللی و منطقه‌ای دخیل در پرونده سوریه برای ممانعت از هرگونه آغاز عملیات ترکیه در آن مناطق افزایش داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: تماس‌های ما بر روی سه نکته اصلی متمرکز بود که اولین آن جلوگیری از اجرای حمله ترکیه، دوم هشدار در مورد تجزیه سوریه و سوم هشدار در مورد طرح ترکیه برای اسکان آوارگان سوری در سوریه است.

این مقام کرد، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را به تلاش برای تجزیه سوریه و ایجاد درگیری‌های مداوم در آن کشور متهم کرد.

وی افزود؛ هدف اصلی از طرح بازگرداندن آوارگان سوری به مناطق تحت تسلط عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، ایجاد نزاع دائمی است که ترکیه در درازمدت از آن سود خواهد برد تا قیمومیت خود را بر آن منطقه بگستراند و بتواند مخالفان خود را در شمال و شرق سوریه نابود کند.

اوسی از دولت سوریه درخواست کرد تا برای توقف آنچه که او به عنوان یک "طرح خطرناک" برای اسکان آوارگان سوری در شمال و شرق سوریه توصیف کرد، همکاری کند.

وی تاکید کرد که مسئولیت اصلی برعهده دولت سوریه است که در برابر این گونه طرح‌های خطرناک بایستد و از تغییر ترکیب جمعیت بومی جلوگیری کند.

این مقام کرد با بیان اینکه دولت ترکیه از شرایط بین‌المللی و جنگ روسیه علیه اوکراین سوء استفاده می‌کند، افزود: نیروهای سوریه دموکراتیک جاه‌طلبی ترکیه برای تحمیل یک "اسکاندیناوی جدید" در سوریه برای تقویت هژمونی خود بر سوریه، عراق و کشورهای همسایه را رد می‌کنند.

وی تاکید کرد که اداره خودمختار کردهای شمال و شرق سوریه بارها اعلام کرده که آماده گفتگو برای حل هر مشکل باقی مانده، چه با دولت دمشق و چه با کشورهای همسایه است، همانطور که آماده است با هر پروژه‌ای که به دنبال تجزیه سوریه و ایجاد درگیری قومی قبیله‌ای در سوریه باشد، مقابله کند.

پیشتر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی در رزمایش‌های "آفیس ۲۰۲۲"  در استان ازمیر واقع در غرب این کشور اظهار کرد: با ایجاد یک خط امنیتی در عمق ۳۰ کیلومتری (در شمال سوریه)، گام به گام برای حمایت از مرزهایمان تلاش خواهیم کرد.

رئیس جمهور ترکیه اواخر مه گذشته اعلام کرده بود که آنکارا قصد دارد کمربند امنیتی به عمق ۳۰ کیلومتر را که در حال ایجاد آن در طول مرزهای خود با سوریه است، در اسرع وقت تکمیل کند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: ترکیه ، سوریه ، نیروهای سوریه دموکراتیک

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ترکیه سوریه نیروهای سوریه دموکراتیک نیروهای سوریه دموکراتیک شمال و شرق سوریه تجزیه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۲۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمباران شمال عراق از سوی ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز چهارشنبه در بیانیه‌ ای از بمباران منطقه متینا در شمال عراق از سوی این کشور خبر داد.

وزارت دفاع ترکیه در این ارتباط اعلام کرد که در جریان حمله هوایی مذکور مواضع پ ک ک هدف قرار گرفته است.

منابع خبری اضافه کردند که در این حادثه ۷ تروریست کشته شده‌ اند.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه اضافه شده است که نیروهای مسلح این کشور بدون وقفه به مبارزه مؤثر و قاطع با تروریست‌ها ادامه می‌دهند تا تروریسم را در نطفه ریشه کن کنند.

این در حالیست که ترکیه در سال‌های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست‌های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از بغداد بارها به خاک عراق تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض عراق را نیز به همراه داشته است

کد خبر 6094675

دیگر خبرها

  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • گفتگوی سخنگوی دولت با یک دانشجو درباره پیشرفت‌های ایران + فیلم
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا