Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه فعالان صنایع دستی نیازمند حمایت بیشتر مسئولان هستند گفت: توجه مسئولان و دانشگاه‌ها به تقویت صنایع دستی در کشور افزایش یابد. - اخبار استانها -

آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد، با اشاره به اینکه توجه به صنایع دستی نقش مهمی در توسعه اقتصادی ایفا می‌کند اظهار داشت: در رونق بخشی و پویایی رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و عوامل مرتبط با آن از جمله معرفی، بسته‌بندی، تبلیغات، عرضه و فروش در بازارهای مختلف، لازم است اصل خلاقیت و نوآوری هم مورد توجه قرار گیرد و مسیر رونق صنایع دستی مبتنی بر خلاقیت، کارآفرینی و فرهنگ‌سازی هموار و توسعه پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در فضای امروز و با توجه به فاصله گرفتن از برخی روش‌های قدیمی و تغییر کاربرد بعضی از وسایل تولیدی هنر دست فعالان حوزه صنایع دستی لازم است با ترکیب هنر، خلاقیت و نوآوری علاوه بر تامین نیازهای موجود در بازار، محصولات جدیدی نیز مبتنی بر ارزش‌های بومی و نیازسازی در بازار تولید و عرضه شوند تا فعالان صنایع‌دستی بتوانند به شکل جامع‌تری  اثرگذار باشند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی هم در این راستا باید مطالعه در موضوعات مختلف مرتبط و اثرگذار در حوزه صنایع دستی را مورد توجه قرار دهند تا در کنار حمایت دستگاه‌های اجرایی اثرگذار بر این موضوع، دانشگاه هم در جایگاه خود برای حوزه صنایع‌دستی پشتوانه علمی و تخصصی فراهم کند.

گشایش نمایشگاه صنایع دستی در آستانه اشرفیه به روایت تصویراستفاده از ظرفیت‌های صنایع دستی در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و ایران‌هراسیتولید؛ بسته‌بندی و بازاریابی صنایع دستی قشم نیازمند برنامه‌ریزی اساسی است

مدرسی یزدی خاطرنشان کرد: اگر همه این عوامل در کنار هم قرار گیرند و همگان پای کار بیایند یزد می‌توان در حوزه صنایع دستی با توجه به پیشینه ارزشمندی که دارد، شاهد جایگاه بسیار شاخصی در زمینه‌های مختلف این حوزه از سوی فعالان صنایع دستی باشیم.

نایب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد ادامه داد: صنایع دستی فرهنگ و هویت و ارزش‌های هر منطقه‌ای را نشان می‌دهد و به همین دلیل باید توجه به آن بسیار فراتر از وضعیت موجود باشد.

انتهای پیام/781/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حوزه صنایع دستی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۲۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، سمانه سلطانی پور روز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ گفت: با صدور مجوز فعالیت فروشگاه صنایع‌دستی آروند با مدیریت آقای حسین میری، واقع در بازار سرپوشیده شهر شاهرود، تعداد فروشگاه‌های مجاز صنایع‌دستی در استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: بر اساس ابلاغ دستورالعمل صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع‌دستی، متقاضیان می‌توانند با ثبت درخواست در درگاه ملی مجوزها و پس از بررسی درخواست توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مجوز خود را دریافت کنند.

سمانه سلطانی پور گفت: در حال حاضر ۶ فروشگاه صنایع‌دستی در سمنان، ۹ فروشگاه صنایع‌دستی در شاهرود، ۲ فروشگاه صنایع‌دستی در دامغان و ۲ فروشگاه صنایع‌دستی در مهدی‌شهر تحت مجوز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان فعالیت می‌کنند.

46 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900631

دیگر خبرها

  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور