Web Analytics Made Easy - Statcounter

غول‌های فناوری آیفون و اندروید قصد دارند، تلفن‌های‌همراه کاربران را به یک کیف پول الکترونیکی تبدیل کنند. از این رو تلفن‌های همراه دیجیتالی برای تشخیص هویت فردی در هنگام استفاده از کیف پول الکترونیکی امن هستند.

به گزارش سی نت، شرکت اپل و گوگل در نظر دارند بین تلفن‌های همراه با خودروها، وسایل هوشمند خانه و سایر دستگاه‌های روزمره که انسان‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند، ارتباط برقرار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۶ iOS  و Android ۱۳ دارای ترفند‌ها و ویژگی‌های جدید هستند که برخی از آن‌ها حتی مهم‌تر از کیف پول‌های دیجیتال و اتصالات سریع‌تر و امن مانند Safety Check هستند. Safety Check یا بررسی امنیتی در iOS ۱۶ به عنوان زمینه‌ای برای  محافظت از کاربران در برابر روابط سوءاستفاده‌گرانه عنوان شده است.

ارتباط بین دو سیستم  ۱۶ iOS  و Android ۱۳ نقش بسزایی در زندگی روزمره کاربران دارند. همچنین لازم به ذکر است که بگوییم؛ هرچه تلفن‌های‌همراه به ابزار مختلف دیجیتالی مانند: کیف پول، کارت‌های اعتباری، خودرو و لوازم خانگی مجهز شوند امکان جابه‌جایی اطلاعات بین آیفون و اندروید مشکل‌تر خواهد بود.

کیف پول دیجیتال

گوگل در کنفرانس ماه گذشته خود درباره تغییرات عمده برنامه Wallet خود توضیح داد. کیف پول Google Wallet، اسناد شخصی کاربران مانند اطلاعات کارت‌های بانکی و حمل و نقل، سوابق واکسیناسیون، کارت پرواز و شماره دانشجویی را در خود ذخیره می‌کند. شرکت گوگل با سازمان‌های دولتی برای پشتیبانی از شناسه‌های دیجیتال کاربران همکاری می‌کند. در نتیجه شرکت‌های گوگل و اپل با به روز رسانی‌های iOS ۱۶ و Android ۱۳ قصد دارند، کیف پول‌های دیجیتال را جایگزین کیف پول‌های فیزیکی کنند. با تصمیم این دو شرکت، کاربران ناچار به استفاده از کیف‌پول‌های دیجیتال در تلفن‌های همراه خود هستند.

کوری فوگمن، مدیر ارشد اپل می‌گوید: کاربران می‌توانند نرم افزار Apple Wallet را جایگزین کیف پول الکترونیکی خود کنند. مردم قبلا ایده جایگزینی کارت‌های بانکی را با برنامه‌های الکترونیکی مبنی بر تلفن‌های هوشمند قبول کرده‌اند. از این رو بر اساس گزارش eMarketer، انتظار می‌رود ۵۰ درصد از کل کاربران از کیف پول‌های الکترونیکی به جای سیستم‌های پرداخت الکترونیک تلفن‌همراه استفاده کنند.

Google Search Explorer

اپل و گوگل با جایگزین کردن کیف پول‌های دیجیتال به جای کیف‌ پول‌های فیزیکی، قصد دارند نقص تلفن‌‌های همراه در زندگی ما را مفیدتر کنند.

این دو غول فناوری ابزارهای مبتنی بر دوربین گوشی‌های هوشمند را معرفی کردند که می‌توانند مسیریابی را برای کاربران آسان تر کند. اپل و گوگل همچنان معتقد اند که دوربین‌ها نقش مهمی در نحوه تعامل ما با دنیای اطرافمان دارند. از این رو در ios 16، با استفاده از دوربین جدید در اپلیکیشن Translate اپل، می‌توانید متن‌ پیش رو را به زبان مورد نیاز خود ترجمه کنید‌.

شرکت‌های اپل و گوگل دیدگاه خود درباره اتصال تلفن‌ها را اصلاح کردند. از این رو گوگل توضیح داد که Android 13 با پشتیبانی از جفت‌سازی سریع، سوئیچ خودکار صدا بین‌دستگاه‌ها و امکان همگام سازی بین تلفن و رایانه را بهتر می‌کند.

رابط کاربری جدید اپل با الهام از ios

اپل مدیریت دستگاه‌های Homekit را برای آیفون ساده کرده است، اما مهم ترین حوزه‌ای که این شرکت قصد دارد دسترسی بیشتری به آن پیدا کند، صنعت خودرو است. این شرکت به تازگی نرم افزار CarPlay خود را که شبیه به یک سیستم عامل اتومبیل است با نمادهای برنامه، ویجیت‌ها و سایر رابط‌های کاربری به کاربران معرفی کرد.

خانه و خودروی هوشمند ایده جدیدی نیست اما اپل و گوگل مدت زیادی را به دنبال آن بودند. همچنین ios 16 و Andriod 13 نحوه ارتباط و تعامل اپل و گوگل را برای این دستگاه‌ها مشخص کردند.

بیشتر بخوانید

نسخه بتا ۳.۱ اندروید ۱۳ در دسترس قرار گرفت باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اندروید 13 آیفون جدید شرکت گوگل شرکت اپل کیف پول های دیجیتال تلفن های همراه اپل و گوگل کیف پول دستگاه ها Android ۱۳ تلفن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۲۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمود تارا مسئول پنل پیش نیاز‌های شکل گیری آزمایشگاه پزشکی هوشمند در بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران که در روز‌های ۱۱ الی ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود، اظهار کرد: آزمایشگاه‌های بالینی و پزشکی هوشمند امروزه یکی از پایه‌های مهم در تشخیص و مدیریت بیماری‌ها محسوب می‌شوند. این آزمایشگاه‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی، اطلاعات پزشکی را تحلیل کرده و الگوریتم‌های پیشرفته‌ای را به کار می‌برند تا بیماری‌ها را سریع‌تر بهبود بخشند. اهمیت آنها در دنیای امروزی این است که این تکنولوژی‌ها به پزشکان کمک می‌کنند تا بیماری‌ها را به دقت تشخیص دهند، پیش بینی کنند و درمان‌های بهتر و موثرتری را ارائه دهند.

وی افزود: هر چند در سطح جهانی، آزمایشگاه‌های پزشکی امروزی به طور گسترده‌ای از تکنولوژی‌های هوشمند مانند سیستم‌های اتوماسیون، تجهیزات تصویری پیشرفته (به ویژه در پاتولوژی و مطالعه لام)، سیستم‌های اطلاعات آزمایشگاهی هوشمند، بستر داده‌های بزرگ و سیستم‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری بر اساس هوش مصنوعی استفاده می‌کنند ولی این اتفاق، هنوز در کشور ما، در حال طی مراحل اولیه هستند و آزمایشگاه‌های اندکی وجود دارند که پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در این زمینه داشته اند.

این متخصص حوزه انفورماتیک سلامت و بالین با اشاره به نیاز‌های اساسی و مهم در شکل گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند بیان داشت: برای شکل‌گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند، نیازمندی‌های اساسی شامل دسترسی به داده‌های بزرگ و با کیفیت، تکنولوژی‌های پردازش داده قدرتمند، استاندارد‌های امنیتی برای حفظ حریم خصوصی بیماران و توانایی‌های فنی- انسانی همکاری و ارتباطات مؤثر بین تجهیزات و سیستم‌ها هستند. پس از شکل گیری زیرساخت حداقل، بکارگیری تیم خبره این حوزه و تشکیل تیم‌های مشترک با کادر بالینی شروع کننده اولین فعالیت‌ها است.

وی به نقش شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در برطرف کردن این نیاز‌ها تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با توجه به توانایی‌ها و تخصص‌های خود، می‌توانند در برطرف کردن نیاز‌های ذکر شده نقش مهمی داشته باشند. آنها می‌توانند به طراحی و توسعه نرم‌افزار‌های پزشکی، تولید تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و ارائه راهکار‌های هوشمند برای مدیریت داده‌های پزشکی و اطلاعات بیماری‌ها کمک کنند. این بستر، به خصوص در کشور ما، بستری گسترده و پتانسیل فعالیت فراوان دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود
  • جزئیات کامل اندروید ۱۵ چه زمانی منتشر می‌شود؟
  • خطیب نماز جمعه تهران: صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • صهیونیست‌ها اگر دوباره غلطی کنند سیلی محکم‌تر خواهند خورد
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • عینک هوشمند جدید زاکربرگ با توانایی‌های باورنکردنی
  • عینکی که می‌تواند به سؤالات شما پاسخ دهد
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • طراحی جدید یوتیوب پس از انتقاد‌های شدید از دسترس خارج شد