Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مطالعات راهبردی ارتش با اشاره به اینکه اسطورهای ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنان گمنام هستند، گفت: شهدا و اسطوره‌های بیشماری در ارتش و به ویژه در نیروی هوایی وجود دارد که می‌توان صدها فیلم و سریال درباره آنها ساخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، امیر سرتیپ علی‌رضا رودباری ظهر امروز در نشست خبری آئین گرامیداشت 565 شهید ارتش در قم که در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار داشت: اسطورهای ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنان گمنام هستند و لازم است تا در قالب جهاد تبیین نسبت به معرفی آنها در قالب های مختلف هنری اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به  نام برخی از عملیات های شاخص نیروی هوایی ارتش در دوران جنگ تحمیلی،  افزود: از ۴۵۰ عملیات مهم و اصلی نیروی هوایی ارتش در دوران جنگ ۱۶۸ عملیات در سال نخست جنگ تحمیلی انجام گرفت؛ در ۴۵ روز اول جنگ بیش از ۶ هزار حمله علیه عراق توسط نیروی هوایی ارتش ایران انجام گرفت.

معاون مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی در کمتر از دو ساعت از آغاز جنگ تحمیلی وارد عرصه شد و پاسخ کوبنده‌ای به متجاوزان داد.

وی اضافه کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۹ ساعت اول جنگ بیش از ۳۰۰ نقطه از عراق را مورد حمله قرار داد. ارتش در ۶ روز ابتدای جنگ نقاط پرشماری در کشور متجاوز را مورد حمله قرار داده است.

امیر رودباری با بیان اینکه جنگ ۸ ساله ایران مردمی ترین جنگ قرن اخیر بوده است، یادآور شد: اگر آمادگی رزمی و توان نظامی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی نبود هیچ بعید نبود که صدام به اهداف اولیه خود از جنگ دست پیدا کند.


انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی هوایی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۳۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی در گچساران برگزار شد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش به منظور شرکت در اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی به گچساران سفر کرد.
این اجلاسیه دیروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت از ساعت ۹ صبح در سالن آموزش و پرورش گچساران با حضور فرمانده کل ارتش و مسئولان استانی و شهرستانی، خانواده معظم شهدا و مردم برگزار شد.

مداحی، اجرای نمایش، پخش تیزر و کلیپ و اجرای سرود از برنامه‌های این اجلاسیه بود. در آستانه برگزاری این اجلاسیه نمایشگاهی از دستاوردهای ارتش در گچساران برپا شد. در این نمایشگاه بخشی از ادوات و تجهیزات ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل انواع سلاح های سبک و سنگین، انوع دوربین‌های دید در شب، تجهیزات الکترونیک و انواع موشک در معرض دید عموم قرار گرفت.

خبرنگار:ساناز غضنفری

انتهای خبر/

کد خبر: 1228387 برچسب‌ها ارتش جمهوری اسلامی ایران

دیگر خبرها

  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی در گچساران برگزار شد
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • خون شهدای مدافع حرم موجب نابودی رژیم صهیونیستی می‌شود