Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، پیش از ظهر امروز ریزش قسمتی سیلوی 30 هزار تنی حمیدیه متعلق به بخش خصوصی در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شد.

گندم زیادی تلف نشد

عبدالزهرا سواری مالک این سیلو در تشریح چگونگی ریزش سیلو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: صبح امروز در حالی که کارگران در حال بارگیری گندم برای شرکت آرد خوزستان بودند صدایی نه چندان بلند توجه ما به خودش جلب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  کارگران بدون درنگ از کارگاه  که در فاصله یک تا دو متر از سیلو قرار دارد خارج و به سمت سیلو رفتند که متوجه شدند سیلو از کف ابتدا ریزش  و سپس از بالا به سمت پایین فرو ریخت.

مالک سیلو گفت: اکنون برای صحبت با مهندس اجرای سازه در سیلو به اهواز آمده‌ام که قرار است با هیئت فنی  و کارشناسان خود به محل حادثه رفته و علت را بررسی کنند.

سواری با بیان اینکه به هیچ کدام از کارگران آسیبی نرسیده است، بیان کرد: خسارت زیادی به گندم وارد نشده و منتظر هستیم کار کارشناسی گروه فنی که به پایان برسد که گندم را بارگیری و به سیلوی شهید رجائی که دولتی هم  هست منتقل شود.

مشکل ریزش از سازه است

جهان نژادیان مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با بیان اینکه به نظر می‌رسد علت اولیه ریزش سیلوی ۳۰ هزار تنی حمیدیه مشکل سازه آن بود است، اظهار کرد: این حادثه باید توسط کارشناسان فنی و مشاور سیلو این حادثه آسیب شناسی شود.

وی افزود: در خوزستان 22 سیلو متعلق به بخش خصوصی بوده و بر اساس قرارداد آن‌ها را اجاره می‌کنیم به همین دلیل اگر به گندم‌های ذخیره شده ما خسارتی وارد شود خسارت آن را از بخش خصوصی می‌گیریم.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان هنوز برآورد اولیه از میزان خسارت نشده است اما در صورت خسارت بیمه پرداخت خواهد کرد.

تلفات جانی نداشتیم

عدنان الوان‌پور سرپرست فرمانداری شهرستان نیز در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با بیان اینکه ین سیلو در حوزه بخش خصوصی است، اظهار کرد: یکی از کندو‌های سیلو ریزش کرد که تلفات جانی هم نداشت.

وی افزود: قرار است ظرف امروز، فردا گندم‌ها از محوطه سیلو جمع‌آوری به مکان دیگری منتقل شوند که برای ارسال به استان‌های دیگر آماده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، در سیلوی 30 هزار تنی حمیدیه متعلق به بخش خصوصی که به نظر می‌رسد حدود 12 تا 13  هزار تن گندم متعلق به اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در کندوی فرو ریخته آن نگهداری می‌شد.

شهرستان حمیدیه یک منطقه حاصلخیز و کشاورزی است که در ضلع جنوب غربی اهواز قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سیلوی حمیدیه ریزش مشکل سازه بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۳۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۴۰ هزار هکتار از مزارع خوزستان خسارت دید

به گزارش خبرنگار مهر، مجید نبی‌پور صبح امروز یکشنبه از خسارت دیدن ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان بر اثر بارش شدید باران خبر داد و بیان کرد: این خسارت‌ها شامل آب‌گرفتگی، ریزش خوشه، خمیدگی و خوابیدگی است.

وی افزود: همچنین بارش تگرگ موجب شکستگی دانه به برخی محصولات در این مزارع شد.

رئیس جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: میزان خسارت‌ها بین ۱۰ تا ۷۰ درصد است.

وی اظهار کرد: ۳۹۲ هزار هکتار از مزارع خوزستان زیر پوشش بیمه هستند که شامل ۱۹۴ هزار گندم آبی، ۱۷۲ هزار هکتار گندم دیم و ۲۵ هزار سایر محصولات است.

نبی پور با اشاره آغاز ارزیابی خسارت‌ها گفت: این ارزیابی‌ها به صورت دقیق انجام و خسارت‌ها پرداخت خواهد شد.

کد خبر 6097033

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار تن دسترنج گندم‌کاران فارس از دستبرد سیل مصون ماند
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • بیش از ۱۴۰ هزار هکتار از مزارع خوزستان خسارت دید
  • تداوم بارش‌ های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • تداوم بارش‌های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟