Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بر لزوم تشکیل دبیرخانه پشتیبانی از تعامل فرهنگی ایران و عراق در کرمانشاه تاکید کرد.

سیدمجید امامی در جلسه امروز (22 خرداد) شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه با اشاره به فرهنگ زیبای این استان، گفت: کرمانشاه رنگین کمانی از فرهنگ، تاریخ و میراث ملموس و ناملموس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه همه ما از این گنجینه های با ارزش غفلت کرده ایم و این وظیفه شورای فرهنگ عمومی است که آنها را احیا کند.

امامی با اشاره به دو وظیفه مهم شورای فرهنگ عمومی گفت: فهم و حفظ اصالت ها و کشف و مدیریت تغییرات دو وظیفه مهم شوراهای فرهنگ عمومی در سراسر کشور است که باید سرلوحه کار این شوراها قرار گیرد.

وی افزود: در پی هجمه فرهنگی دشمن، فرهنگ ما در تمام زمینه ها از غذا و لباس گرفته تا ساختمان و ...در حال تغییر است و متاسفانه غفلت ما نیز به این مسئله دامن زده است.

این مسئول تصریح کرد: در حالیکه حدود 16 دستگاه متولی امورات فرهنگی هستند، اما متاسفانه آنطور که باید نتوانسته ایم کارهای فرهنگی اساسی انجام دهیم و باید همه به این درک برسیم که نباید اسم دستگاه مطرح باشد و باید در کنار هم  و به اسم نظام و شهدا کار فرهنگی انجام دهیم.

امامی تاکید کرد: اگر دستگاه ها در کنار هم قرار گیرند شاهد هم افزایی و کارایی چند برابری در فعالیت های فرهنگی آنها خواهیم بود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور همچنین با اشاره به مرز طولانی و مشترک کرمانشاه با کشور عراق گفت: این همسایگی فرصت خوبی است که بتوانیم روی وجوهات مشترک فرهنگی کار کرده و حتی زمینه رونق اقتصاد فرهنگ را فراهم کنیم.

وی افزود: با توجه به موقعیت استان کرمانشاه باید دبیرخانه پشتیبانی از تعامل فرهنگی ایران و عراق را در کرمانشاه تشکیل دهیم و بتوانیم در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی کار کنیم.

امامی به برخی اولویت های کاری شورای فرهنگ عمومی کشور هم اشاره کرد و افزود: برنامه هایی برای افزایش نشاط اجتماعی و کاهش مهاجرت از روستاها به شهرها در اولویت کار داریم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: در حال حاضر مهاجرت اختاپوسی است که از شش دهه گذشته روی کشور افتاده جمعیت شهرها را به 70 درصد و روستاها را به 30 درصد رسانده و بسیار فاجعه آمیز است که جمعیت تولید کننده کشور اینقدر کاهش یابد.

امامی از حجاب و عفاف هم به عنوان یکی دیگر از اولویت های شورای فرهنگ عمومی کشور یاد کرد و افزود: در این زمینه راهکارهای مختلفی وجود دارد و باید استان ها در این زمینه ورود جدی داشته باشند.

وی افزود: از جمله اقداماتی که در استانی مانند کرمانشاه در بحث حجاب و عفاف می توان انجام داد گفتمان سازی مزیت های حجاب در فضای رسانه است و باید به سمت گفتمان حیا و آرامش خانواده پیش بریم.

امامی گفت: از طرفی استان می تواند از 30 برند معروف پوشاک در حوزه حجاب هم استفاده کند و این برندها را به استان دعوت کند که اولویت ها آنها هم ارائه محصولات حجاب با قیمت ارزان است.

این مسئول گفت: همچنین مسئولان استان می توانند مراکزی را در سطح پارک ها و نقاط مختلف شهر برای عرضه لباس حجاب اختصاص دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری كرمانشاه منطقه کرمانشاه دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شورای فرهنگ عمومی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۳۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی

به گزارش خبرگزاری مهر، هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت به ریاست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد.

در این‌جلسه حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات انجام شده در هفته سلامت ارایه کرد.

همچنین محمدامین محمدی دبیر کارگروه تغذیه و سلامت خانواده در رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه نیز گزارشی در مورد اقدامات اجرایی در حوزه سفره خانواده و ارتقای سطح سلامت تغذیه در بین جوانان و اعضای خانواده و توجه به جنگ فرهنگی و تغییر سبک تغذیه سالم در جامعه ارایه کرد.

در بخش دیگری از این جلسه انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز نکاتی را درباره این موضوع مطرح کرد.

در ادامه جلسه آیت‌الله علی خاتمی رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان نیز گزارشی از فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی این استان ارائه کرد.

کد خبر 6092818 صادق وفایی

دیگر خبرها

  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتصاب عاطفه خادمی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • برگزاری هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه