Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید روحی در گفت و گو با پایگاه خبری ساعت سلامت افزود: هدف گذاری کلی این است که میزان صادرات تجهیزات پزشکی از ایران به حدود ۱۰۰ میلیون دلار در سال برسد اما هنوز با این میزان فاصله زیادی داریم. تا قبل از کرونا این میزان حدود ۲۴ میلیون دلار بود که در دو سال گذشته باز هم کاهش یافت و به حدود ۲۰ میلیون دلار رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به واردات حدود دو میلیارد دلاری کالا و لوازم پزشکی در ایران حتی اگر به رقم ۱۰۰ میلیون دلار صادرات برسیم نیز بسیار کم است. حدود ۵ درصد واردات است و تراز صادرات نسبت به واردات بسیار کم است.

روحی گفت: اگر از تولید تجهیزات پزشکی در کشور حمایت شود. می توانیم تا ۵۰۰ میلیون دلار صادرات هم داشته باشیم به شرطی که برندسازی کنیم. تحریم‌ها را برداریم و کالاها در گمرک نماند.

رئیس انجمن تولید کنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی افزود: اگر مسئولان سختگیری‌ها را در بخش تولید بردارند و به جای آن نظارت بر کیفیت را افزایش دهند. ظرفیت بزرگی برای تولید کالاهای پزشکی با کیفیت وجود دارد.

روحی گفت: توان تولید بسیاری از تجهیزات پزشکی پیشرفته مانند استنت‌های قلبی، انواع ایمپلنت‌ها و لوازم پزشکی مختلف در کشور وجود دارد. هر مقدار که سالانه برای واردات این کالاها ارز داده می شود با یک دهم آن می توانیم کارخانه تولید آن را در کشور دایر کنیم.

تولید تجهیزات پزشکی حمایت نشد
وی ادامه داد: در سالهای اخیر که ارز ترجیحی به  تجهیزات پزشکی داده شده، حدود ۹۵ درصد این ارز به واردات کالاهای آماده خارجی اختصاص یافته و فقط حدود ۵ درصد آن برای واردات ماشین آلات و اقلام مورد نیاز بخش تولید داده شده است.

گزارش‌ ساعت سلامت حاکی است، حدود ۴۰ کشور دنیا به عنوان بازار صادرات تجهیزات پزشکی ایران مطرح هستند و حتی برخی کشورهای اروپایی مثل آلمان و ایتالیا نیز از جمله کشورهای مقصد برای صادرات تجهیزات پزشکی ایران هستند.

بسیاری از تجهیزات پزشکی تولید ایران گواهی   CE( تاییدیه اروپا) را دارند.

برندسازی برای کالاهای ایرانی، توجه به بازاریابی و ایجاد خطوط تولید کالای ایرانی در کشورهای مقصد می تواند زمینه افزایش صادرات تجهیزات پزشکی ایرانی را فراهم کند.

منبع: الف

کلیدواژه: صادرات تجهیزات پزشکی میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۳۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آمار گمرک ایران، میزان صادرات محصولات نساجی در سال گذشته به ۴۸۹ میلیون دلار رسید.

بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی به مقصد کشورهای عراق، افغانستان و روسیه بوده است که به ترتیب ۲۶، ۱۸ و ۶ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی ایران را به خود اختصاص دادند.

همچنین عمده‌ترین کالای صادراتی در بین محصولات نساجی شامل کف‌پوش‌های غیرمخملی باف با رقمی بالغ بر ۲۲۰ میلیون دلار بوده است.

بر این اساس، بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ از طریق گمرکات کاشان با اختصاص سهم ۱۶ درصد از ارزش کل صادرات این محصول انجام گرفته است، پس از آن، گمرک مشهد با ۱۱.۵ درصد و غرب تهران با ۹.۵ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی در مدت یاد شده، در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

همچنین در این مدت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار محصولات نساجی وارد کشور شده است که این میزان نسبت به سال قبل آن ۱۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

امارات متحده عربی با ۳۸ درصد از ارزش کل واردات محصولات نساجی، چین با ۲۲ درصد و ترکیه با ۱۷.۶ درصد عمده‌ترین کشورهای طرف معامله در واردات این محصول در سال ۱۴۰۲ بوده‌اند.

بیشترین میزان واردات محصولات نساجی از گمرکات شهید رجایی، خرمشهر و سرخس انجام گرفته است و عمده‌ترین قلم وارداتی در بین محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ به پارچه‌های تار و پودباف با ۴۳۳ میلیون دلار اختصاص داشت که نسبت به سال ماقبل آن ۲۱.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شایان ذکر است، آمار صادرات و واردات محصولات نساجی که در این گزارش آمده است از فصول ۵۰ الی ۶۰ کتاب مقررات صادرات و واردات استخراج شده است و از آنجایی که فصول ۶۳ _ ۶۱ کتاب مقررات صادرات واردات جزو مصنوعات ساخته شده شامل پوشاک و البسه است و اکثر کد تعرفه‌های مشمول این فصول، ممنوعیت در واردات داشته‌اند، آمار مربوطه در این گزارش لحاظ نشده است.

کد خبر 6089881 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • ارز ترجیحی به واردات تجهیزات پزشکی قطعاً اشتباه است
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد