Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@21:25:31 GMT

توسعه کتابخوانی، این بار با «کتاب‌نخوان‌ها»

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۳۱۶۳

توسعه کتابخوانی، این بار با «کتاب‌نخوان‌ها»

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، پس از خوانش اولین برنامه دوره‌ای کتابخوانی با عنوان کتاب نخوان‌ها، چهارمین برنامه کتاب نخوان‌ها از تاریخ دوشنبه ۱۳ تیرماه به صورت زنده در صفحه رسمی اینستاگرام موسسه فرهنگی اطلس پیدایش برگزار می‌شود.

برنامه کتاب نخوان‌ها که به ابتکار این موسسه فرهنگی از سال ۱۴۰۰ کلید خورد با هدف توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی، جذب مخاطبان کتاب‌نخوان و به منظور تلاش برای تغییر نگرش آنان به سمت فرهنگ کتاب خوانی آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه خوانش یک کتاب را به‌صورت هفتگی و در بازه زمانی حدود دو ماه با هماهنگی ناشر به انجام می‌رساند.

برنامه جدید کتاب نخوان‌ها با خوانش کتاب انسان در جستجوی معنا نوشته ویکتور فرانکل و ترجمه مریم حسین‌نژاد آغاز می‌شود. لازم به یادآوری است اولین برنامه کتاب نخوان‌ها در سال جاری با خوانش کتاب جاناتان مرغ دریایی نوشته ریچارد باخ در اردیبهشت ماه فعالیت خود را شروع کرد که با بازخورد گسترده و مثبت مخاطبان همراه شد.

این برنامه در سال جدید تغییراتی را در اجرا به خود دید که طی آن علاوه بر خواندن کتاب به صورت هفتگی و در مدت زمان دوماه، یک بخش گفت‌وگوی ویژه نیز به برنامه اصلی افزوده شده‌است.

دومین گفتگوی ویژه امسال اختصاص به مصاحبه با مریم حسین نژاد مترجم کتاب انسان در جستجوی معنا دارد که پس از مصاحبه خوانش کتاب با همراهی شرکت‌کنندگان آغاز می‌شود.

گفتنی است در سال جاری خوانش ۶ کتاب برای علاقه‌مندان برنامه‌ریزی شده‌است. موسسه اطلس پیدایش از عموم دوستداران و علاقه‌مندان به کتاب و آن‌هایی را که کتاب نمی‌خوانند اما دوست دارند کتاب‌خوان شوند، به این پویش دعوت می‌کند. همچنین از کتاب خوان‌ها دعوت می‌کند تا دوستان کتاب‌نخوان خود را به این برنامه دعوت کرده و خود حامی این حضور باشند.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کانون کشوری انجمن‌های صنفی مترجمان کتاب کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب کتابخوانی کتاب نخوان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۳۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش غیرحضوری نمایشگاه کتاب + آدرس سایت و جزئیات

سایت نمایشگاه مجازی سی‌وپنجم از روز گذشته در دسترس قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سایت نمایشگاه مجازی سی‌وپنجم از روز گذشته _دوشنبه هفدهم اردیبهشت‌_ در دسترس قرار گرفته است.

کاربران می‌توانند برای ثبت‌نام و جست‌وجوی کتاب‌های مورد علاقه خود و افزودن آن‌ها به صفحه علاقه‌مندی‌های شخصی، به سایت مراجعه کنند. ستاد خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توصیه می‌کند جهت بهره‌مندی از نمایشگاه مجازی از همین امروز صفحه علاقه‌مندی‌های شخصی خود را به‌روز کنند و زمان خرید را به روزهای آخر نمایشگاه موکول نکنند.

سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه https://book.icfi.ir/ به صورت مجازی برگزار می‌شود.

همچنین بن در نظر گرفته شده برای اساتید، دانشجویان و طلاب تنها از طریق فروش غیرحضوری قابل اعمال است.

کد خبر 751303

دیگر خبرها

  • «توسعه خواندنی است» در راه نمایشگاه کتاب
  • «توسعه خواندی است» در راه نمایشگاه کتاب
  • آغاز فروش غیرحضوری نمایشگاه کتاب + آدرس سایت و جزئیات
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • حمامی که کافه کتاب شد
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • آغاز برداشت گُل گاوزبان در گلستان
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • لزوم ثبت سفارش کتاب‌های درسی در سریع‌ترین زمان ممکن
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران