Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا حسن‌پور با اشاره به اینکه عدم درج قیمت به عنوان بیشترین تخلفات ۳۵ درصد از پرونده‌ها را به خود اختصاص داده است، گفت: از تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه تاکنون در حوزه کالا و خدمات ۱۴۵۵ فقره پرونده در سامانه تعزیرات ثبت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ علیرضا حسن‌پور در جلسه تجمیعی تنظیم بازار استان قزوین که ظهر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: طی مصوبات جلسه گذشته ستاد تنظیم بازار موضوع شوینده در دستور کار قرار گرفت که بلافاصله به بازدید از شرکت‌های استان پرداختیم و یکی از شرکت‌ها با ۴۰۰ تن تولید به ارزش ۴۰ درصد قیمت توقیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: همچنین دستور توقیف یکی از شرکت‌ها که حدود ۲۱۱ تن کالا به ارزش ۴۰ درصد را تولید و بین عوامل خود در سطح استان و خارج از استان توزیع می‌کرد را صادر کردیم.
  مدیر کل تعزیرات حکومتی استان قزوین ادامه داد: پرونده‌ یکی از شرکت‌ها بعد از تشکیل، برای بررسی بیشتر به شعبه ملی در تهران انتقال پیدا کرد.
  حسن‌پور ابراز کرد: در رابطه با بحث روغن موتور هم این آمادگی را داریم که اگر گزارشی از فروش اجباری شرکت‌های تولید کننده به ما برسد حتما پیگیری خواهیم کرد و حتی شعبه ملی تهران هم در محل ستاد به این موضوعات رسیدگی می کند.
  وی عنوان کرد: متأسفانه برخی شرکت‌های تولیدی با شگردهای عدم عرضه کالا یا عرضه قطره چکانی و افزایش قیمت‌ها همراه هستند که برای پیگیری بیشتر نیازمند رسیدگی از طریق مراجع امنیتی و اقتصادی هستیم.
  مدیر کل تعزیرات حکومتی استان قزوین تصریح کرد: در بحث انتقال سهمیه نیز این آمادگی را داریم که در صورت هرگونه انتقال سهمیه توسط عاملین دستور اشد مجازات صادر شود و در این خصوص هم با هیچکس مساحمه‌ای نداریم.
  بیش از 1400 پرونده تخلف در زمینه کالا و خدمات تشکیل شد
  حسن‌پور ادامه داد: با توجه به تجربه‌ای که داریم بعضی کالاها در برخی استان‌ها مصرف بیشتری دارند که گاها به واسطه قاچاق کالا تامین می‌شود به طوریکه متاسفانه در بحث فرآورده‌های نفتی این مشکل وجود دارد؛ در همین راستا سهمیه‌ها به استان‌های مرزی منتقل و از آن طریق به خارج از کشور منتقل می‌شود.
  وی در رابطه با عملکرد سازمان تعزیرات طی یک ماهه گذشته عنوان کرد: به طور کلی از تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه تاکنون در حوزه کالا و خدمات ۱۴۵۵ فقره پرونده در سامانه تعزیرات ثبت شده که از این تعداد به ۱۳۶۸ فقره یعنی به ۹۴ درصد ازاین پرونده‌ها رسیدگی شده است.
  مدیر کل تعزیرات حکومتی استان قزوین با اشاره به کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها افزود: میانگین زمان رسیدگی ما به 6/47 دهم در روز رسیده در حالیکه سال گذشته تقریبا زمان رسیدگی هشت روز بود.
  حسن‌پور بیان کرد: به طور کلی۳۸۴ اکیپ مشترک با دستگاه‌های نظارتی فعالیت دارند که طی آن از ۷۴۵ واحد بازرسی و ۳۶۴ پرونده تشکیل شده است.
  وی ادامه داد: طی بازدید‌های به عمل آمده از ۹۳ واحد در بحث احتکار بازرسی شد که منجر به تشکیل ۴۶ فقره پرونده و بیش ‌از ۶۴ میلیارد ریال تخلفات شد و ۲۹ پرونده نیز مختومه شدند.
  مدیر کل تعزیرات حکومتی استان قزوین اذعان کرد: در حوزه آرد و نان ۲۶۷ واحد بازرسی و ۲۵۹ پرونده رسیدگی شده که ۲۳۴واحد به ارزش تقریبی ۵ میلیارد محکوم شده‌اند.
  تخلفات نانوایی‌ها نگران‌کننده است

حسن‌پور اباز کرد:یکهزار و627 واحد نانوایی در استان داریم که حدود ۱۶درصد مرتکب تخلف شده‌اند که این آمار نگران کننده است بنابراین توقع داریم اتحادیه مربوطه تذکرات لازم را ارائه دهند.
  وی ادامه داد: از آنجایی که نان قوت غالب مردم است سعی کردیم که با مساحمه با نانوایان برخورد کنیم اما در این خصوص ۱۳ واحد نانوایی تعطیل و پنج واحد نیز در دستور کارقرار گرفت.
  مدیر کل تعزیرات حکومتی استان قزوین عنوان کرد: طی یک ماه گذشته ۳۲ تن روغن مایع، ۲۰ تن روغن جامد، ۳۵ تن ماکارونی، ۳۷ تن شکر و 5 تن قند کشف و پنج واحد توزیع کننده کالای اساسی تعطیل شدند.
  حسن‌پور با اشاره به اینکه عدم درج قیمت به عنوان بیشترین تخلفات ۳۵ درصد از پرونده‌ها را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: بیشترین واحد‌های صنفی که مورد بازدید قرار گرفت به ترتیب در حوزه نان، روغن خوراکی، ماکارونی، مرغ، تخم‌مرغ، گوشت قرمز، شکر و آرد بود.
  وی بیان کرد: گران‌فروشی ۱۷ درصد، کم فروشی ۱۳ درصد، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۷ درصد و به ترتیب عدم صدور فاکتور، عدم رعایت واحد‌های صنفی، پروانه کسب و عرضه خارج از شبکه، احتکار جزو بیشترین تخلفات در واحدهای صنفی هستند.
  وی در پایان گفت: در رابطه با تعطیلی‌های غیرمجاز نانوایان ۳۰ واحد نانوایی مورد بازرسی مجدد قرار گرفت که منجر به تشکیل ۲۷ پرونده شد که از این تعداد ۱۷ واحد محکوم و ۱۰ واحد باقی مانده عذر موجه داشتند.
  انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: بیشترین تخلف کالا و خدمات شرکت ها پرونده ها حسن پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۳۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون قضایی و نظارت تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: پرونده قاچاقچی کالا شامل نوشابه انرژی زا به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی خواف رسیدگی شد.   سید امیررضا اسلامی افزود: شعبه پس از بررسی محتویات پرونده و به دلیل ارائه نکردن مدارک قانونی با احراز تخلف، علاوه بر ضبط کالای قاچاق، متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکم کرد.   وی یادآور شد: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز در محور مشهد_خواف در بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری کالای قاچاق را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرده بودند.

دیگر خبرها

  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • جریمه تاوان ثبت نکردن موادبهداشتی فروشگاه مواد غذایی در کرمانشاه
  • آجیل فروش متخلف در زنجان جریمه شد
  • مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد
  • یک مدرسه غیر انتفاعی به دلیل اضافه دریافتی ۲۰ میلیارد جریمه شد
  • تشکیل ۱۰۶۷ پرونده تعزیراتی در فروردین سال جاری
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد
  • محکومیت ۴ میلیاردریالی قاچاقچی سیگار در زنجان
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف