Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرحسین فخرآوران با بیان اینکه طبق قرارداد فی مابین ما و پیمانکار مقرر شد اگر به تورم و مشکلات خاصی نخوریم، این پروژه با پیشرفت ۷۵ درصدی تا پایان امسال به بهره‌داری برسد؛ گفت: ۲۵ درصد باقیمانده شامل ۸ درصد تکمیل حجره‌ها و ۱۷ درصد آماده سازی محوطه لازم می‌شود تا احداث و تکمیل فاز نخست میدان بار ساری به اتمام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیرحسین فخرآوران در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، ضمن عذرخواهی از مردم بابت ترافیک این روزهای حوالی میدان بار به جهت آغاز فصل برداشت شلیل و هلو و نیز قدردانی از همراهی مسئولان شهری و استانی با کسبه فعال در میدان میوه و تره‌بار قرق، اظهار کرد: پروژه احداث میدان میوه جدید ساری در زمینی به مساحت ۲۱ هکتار از سال ۸۶ با ورود صرف حجره‌داران میدان قدیمی و تعدادی از متقاضیان جدید و بدون هیچ‌گونه حمایت مالی از دستگاه‌های دولتی و اجرائی، آغاز شده است و تاکنون نیز به اتمام نرسیده است.

وی افزود: عدم عمل به تعهدان از سوی پیمانکار، شرایط سخت اقتصادی و افزایش روز افزون و چندین ده درصدی مصالح و دستمزد موجب به تاخیر افتادن زمان اتمام و بهره‌برداری از یکی از بزرگ‌ترین میادین میوه و تره‌بار کشور شده است.

رئیس میدان میوه و تره‌بار مرکزی شهرستان ساری، با بیان اینکه در حال حاضر، پیمانکار جدید پروژه مشغول فعالیت است؛ خاطرنشان کرد: در جلسه اخیری که به منظور تسریع در پیشرفت کار با حضور معاون عمرانی استاندار، فرماندار و تنی چند از مسئولان شهری و استانی برگزار شد مقرر شد تا برخی اقدامات جهت تسریع در اتمام این پروژه با مشارکت دستگاه‌های دولتی صورت گیرد.

این مسئول ادامه داد: قرار شد که در خصوص آماده سازی محوطه و نیز آسفالت مسیر، کمک‌هایی از سوی دستگاه‌ها با هماهنگی فرمانداری انجام گیرد تا کار را جلو ببریم.

فخرآوران عنوان کرد: البته یکی از مشکلات این میدان موضوع جانمایی و راه اندازی پمپ بنزین و CNG بود که قول مساعد در این خصوص از سوی معاون عمرانی استانداری داده شد.

وی بیان کرد: ما به طور جد، پیگیر تکمیل و اتمام این پروژه هستیم و البته تامین منابع مالی برای ادامه این پروژه یکی از چالش‌های جدی است.

رئیس میدان میوه و تره‌بار مرکزی شهرستان ساری، گفت: تاکنون بیش از ۵۰ میلیارد تومان که همگی از سوی حجره‌داران تامین شده است صرف این پروژه شده است و تا تکمیل این پروژه اگر به جهش قیمتی نخوریم حدود ۴۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد.

این مسئول تاکید کرد: این پروژه تا کنون حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و  ۲۵ درصد باقیمانده شامل ۸ درصد تکمیل حجره‌ها و ۱۷ درصد آماده سازی محوطه لازم می‌شود تا احداث و تکمیل فاز نخست میدان جهت بهره‌برداری به اتمام برسد.

فخرآوران تصریح کرد: طبق قرارداد فی مابین ما و پیمانکار مقرر شد اگر به تورم و مشکلات خاصی نخوریم، این پروژه تا پایان امسال به بهره‌داری برسد و حتی این پیش‌بینی شد که اگر کار اتمام حجره‌ها طبق قرارداد به اتمام برسد، انتقال میدان انجام و مابقی کار در حین و پس از انتقال انجام گیرد.

وی متذکر شد: امیدواریم در تامین منابع مالی به مشکل خاصی بر نخوریم و بتوانیم اقساط را از اعضا جمع آوری کنیم تا پیمانکار پروژه نیز کار را در زمان مقرر به ما تحویل دهد.

رئیس میدان میوه و تره‌بار مرکزی شهرستان ساری، متذکر شد: زمین این پروژه در فضایی به وسعت ۲۱ هکتار خریداری شده است که ۷ هکتار آن مختص میدان بار و ما بقی آن به سردخانه، دفاتر حمل‌ونقل و سایر تاسیسات جانبی اختصاص دارد.

این مسئول یادآور شد: میدان بار جدید ساری دارای ۱۵۵ غرفه است که در فضایی وسیع و به دور از ترافیک شهری در خارج از شهر، خدمات گسترده‌ای را به متقاضیان مرکز مازندران و شهرهای مجاور خواهد داد.

فخرآوران در پایان گفت: از تمامی شهروندان مرکز استان بابت طولانی شده پروژه و تحمل ترافیک کلافه‌کننده طی این سال‌ها، صمیمانه پوزش می‌طلبیم و امیدواریم در کمترین زمان ممکن با به اتمام رساندن پروژه از مکان فعلی به مکان جدید، نقل مکان کنیم.

به هر منظور، اجرا و تکمیل پروژه احداث میدان مرکزی میوه‌وتره‌بار ساری که یکی از بزرگ‌ترین میادین میوه کشور محسوب می‌شود اکنون وارد پانزدهمین سال خود شده است؛ هر چند از یک سو، این گره ترافیکی آزار دهنده چندین و چند ساله، نه برای مرکز استان و از نگاه مسافران عبوری زیبنده است و نه دیگر تحمل آن برای شهروندان بومی آسان؛ اما باید نادیده نگرفت که تامین منابع مالی این پروژه چند ده میلیاردی بدون حمایت دولت و با دستانی خالی از سوی سهامداران هم کاری بس دشوار است که نیازمند حمایت و  ورود جدی مسئولان بالادستی استان برای تسریع در روند پایان این پروژه دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: میدان میوه و تره بار میدان بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۳۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی ظهر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل آبفای استان ایلام بیان کرد: یکی از مهمترین خدمات زیرساختی، زیرساخت‌های آب و فاضلاب است.

محمدی با تاکید بر اینکه به رغم تلاش‌های صورت گرفته، هنوز فاصله زیادی با ایده آل ها داریم، تصریح کرد: در حوزه زیرساختی و در بحث شبکه توزیع، دچار فرسودگی هستیم به گونه‌ای که علاوه بر پرت آب، خدمات رسانی را علی الخصوص در فصل گرما با مشکل مواجه می‌کند.

مدیرعامل آبفای استان اظهار داشت: با پشتیبانی شرکت مهندسی آبفای کشور، حمایت‌های استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی بتوانیم مشکلات زیرساختی را مرتفع نماییم.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شرکت اشاره نمود و یادآور شد: پروژه‌ها و برنامه ریزی های خوبی در جهت خدمت رسانی هرچه بهتر، طراحی و در حال اجرا هستند که امیدواریم با تزریق به موقع اعتبارات بتوانیم شاهد افتتاح پیش از موعد آنها در راستای ارائه خدمات در خور هم استانی‌های گرامی باشیم.

وی در خصوص پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی گفت: این پروژه با حدود ۱۱ سال قدمت هنوز به بهره برداری نرسیده هر چند اقدامات خوبی انجام شده است از جمله خطوط انتقال، برق رسانی و مخازن احداث شده و در این پروژه فقط احداث تصفیه خانه آب مانده است که با توجه به اینکه ابن پروژه مشکل اعتباری ندارد امسال شاهد بهره‌برداری آن خواهیم بود.

مدیرعامل آبفای استان در خصوص پروژه‌های جهاد آبرسانی اظهار داشت: در سال جاری در قالب این پروژه، ۶۹ روستا تعریف شده که از این تعداد تاکنون ۴ روستا تکمیل و به بهره برداری رسیده است که با اجرای کامل این پروژه، مشکل کم آبی یا تنش آبی روستاها مرتفع خواهد شد.

محمدی، سقایی زائرین اباعبدالله را افتخار مردم استان برشمرد و تصریح کرد: در این خصوص نیازمند نگاه و اعتبارات ویژه هستیم چراکه فاضلاب شهرستان مهران جوابگوی جمعیت ۳۰۰ هزار نفری در روز نخواهد بود که برای تصفیه خانه فاضلاب مهران نیازمند بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی در خصوص زیرساخت‌های مسکن ملی گفت: اقدامات خاصی انجام شده اما به دلیل محدودیت منابع نیازمند اعتبارات ملی هستیم تا در اجرای این پروژه با مشکل مواجه نشویم.

در ابتدای این مراسم، محمدسبحان حسنی معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام گفت: کارهای خوبی در حوزه تامین آب صورت گرفته اما مشکلاتی در شبکه‌های فرسوده به ویژه در شهر ایلام وجود دارد که نیازمند تامین اعتبارات است.

همچنین قاسمی معاون بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به عنوان دیگر سخنران این مراسم گفت: قبول مسئولیت در شرکت‌های آب و فاضلاب یک نوع ایثار است.

وی ادامه داد: موفقیت حاصل نمی‌شود جز با تلاش و کوشش و همکاری و همیاری همه نیروها که می‌طلبد اقداماتی از قبیل هوشمند سازی شبکه. کاهش آب بدون درامد در شهرها و مخصوصاً در روستاها، پهنه بندی و زون بندی، نشت یابی شبکه و فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب را سرلوحه برنامه‌های خود به عنوان مدیریت تقاضا قرار دهیم.

لازم به ذکر است پرویز ناصری مدیرعامل سابق آبفای استان در ابتدای این مراسم ضمن تبریک به محمدی، گزارشی از عملکرد دوره تصدی خود را ارائه کرد.

کد خبر 6092226

دیگر خبرها

  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • افتتاح چند پروژه شهری در دهه کرامت امسال در قم
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • چاره‌اندیشی کوتاه مدت ترافیکی برای میدان سپاه قم
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران
  • افتتاح فاز اول آزادراه شوشتری تا پایان سال