Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه در موضوع کاهش هزینه‌ها با وزارت حج عربستان مکاتبه داشته ایم، گفت: منتظر پاسخ کشور میزبان هستیم و انتظار داریم در این زمینه جواب بدهند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، سید صادق حسینی امروز در مراسم بدرقه نخستین گروه زائران حج تمتع 1401 استان تهران که در فرودگاه حضرت امام (ره) برگزار شد با اشاره به اینکه در موضوع کاهش هزینه‌ها با کشور میزبان مکاتبه داشته ایم، افزود: بعد از بیانات مقام معظم رهبری دراین خصوص، دوباره با وزارت حج وعمره عربستان رایزنی و تاکید برکاهش هزینه‌ها کرده ایم چراکه در ایام تشریق هزینه‌ای حدود هزار و 200 دلاری برای هر زائر اضافه کردند که منتظر پاسخ کشور میزبان هستیم و انتظار داریم در این زمینه جواب بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری دردیدار کارگزاران حج اظهار کرد: استفاده از فرصت حج و قدر زمان را دانستن، توصیه در اجتناب ازبازارگردی و توجه به صرف وقت برای عبادت، تلاش برای کاهش هزینه‌ها و موضوع امنیت همه زائران به ویژه زائران ایرانی از جمله مهمترین توصیه‌ها دربیانات و رهنمود‌های ایشان بوده است.
رئیس سازمان حج افزود: کاهش مدت حضور زائران درعربستان هم ازجمله موضوعاتی است که به طور جد در دستور کار قرار دارد و باید با بررسی‌ها وهمکاری‌های دستگاه‌های مرتبط مورد توجه قرار گیرد.
حسینی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب موضوع امنیت برای همه زائران و زائران ایرانی را به عنوان یک مطالبه از دولت میزبان مطرح کردند، گفت: در این خصوص نیز دقت لازم صورت می‌گیرد؛ خوشبختانه درسال 98 که حجاج کشور‌های اسلامی حضور داشتند، امنیت مناسبی برای حجاج فراهم شده بود.
وی افزود: امسال نیز شرایط کشور عربستان به گونه‌ای است که نسبت به سنوات قبل حدود نیمی از حجاج کشور‌های اسلامی حضور می‌یابند و براساس گزارش‌های رسیده از عوامل و کارگزارانی که در روز‌های گذشته به سرزمین وحی اعزام شده اند، وضع آرام و مناسبی به لحاظ جمعیتی وجود دارد.
رئیس سازمان حج و زیارت با برشمردن برخی توصیه‌ها به زائران حج تمتع 1401 گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مربوط به کرونا ضروری است چراکه با توجه به حضور 90 کشور که برخی نیز دستورالعمل‌های مربوط به کرونا را نیز رعایت نکرده اند، توجه به نکات بهداشتی ضروری است.
حسینی افزود: توجه به نکات مطرح شده ازسوی مدیران کاروان‌ها و روحانیون ضروری است ضمن اینکه بانوان سعی کنند همراه با کاروانیان یا همراهان خود به زیارت مراجعه کنند.
وی با اشاره به گرم بودن هوای عربستان و دقت در جلوگیری از گرمازدگی گفت: با توجه به آب و هوای عربستان می‌بایست زائران به زمان تردد در ساعات گرم دقت کنند و تردد‌های خود را به ساعات پایانی روز و زمانی که گرما کاهش می‌یابد، موکول کنند.
رئیس سازمان حج وزیارت در خصوص طول مدت اقامت حجاج نیز گفت: حجاج کشورمان 5 شب و 6 روز را در مدینه و بقیه روز‌ها را در مکه مکرمه سپری می‌کنند.
وی با بیان اینکه طبق جداول پروازی تا حدود 20 روز دیگر پرواز‌ها ادامه می‌یابد، گفت: امروز 5 پرواز در استان‌های تهران، کرمان و تبریز با ظرفیت اعزام یک هزارو 300 نفر انجام می‌گیرد که نخستین کاروان نیز از فرودگاه حضرت امام (ره) به مقصد فرودگاه مدینه منوره پرواز می‌کند.
رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: ما خود را خادم حجاج می‌دانیم و در این راستا برای رضایتمندی هرچه بهتر زائران از هیچ تلاشی فروگذارنخواهیم کرد.
حسینی همچنین با تبریک ایام ولادت باسعادت هشتمین اخرتابناک امامت و ولایت، برای همه زائران آرزوی سلامت و سفری توام با معنویت کرد.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حج و زیارت سازمان حج و زیارت رئیس سازمان حج کاهش هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۳۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند

عمره‌گزاران ایرانی پس از زیارت مرقد پیامبر(ص) و ائمه بقیع(ع)، برای زیارت خانه خدا لباس احرام پوشیدند و راهی مکه مکرمه شدند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، زائران عمره‌گزار ایرانی بعد از پنج روز اقامت در مدینه منوره و زیارت مرقد رسول الله(ص)، ائمه بقیع و شهدای احد شب گذشته در مسجد شجره حاضر شده و لباس احرام بر تن کردند.

زائران کاروان کرمانشاه در مسجد شجره یکی از میقات‌های هفت‌گانه به نیت عمره از لباس دنیوی خارج شدند و لباس بندگی و پاکیزگی احرام را به تن کردند.

عمره‌گزاران در حالی به سوی کعبه راهی شدند که با گفتن تلبیه، لبیک اللهم لبیک، در فضایی معنوی و روحانی رهسپار مکه مکرمه شدند.

گفتنی است یک کاروان از زائران استان کردستان نیز پیش‌تر راهی مکه مکرمه شد و این دو کاروان اولین کاروان‌های زائران ایرانی بعد از تعطیلی 9 ساله عمره بودند.

مسجد شجره که مسجد ذوالحلیفه نیز نامیده می‌شود، از مساجد تاریخی منطقه مدینه است که در هشت کیلومتری جنوب غربی مسجدالنبی و در مسیر مکه قرار دارد. این مسجد، میقات کسانی است که برای عمره تمتع و عمره مفرده از مدینه به مکه می‌روند.

به گزارش تسنیم، بامداد دوشنبه سوم اردیبهشت، نخستین زائران عمره مفرده پس از 9 سال انتظار در قالب دو کاروان 85نفره (170 نفر) از دو استان کرمانشاه و کردستان وارد مدینه منوره شدند.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در سازمان حج و زیارت عملیات اعزام زائران تا 13 اردیبهشت و عملیات بازگشت آنها به کشور تا 23 اردیبهشت یعنی یک روز پیش از آغاز اعزام زائران حج تمتع خواهد بود.

اعزام زائران عمره به عربستان از 11 ایستگاه پروازی

زائران عمره با پروازهای هواپیمایی ایران‌ایر رهسپار سرزمین وحی می‌شوند و به‌مدت 5 روز در مدینه منوّره و 5 روز در مکه مکرّمه اقامت خواهند داشت، 4 هتل در مکه و 6 هتل در مدینه نیز پذیرای آنها خواهد بود.

عملیات عمره از 11 فرودگاه کشور از شهرهای تهران، مشهد، شیراز، بندرعباس، ساری، کرمان، زاهدان، اهواز، یزد و اصفهان انجام خواهد شد و در این بازه زمانی 5700 زائر عمره عازم عربستان می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان سینمایی تغییر می‌کند؟
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • هزینه 5 میلیونی برای هر ایرانی/ ماجرا چیست؟!
  • ۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند