Web Analytics Made Easy - Statcounter

در یکشنبه‌های ماه ذی القعده، نماز مستحبی بسیار با فضیلتی وارد شده است که برای آمرزش گناهان و افزایش روزی توصیه می‌شود.
از رسول خدا صلی الله علیه و آله روایت شده است هرکه آن را بجا آورد توبه اش مقبول و گناهش آمرزیده شود و خصماء او در روز قیامت از او راضی شوند و با ایمان بمیرد و دِینش گرفته نشود و قبرش گشاده و نورانی گردد و والدینش از او راضی گردند و مغفرت شامل حال والدین او و ذریّه او گردد و توسعه رزق پیدا کند و ملک الموت با او در وقت مردن مدارا کند و به آسانی جان او بیرون شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نحوه خواندن این نماز چهاررکعتی بدین صورت است:
ابتدا فرد غسل مستحب توبه کند و وضو بگیرد.
این نماز چهار رکعت است و فرد باید در هر رکعت، یک مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره توحید (قُل هواللّه احد)،یک مرتبه سوره ناس (قُل اعوذ برَبِّ الناس)، یک مرتبه سوره فلق (قُل اعوذ برَبِّ الْفَلَق)خوانده شود.
بلافاصله پس از سلام نماز باید ۷۰ بار استغفار کند و بگوید: «اَستغفراللّهَ ربِّی و اَتُوبُ اِلیه» و پس از هفتاد بار استغفار، یک مرتبه بگوید: «لا حَوْلَ وَلا قُوَّة الا باللّه العلیِّ العظیم»
سپس یک مرتبه این دعا را بخواند: «یا عَزِیزُ یا غَفَّارُ اغْفِرْ لِی ذُنُوبِی وَ ذُنُوبَ جَمِیعِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ فَإِنَّهُ لَا یغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا أَنْتَ» «ای خدای عزیز!‌ای خدایی که غفار و بخشنده هستی! گناهان مرا و گناهان همه مردان و زنان مومن را ببخش؛ که جز تو بخشندهِ گناهی وجود ندارد و جز تو کسی نیست که گناهان را ببخشد.»
نکته‌ای که وجود دارد این است که نماز فوق باید به صورت دو نماز دو رکعتی به نیت نماز یکشنبه ذی القعده خوانده شود که پس از سلام دو رکعت اول، بلافاصله انسان بلند شود و نیت دو رکعت بعد را انجام دهد که در مجموع، چهار رکعت می‌شود و حتماً این نماز باید از اول صبح تا غروب آفتاب خوانده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن و عترت نماز مستحبی مرتبه سوره یک مرتبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۳۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی

به گزارش خبرنگار مهر، نشست واکاوی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری، رسانه‌ای، قرآنی و علوم انسانی به همت دانشگاه سوره و با همکاری معاونت راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

این نشست با حضور عبدالله بیچرانلو استاد دانشگاه و محقق علوم اجتماعی و نعمت الله سعیدی نویسنده و منتقد فرهنگی و مهدی زاده‌حسین سردبیر تلویزیونی محفل برگزار خواهد شد. همچنین دبیر علمی نشست محمدرضا وحیدزاده پژوهشگر رسانه است.

زمان برگزاری دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۰۰ الی ۱۲:۰۰ در محل خیابان آزادی، بین خوش و آذربایجان، نبش کامیاران، دانشگاه سوره، طبقه ۳ است.

علاقمندان می‌توانند از طریق اینجا به صورت مجازی در این نشست شرکت کنند.

کد خبر 6096884 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم
  • حکم نماز و استفاده از غذا در خانه کسی که خمس نمی‌دهد
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • برگزاری همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی
  • «روایت اول» از ردیف یک موسیقی‌دان مهم منتشر شد/خواندن یک قصه جالب
  • تفال به حافظ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ به آب روشن می‌عارفی طهارت کرد..
  • پزشکان زیرمیزی بگیر کمتر از ۵ درصد هستند
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر، منصوب و معرفی شدند