Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم‌های کوتاه «دانته»، «سفیدپوش»، «یاموسه» و «پیکره» در ششمین جلسه از فصل هفتم پاتوق فیلم کوتاه، اکران، تحلیل و نقد می‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ششمین جلسه از هفتمین فصل پاتوق فیلم کوتاه، روز دوشنبه ۲۳ خردادماه، با نمایش چهار فیلم کوتاه برگزار می‌شود.

در ششمین جلسه از فصل هفتم پاتوق که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، فیلم‌های‌کوتاه داستانی «دانته» به‌کارگردانی امین تبار، «سفیدپوش» به‌کارگردانی رضا فهیمی، «یاموسه» به‌کارگردانی امیرمسعود صالحی و انیمیشن کوتاه «پیکره» به‌کارگردانی محسن صالحی‌فرد به نمایش درخواهند آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رویداد جواد طوسی منتقد سینما به‌عنوان کارشناس ویژه جلسه ششم، پس از اکران آثار با کارگردانان فیلم‌های به نمایش درآمده به گفت‌و‌گو نشسته و آثار را مورد تحلیل و بررسی تخصصی قرار خواهد داد. اجرای این برنامه را مصطفی ساجدی برعهده دارد.

فیلم کوتاه «دانته» به‌نویسندگی،‌کارگردانی و تهیه‌کنندگی امین تبار در ژانر «کمدی سیاه» ساخته شده است.

رضا فهیمی «سفیدپوش» را در ژانر «ملودرام» نویسندگی و کارگردانی کرده است؛ این اثر اقتباسی داستان کوتاه «نعلبکی پنیر» نوشته­ محمد صالح علا و به‌تهیه‌کنندگی رضا فهیمی در انجمن سینمای جوانان رفسنجان و با حمایت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان ساخته شده است. این فیلم کوتاه برنده جایزه بزرگ بخش بین‌الملل سی‌و‌هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بوده و به آکادمی اسکار ۲۰۲۱ معرفی شد.

«یاموسه» به‌نویسندگی احسان منصوری و کارگردانی و تهیه‌کنندگی امیرمسعود صالحی، فیلمی درام است که در روستای رفیع (هویزه)، هورالعظیم فیلمبرداری شده است

‌نویسندگی و کارگردانی انیمیشن کوتاه «پیکره» را نیز محسن صالحی‌فرد در ژانر فانتزی برعهده داشته و این اثر توسط انجمن سینمای جوانان نجف‌آباد تهیه شده است.

ششمین جلسه فصل هفتم پاتوق فیلم کوتاه، دوشنبه‌ ۲۳ خردادماه ساعت ۱۵ در پردیس سینمایی چارسو، سالن شماره ۶ برگزار می‌‌شود و شامل نمایش آثار و جلسه نقد و بررسی خواهد بود.

حضور برای تمامی علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پاتوق فیلم کوتاه ششمین جلسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۳۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو

چهل و ششمین جشنواره بین‌الملی فیلم مسکو به کار خود پایان داد و فیلم «آه سرد» موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی شد و جایزه بهترین مستند هم به «رُخ» رسید.

به گزارش ایسنا، چهل و ششمین جشنواره فیلم مسکو از ۱۹ تا ۲۶ آوریل (۳۱ فروردین تا ۷ اردیبهشت) در روسیه برگزار شد و در شب اختتامیه فیلم «آه سرد» به کارگردانی ناهید عزیزی صدیق جایزه سنت جورج نقره‌ای بهترین کارگردانی بخش مسابقه اصلی، جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و تقدیرنامه نتپک (شبکه ارتقای سینمای آسیا و اقیانوسیه) شد و همچنین جایزه بهترین مستند این رویداد سینمایی هم به «رُخ» ساخته سام کلانتری رسید.

در جشنواره مسکو امسال هم جایزه سنت جورج طلایی بهترین فیلم این رویداد سینمایی نیز به فیلم مکزیکی «شرم» ساخته «میوئل سالگادو» رسید.

«آهو» ساخته هوشنگ گلمکانی، «رُخ» ساخته سام کلانتری در بخش مسابقه آثار مستند، «سرد روشن» ساخته علی دارایی و «تاکسیدرمیست» ساخته سوسن سلامت و بهزاد علوی در بخش مسابفه فیلم های کوتاه و انیمیشن کوتاه «پیچ تاریخی» به کارگردانی میلاد محمدی و سریال «پوست شیر» برادران محمودی دیگر آثار ایرانی جشنواره مسکو امسال بودند.

چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو در بخش ویژه‌ای نیز به مرور آثار داریوش مهرجویی کارگردان فقید ایرانی پرداخت و فیلم‌های «هامون»، «گاو»، «درخت گلابی»، «لیلا»، «پری» و «اشباح» از جمله آثار این کارگردان فقید ایرانی به نمایش گذاشته شد.

جشنواره مسکو امسال طی هشت روز برگزاری میزبان نمایش ۲۴۰ فیلم از ۵۶ کشور بود. این جشنواره در سال ۱۹۳۵ تأسیس شد که آن را به دومین جشنواره قدیمی فیلم جهان پس از ونیز تبدیل می‌کند. جشنواره مسکو در ابتدا به صورت دوسالانه برگزار می‌شد اما از سال ۱۹۹۵ رویدادی سالانه شد، اگرچه در سال های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۸ برگزار نشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خندیدن به «قضاوت»
  • از فیلمسازی بدون دیالوگ تا خندیدن به قضاوت
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد
  • میزان جوایز ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • اعلام جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
  • میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • ۳ فیلم کوتاه داستانی در مهاباد تولید شد
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو