Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-05@02:31:34 GMT

متروی تهران به تعمیرات اساسی نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۴۰۴۱

متروی تهران به تعمیرات اساسی نیاز دارد

رئیس عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: از آغاز دوره ششم مدیریت شهری تهران با انجام مکاتبات رسمی و تذکرهای‌ علنی و طی بازدیدهای متوالی از کارخانه واگن‌سازی بر انجام تعمیرات اساسی و اورهال تاکید شده است تا مشکلات موجود رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید جعفر تشکری‌هاشمی امروز -بیست و دوم خردادماه در-شصت و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تسلیت به خانواده‌های مصیبت دیده حادثه ناگوار قطار محور مشهد_یزد و با اشاره به اهمیت موضوع ایمنی تردد حمل‌ونقل عمومی ریلی درون شهری، اظهار کرد: این حادثه پیامی به همراه دارد، اگر از نیروهای کارآمد، توانمند، متخصص و تجهیزات لازم برخوردار نباشیم، چنین حوادثی در کمین سیستم‌های جاده‌ای و ریلی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به خرابی خط پنج مترو تهران در روز گذشته که ناشی از فرسودگی شبکه برق بالاسری این خط بود ادامه داد: از آغاز دوره ششم مدیریت شهری تهران با انجام مکاتبه‌های رسمی و در تذکرهای علنی و همچنین طی بازدیدهای متوالی از کارخانه واگن سازی بر لزوم خرید ضروری قطعات یدکی و انجام تعمیرات اساسی و اورهال تاکید داشتم و اعلام کردم مترو تهران به دلیل کارکرد طولانی مدت، نیازمند اورهال قطار، ایستگاه و تجهیزات اعم از شبکه برق خطوط مترو است که به رغم تذکرات مکرر تاکنون اقدام شایسته‌ای انجام نشده است.

رئیس عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: قطعات یدکی موجود در حمل‌ونقل درون شهری پایتخت در انبارهای شرکت بهره برداری مترو طی سالیان اخیر مورد استفاده قرار گرفته است و اقدام اثربخشی به منظور خرید مجدد و شارژ انبارهای مترو انجام نشده است و با گذشت ١٠ ماه تنها اقدامی که از سوی شرکت بهره برداری مترو انجام شده و تأمین تعدادی چرخ برای مترو بوده است در حالی که تجهیزات بسیاری برای نگهداشت این سرمایه ارزشمند حمل‌ونقلی مورد نیاز است.

وی تصریح کرد: استفاده از ناوگانی که ایمنی لازم را ندارد به هیچ عنوان مورد تأیید و قابل قبول نیست، بنابراین تأمین قطعات و تجهیزات مورد نیاز مترو از سوی شهرداری تهران باید تسریع شود.

تشکری‌هاشمی با اشاره به قرارداد شرکت مپنا و شرکت بهره‌برداری مترو جهت بازسازی ۱۵ کیلومتر برق بالاسری خط پنج مترو، گفت: مشخص نیست چرا و به چه دلیل و در حالی‌که امکان ادامه کار از سوی شرکت فراهم بوده، ادامه این قرارداد برای سال جاری در کمیته فنی پروژه‌های این شرکت تأیید نشده است و این اقدام بسیار تأمل برانگیز است.

وی افزود: نبود تعمیرات اساسی و اورهال به موقع قطارهای مترو و به سبب آن بروز خرابی‌های نگران‌کننده و متعدد در قطارهای در حال خدمت به شهروندان شده است، از شهردار تهران درخواست می‌کنم نسبت به جلوگیری از فعالیت قطارهای شهری که به مرحله ناایمن رسیده، رفع موانع خرید و ارسال سریع قطعات یدکی به کارخانه واگن‌سازی و انبارهای مترو دستورات لازم را صادر کند.

کد خبر 581357

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شوراي شهر شوراي شهر تهران عضو شوراي شهر تهران مترو تهران جلسه علنی شورای شهر تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تعمیرات اساسی حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۴۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، مهدی چمران با حضور در ساختمان شورای شهر بجنورد در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته شوراها، اجرای مدیریت یکپارچه شهری را اساسی‌ترین مسئله شوراهای کشور دانست و اظهار کرد: امیدوار هستیم که در دولت سیزدهم، مجلس این مطالبه شوراها را تصویب کند تا عملیاتی شود.

وی گفت: ضروری است که مجلس پشتیبان اجرای این رویکرد و برنامه در بدنه مناطق شهری باشد.

رئیس شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: عمل به اجرای مدیریت یکپارچه شهری در برنامه توسعه هفتم کشور مدنظر قرار گرفته است.

وی در ادامه بر لزوم بهره گیری از ناوگان حمل و نقل برقی نیز اشاره و عنوان کرد: این امر در پایتخت در دستور کار شورای شهر و شهرداری تهران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل برقی، ناوگانی پاک است که آلودگی‌های هوا و صوت را ندارد، عنوان کرد: در پایتخت، ابتدا، عده‌ای درباره وارد کردن اتوبوس‌های برقی به چرخه ناوگان حمل و نقل درون شهری تهران مخالفت کردند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: آنان بیان می‌کردند با توجه به اینکه هنوز زیرساخت بهره گیری از ناوگان حمل و نقل درون شهری برقی را نداریم فعلا دست نگه داریم تا مقدمات اجرای آن آماده سازی شود.

وی گفت: با این وجود، شورای شهر تهران تصمیم گرفت که به طور همزمان آماده سازی و تامین زیرساخت های ناوگان اتوبوس برقی همچنین خرید اتوبوس های برقی را دنبال کند و به پیش ببرد.

چمران اعلام کرد: در این راستا، شهرداری و شورای تهران با وزارت صمت در زمینه تهیه و خرید اتوبوس های برقی برای ناوگان حمل و نقل درون شهری تهران قرارداد منعقد کرد.

وی افزود: در عین حال، شهرداری تهران نسبت به ایجاد جایگاه های شارژ برقی برای اتوبوس‌های برقی که خریداری خواهند شد، اقدام کرده و تا به کنون تعدادی جایگاه را نیز ایجاد کرده است.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۴، ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس برقی برای شهر تهران خریداری خواهد شد.

وی در ادامه به شورای شهر و شهرداری بجنورد نیز پیشنهاد کرد: طی تعامل با دانشگاه‌ها مطالعات بابت اینکه تا چه حدی وجود ناوگان اتوبوس برقی برای شهر بجنورد ضروری است یا ضروری نیست، انجام شود.

چمران افزود: در این مطالعات بررسی شود که این اقدام تا چه حدی بر کاهش آلودگی هوا در شهر بجنورد موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: در صورتیکه مطالعات، بهره گیری از اتوبوس‌های برقی برای شهر بجنورد را ضروری دانست و تایید کرد، شورای شهر استان ها در زمینه تهیه اتوبوس‌های برقی کمک خواهد کرد.

رئیس شورای شهر تهران در خاتمه به اهمیت منظر شهری نیز تاکید کرد و گفت: شورای شهر تهران در این زمینه کمیته نمای شهری را تشکیل داده است و این کمیته از استادان دانشگاه دعوت کرد تا نسبت به تهیه نماهای ساختمانی متناسب با هویت و فرهنگ ایرانی اقدام کنند.

وی همچنین با تصریح بر این مطلب که نماهای وارداتی با فرهنگ و معماری ایرانی غریبه هستند، بیان کرد: شورای شهر تهران طی مصوبه ای بهره گیری از معماری وارداتی را ممنوع کرد.

خبرنگار:سمانه قهرمانی

انتهای خبر/

کد خبر: 1229283 برچسب‌ها شورای شهر تهران بجنورد

دیگر خبرها

  • یک دزدی ١٠ میلیاردی از متروی تهران/ سارقان چه چیزهایی از مترو می‌دزدند؟
  • سرقت ۱۰ میلیارد تومانی از متروی تهران / دزدی غیرقابل باور سارقان از مترو
  • یک دزدی ١٠ میلیاردی از متروی تهران | سارقان چه چیزهایی از مترو می‌دزدند؟
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها
  • اورهال واحد سیار فرآورشی اسکید مونتد با ظرفیت بیش از ۵۰ هزار بشکه در روز
  • افزایش ۲ برابری مسافران متروی اصفهان در روزهای جمعه
  • افزایش ۲ برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها
  • ◄ خط 4 متروی مشهد به شهرک مهرگان نمی رسد؟
  • ۷۰ درصد ریل‌گذاری مترو کرج انجام شده است
  • آغاز تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی