Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-03@00:28:11 GMT

راهنمای خرید ساعت مچی

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۴۱۷۴

راهنمای خرید ساعت مچی

انتخاب ساعت مچی متناسب با بودجه شما هدف ساعت مچی جدید خود را در نظر بگیرید طرز کار و ترکیب ساعت مچی ساعت مچی کرنوگراف ساعت مچی ضدآب استاندارد دلفین روتاری مواد و اجزای ساعت مچی کریستال قاب ساعت مچی بند (دستبند یا بند) ساعت مچی حرکات ساعت مچی انواع مختلف حرکت ساعت مچی ساعت مچی حرکتی اتوماتیک چیست؟ ساعت مچی حرکتی کوارتز چیست؟ حرف آخر خرید ساعت مچی

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ در حالی که خرید ساعت مچی می‌تواند سخت یا بیانگر خواسته، سبک و هویت شما باشد، این راهنما به شما کمک می‌کند تا در مورد ساعت‌ها اطلاعاتی کسب کنید تا بتوانید با موفقیت راه خود را در تنوع زیاد ساعت های موجود طی کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با چنین حجم وسیعی از انتخاب، درک عناصر طراحی یک ساعت هوشمندانه ترین راه برای اطمینان از یافتن ساعت مناسب برای خود است. افزودنی عالی برای هر لباسی که می تواند ظاهر شما را کامل کند یا به عنوان یک جزء شیک به تنهایی.

انتخاب ساعت مچی متناسب با بودجه شما

اینکه چقدر برای یک ساعت خرج می­کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر با بودجه مشخصی کار می کنید، می توانید با نگاه کردن به قیمت های مربوطه، گزینه های خود را محدود کنید. اگر در هزینه کمی انعطاف پذیرتر هستید، نیازها و هدف خرید خود را در نظر بگیرید.

هدف ساعت مچی جدید خود را در نظر بگیرید

اگر یک قطعه روزمره برای کار یا بازی است، یک گزینه اقتصادی با ویژگی های اولیه ممکن است این کار را انجام دهد. با این حال، برای استفاده از یک هدیه یا ساعتی که در مناسبت‌های خاص استفاده می‌شود، ممکن است بخواهید یک ساعت مچی لوکس‌تر که از مواد ظریف‌تر و با دقت مهندسی بیشتر ساخته شده است، استفاده کنید. اگر اهل ورزش یا فعالیت در فضای باز هستید، به عناصر دیگری که ساعت شما نیاز دارد فکر کنید. آیا می توانید فقط با یک کرونومتر این کار را انجام دهید یا به GPS و قابلیت شمارش کالری نیاز دارید؟

ساعت‌ها می‌توانند بین برندها، طرح‌ها، مواد و هدف متفاوت باشند، بنابراین ایده خوبی است که یک «لیست خواسته» از ویژگی‌هایی که می‌خواهید تهیه کنید و آن را متناسب با بودجه خود بررسی کنید.

طرز کار و ترکیب ساعت مچی

عملکردهای اساسی ساعت شامل عقربه های دوم، روز، تاریخ، ساعت دوگانه و زنگ ساعت می باشد. با این حال، پیشرفت‌های فناوری باعث شده تا ساعت های مچی از نظر عملکرد پیشرفته‌تر شوند. با دقت در مورد سبک زندگی خود فکر کنید و هر یک از عملکردهای این راهنما را در نظر بگیرید تا به شما کمک کند ساعتی را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.

ساعت مچی کرنوگراف

کرنوگراف ساعتی است که می‌تواند به عنوان کرونومتر و همچنین برای نگه‌داشتن زمان مورد استفاده قرار گیرد، بنابراین برای افرادی که از تمرین، دویدن یا رفتن به باشگاه لذت می‌برند ایده‌آل است. ساعت های کرونوگراف دارای عقربه دوم با عملکرد فلایبک هستند که عقربه را به سرعت به صفر برمی‌گرداند، بنابراین می‌توانید زمان‌بندی را دوباره شروع کنید. به سادگی دکمه استارت را فشار دهید تا عملکرد ساعت استاپ شروع شود و عقربه دوم شروع به حرکت می کند. توقف را فشار دهید تا متوقف شود و دکمه ریست را فشار دهید تا فلایبک فعال شود و عقربه به صفر برگردد.

برخی از کرنوگراف ها زمان بندی تقسیمی دارند. این زمانی است که یک کرنوگراف دارای دو عقربه دوم است - عقربه دوم اصلی و یک عدد اضافی. هر دو عقربه با هم حرکت می کنند، اما پوشنده می تواند یکی از آنها را متوقف کند در حالی که عقربه دیگر به صورت شبانه روزی ادامه می دهد. این برای علامت‌گذاری زمان‌های دور یا نقاط عطف در مسیری که در حال تمرین هستید، عالی است. هر دو دارای یک تابع flyback هستند تا آنها را به صفر برگرداند. در حالی که فلای بک یک عملکرد فنی ساعت های کرنوگراف است، می تواند به عنوان یک ویژگی طراحی در ساعت های غیر کرونوگراف نیز ظاهر شود.

ساعت مچی ضدآب

اصطلاح ضدآب به توانایی ساعت مچی در مقاومت در برابر آب در درجات مختلف - از پاشیدن آب تا استفاده در زیر دریا اشاره دارد. مقاومت ساعت فقط نشان دهنده میزان ضدآب بودن آن است. اگر با ساعت مچی شنا می کنید، حرکت دست­های شما فشاری که ساعت تحت آن قرار می گیرد را به شدت تغییر می دهد. یا اگر از ساعت خود در جکوزی، سونا، حمام یا دوش استفاده می کنید، گرما می تواند باعث گشاد شدن مهر و موم شود. این باعث می شود که مقاومت در برابر آب به خطر بیفتد و ساعت شما در برابر آب مقاومت کمتری داشته باشد یا حتی باعث خرابی کامل آن شود.

مقاومت در برابر آب در شرایط ساکن یا استاتیک آزمایش می شود. بنابراین، اگر با ساعتی 50 متری ضد آب در استخری شیرجه بزنید، فشاری که در برخورد با آب به ساعت وارد می‌شود بسیار بیشتر از فشاری است که در آزمایش استاتیک 50 متری تجربه می‌کنید. در نتیجه، تعداد مترهای نشان داده شده بر روی صفحه ساعت مچی نشان دهنده عمقی نیست که می توان ساعت را به آن برد.

استاندارد دلفین روتاری

ساعت های روتاری دارای یک «استاندارد دلفین» منحصربه‌فرد در کل طیف ساعت های خود هستند. Dolphin Standard به این معنی است که این ساعت‌ها را می‌توان در تمام طول روز با اطمینان استفاده کرد، چه در حال شنا، و یا هر ورزش آبی که ترجیح می‌دهید. برای غواصی فقط باید از ساعت هایی با علامت "Divers" روی صفحه استفاده کرد، زیرا آنها کاملاً با استانداردهای بین المللی برای ساعت های غواصی مطابقت دارند.

سازندگان ساعت از اصطلاحات دیگری برای اندازه گیری مقاومت در برابر آب استفاده می کنند:

·A.T.M. (اتمسفر)، که در آن 1 A.T.M. برابر با 10 متر است.

·Bar، که در آن 1 Bar برابر با 10 متر است.

مواد و اجزای ساعت مچی

یک ساعت می تواند دارای تعدادی اجزا باشد. قاب، بند، حلقه، کریستال و حرکت، همه ممکن است از چیزهای مختلفی ساخته شوند. مواد به کار رفته بدون شک کلیدی ترین عنصر طراحی یک ساعت مچی هستند و می توانند ظاهر آن را کاملاً تغییر دهند. با این حال ممکن است دوام، طول عمر یا عملکرد ساعت را نیز تحت تأثیر قرار دهند، بنابراین هنگام انتخاب ساعت مچی باید مواد استفاده شده را به دقت در نظر بگیرید.

کریستال

کریستال یک پوشش شفاف است که روی صفحه ساعت مچی قرار می گیرد و از داخل در برابر کثیفی، خط و خش و سایر آسیب ها محافظت می کند. به طور معمول از شیشه یا پلاستیک ساخته می شود. نوع کریستال مورد استفاده متفاوت است و معمولاً با توجه به قیمت کلی ساعت تعیین می شود. به عنوان مثال، مقرون به صرفه ترین ماده مورد استفاده برای کریستال اکریلیک است. این پلاستیک سبک و ارزان قیمت واقعاً سخت پوشیده است و به همین دلیل اغلب در ساعت های ورزشی استفاده می شود زیرا خرد نمی شود یا ترک نمی خورد. با این حال، در مقایسه با برخی از مواد دیگر به راحتی می تواند خراشیده شود بنابراین در هنگام خرید ساعت به سبک زندگی خود و میزان دوام مورد نیاز خود دقت کنید.

شیشه معدنی نسبت به اکریلیک در برابر خراش مقاوم‌تر است، اما در شرایط سخت می‌تواند ترک بخورد یا بشکند. این شیشه با پردازش شیشه معمولی با حرارت یا مواد شیمیایی ساخته می شود تا بتواند در برابر عملیات خشن مقاومت کند. در اکثر ساعت های لوکس، کریستال انتخابی کریستال یاقوت کبود است. این ترکیب مصنوعی دارای همان خواص فیزیکی، شیمیایی و نوری یاقوت کبود طبیعی بی رنگ است. به دلیل مقاومت آن در برابر خراش، مورد علاقه تولید کنندگان ساعت های گران قیمت است. فقط یک الماس یا یاقوت کبود دیگر می تواند سطح آن را خراش دهد. با این حال، کریستال یاقوت کبود راحت‌تر از اکریلیک خرد می‌شود و نباید به‌عنوان غیرقابل تخریب از آن استفاده کرد.

قاب ساعت مچی

عملکرد کلیدی قاب این است که از عملکرد داخلی ساعت محافظت کند. بنابراین، آنها اغلب از فلزات سخت مانند فولاد ضد زنگ ساخته می شوند. این فلز بادوام برای ساعت‌ها ایده‌آل است زیرا در برابر کدر شدن و تغییر رنگ مقاومت می‌کند و به کاربر این امکان را می‌دهد که با اطمینان از ساعت خود به صورت روزانه استفاده کند. برای جایگزینی سبک تر اما به همان اندازه بادوام، چرا تیتانیوم را به عنوان گزینه ای برای ساعت مچی خود کاوش نکنید؟

طلا و پلاتین نیز انتخاب های محبوبی هستند و استاندارد ساعت های لوکس را تعیین می کنند. اگرچه ساعت های پلاتینیوم گران‌قیمت هستند، اما به دلیل اینکه فلز متراکم سفید به‌طور طبیعی در طول زمان تغییر رنگ نمی‌دهد، دوامی عالی­ می‌سازد. علاوه بر این، ضد حساسیت است و بنابراین می‌توان آن را به صورت روزانه و بدون تحریک استفاده کرد. سرامیک (مخصوصاً سرامیک سفید) به دلیل ظاهر منحصربفرد و طراحی منحصربه‌فردش به یکی از محبوب‌ترین ساعت ‌های زنانه تبدیل شده است. ساعت های پلاستیکی اغلب می توانند ظاهری مشابه با قیمتی مقرون به صرفه داشته باشند.

بند (دستبند یا بند) ساعت مچی

بند نواری از چرم، لاستیک، پارچه یا فلز است که به قاب می‌چسبد و دور مچ دست می‌پیچد به دو شکل وجود دارد. یک دستبند یا یک بند مواد آن یکی دیگر از مواردی است که هنگام فکر کردن به ساعت مناسب برای شما مورد توجه قرار می گیرد. بعضی بندها از پیوندهای به هم پیوسته ساخته شده‌اند که می‌توان آن‌ها را اضافه یا حذف کرد تا اندازه آن را متناسب با مچ دست خود تغییر دهید. ساعت های بند دار در انواع مختلفی از مواد مختلف از جمله چرم، پارچه، لاستیک و پلاستیک تولید می شوند. اینها به راحتی با تغییر موقعیت سگک - مانند یک کمربند - به مچ دست شما تنظیم می شوند.

حرکات ساعت مچی

اگر به دنبال یک ساعت مچی جدید هستید، ویژگی های زیادی وجود دارد که هر یک را منحصر به فرد می کند. درک حرکت و تشخیص اینکه کدام نوع را ترجیح می‌دهید، به همان اندازه بهترین مکان برای شروع هنگام جستجوی ساعت مناسب برای شماست. حرکت چیزی است که باعث می‌شود یک ساعت به چرخش درآید. این موتور و مکانیسمی است که تضمین می کند تمام عملکردهای آن به خوبی ادامه می یابد. این ابزار است که عقربه‌ها را حرکت می‌دهد و تمام عملکردهای زمان‌سنجی ساعت را فعال می‌کند. به زبان ساده، ساعت بدون حرکت کار نخواهد کرد.

انواع مختلف حرکت ساعت مچی

حرکت را می توان به دو دسته تقسیم کرد - آنهایی که دارای فنر اصلی و عملکرد مکانیکی هستند و آنهایی که با برق کار می کنند. راهنمای ما به شما کمک می‌کند تفاوت‌ها را بدانید.

ساعت مچی مکانیکی چیست؟

 

اگر از طرفداران سنت هستید، این نوع ساعت چند صد ساله برای شما مناسب است. ساعت های مکانیکی به لطف کاردستی خوب و کار پیچیده‌ای که در کنار هم قرار دادن آن­ها انجام شده است، به بازار عرضه شدند. در یک ساعت مکانیکی، مجموعه‌ای از اجزای کوچک و چرخ دنده‌های متحرک با هم کار می‌کنند تا قطعه را تامین کنند. یک ساعت مکانیکی توسط یک فنر اصلی به حرکت در می‌آید که باید به صورت دوره‌ای با دست یا از طریق مکانیزم خود سیم پیچی پیچ شود. با باز شدن این فنر پیچ خورده، چرخ تعادل را به حرکت در می آورد که در هر ثانیه چندین بار می چرخد ​​تا عقربه های ساعت مچی را حرکت دهد. ساعت های مکانیکی معمولاً به دقت ساعت های کوارتز نیستند، و نیاز به تمیز کردن و کالیبراسیون دوره‌ای توسط یک ساعت ‌ساز ماهر دارند. از دهه 1970، ساعت های کوارتز بیشتر بازار ساعت‌ها را تصاحب کرده‌اند، و ساعت های مکانیکی در حال حاضر عمدتاً محصولی لوکس هستند که به دلیل ارزش‌های زیبایی‌شناختی، برای قدردانی از ساخت خوبشان، یا به عنوان نماد وضعیت خریداری می‌شوند. 

ساعت مچی حرکتی اتوماتیک چیست؟

نوع دیگری از ساعت های مکانیکی، ساعت های خودکار است که به صورت خودکار سیم پیچ می‌شوند و هر بار که مچ دست خود را حرکت می‌دهید، انرژی را ذخیره می‌کنند. اما ساعت های اتوماتیک چگونه کار می کنند؟ در حالی که از بسیاری جهات به ساعت های مچی مکانیکی شباهت دارند (با چرخ تعادل و فنر اصلی)، ساعت های اتوماتیک دارای یک آونگ وزنی هستند که با حرکات کاربر می‌چرخد. سپس این انرژی به فنر منتقل می شود. این نوع ساعت انرژی را تا 48 ساعت ذخیره می کند، بنابراین نیاز به استفاده منظم دارد، اما در غیر این صورت نیاز به تمیز کردن و نگهداری کمتری دارد.

آبراهام-لوئیس پرلت را مخترع ساعت جیبی سیم پیچ اتوماتیک می دانند، اما این تعمیرکار ساعت بولتون، جان هاروود بود که اولین بار این ایده را روی ساعت های مچی به کار برد. رولکس زمانی که در سال 1920 Oyster Perpetual را عرضه کرد، می تواند ادعا کند که اولین برند در صحنه با این سیستم سیم پیچ روتور مدرن است و فناوری پشت این حرکت رولکس در 100 سال گذشته تغییر نکرده است.

ساعت مچی حرکتی کوارتز چیست؟

این نوع ساعت ها با باتری کار می کنند و قطعات متحرک کمی دارند. ساعت های کوارتز برای اولین بار در اواخر دهه 1960 در دسترس قرار گرفتند و از آن زمان به دلیل نیاز به مراقبت کمتر، محبوبیت زیادی پیدا کردند. با یک ساعت کوارتز، می‌توانید انتظار افزایش یا کاهش حدود نیم ثانیه در روز را داشته باشید - دقت قابل توجهی در مقایسه با سایر انواع حرکت دارند. اما ساعت کوارتز چگونه کار می کند؟ شارژ الکترونیکی باتری باعث می شود که یک قطعه کوچک کوارتز با فرکانس تعیین شده برای تنظیم زمان ارتعاش کند. این اصل نسبت به برخی از همتایان خود پیچیده تر است، بنابراین هزینه ساخت آن کمتر است به این معنی که خرید اکثر ساعت های کوارتز ارزان تر است. در حالی که علاقه مندان به ساعت مچی همیشه به دنبال تخصص فنی حرکت مکانیکی هستند، ساعت های کوارتز خبر بزرگی در مد هستند. آنها شیک، مقرون به صرفه هستند و دقت بالایی را نشان می دهند.

حرف آخر خرید ساعت مچی

چه به نبوغ مهندسی در دست ساعت سازان خبره بپردازید و چه پیشنهاد ساده و در عین حال دقیق یک ساعت کوارتز را ترجیح دهید، ساعت مچی مناسب برای شما به سلیقه، نیازها و سبک زندگی شما بستگی دارد.

پس از خواندن این راهنما، می توانید از دانش جدید خود استفاده کنید و ساعتی کاملاً جدید را انتخاب کنید که استایل و عملکرد عالی را برای شما به ارمغان می آورد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو ساعت مچی مقاومت در برابر آب ساعت های مکانیکی نظر بگیرید ساعت های کوارتز خرید ساعت مچی کار می کنند یاقوت کبود برای شما یک ساعت ساعت ها سیم پیچ مچ دست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۴۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) نانی که در ترکیه می خرید، به این شکل در نانوایی تهیه می شود

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فرادید

دیگر خبرها

  • 3 کارخانه تولید سیم مفتول بزرگ ایران (به همراه راهنمای استعلام قیمت)
  • (ویدیو) نانی که در ترکیه می خرید، به این شکل در نانوایی تهیه می شود
  • راهنمای سفر به بافق شهری در قلب کویر ایران
  • راهنمای انتخابی هوشمندانه در خرید چیلر تراکمی
  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • احکام شرعی | حکم خرید و فروش سگ
  • حساب نانو آلپاری [راهنمای موفقیت در “binary option”]
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل