Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز یکشنبه در نشست با مجموعه مدیران جهاد کشاورزی این استان افزود: تغذیه انسان‌های ساکن در کرانه از آبزیان است این درحالی است که امروز مردم این استان قدرت خرید این محصولات را ندارند.

وی اظهار کرد: قیمت ماهی و میگو در استان‌های همجوار و دوردست ارزان تر و مناسب تر از استان بوشهر تهیه می‌شود این درحالی است که این همسایگی با دریا باید برای ساکنان آن آثار و برکت‌هایی به دنبال داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفایی بوشهری گفت: در این شرایط برای تامین ماهی و میگوی مورد نیاز مردم استان بوشهر ایجاد بازارچه و تعاونی شیلات برای ترغیب مردم به خرید این فراورده غذایی لازم و ضروری است.

وی بیان کرد: یکی از ابعاد استقلال کشور اقتدار در عرصه کشاورزی است و هیچ کشوری به استقلال نمی رسد مگر اینکه در این عرصه به توانمندی لازم برسد.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: کشاورزی یک منظومه در عرصه تولید و پیشرفت است و توجه به طرح‌های دانش‌بنیان در این حوزه و فرآوری محصولات امری مهم و ضروری است.

به گفته صفایی بوشهری تولید محصولات کشاورزی و تغذیه در عرصه امنیت غذایی مهم است و بی‌توجهی به عرصه محصولات کشاورزی مقاومت و اقتصاد هر کشوری را دچار چالش می‌کند.

امام جمعه بوشهر کمبود آب را از چالش‌های مهم بخش کشاورزی در این استان عنوان کرد و گفت: در ارتباط با مدیریت نگهداشت بعد از برداشت به ایجاد سیلوها، سردخانه‌های بزرگ و استاندارد و توسعه صنایع تبدیلی برای رسیدن به ارزش افزوده نیاز است.

وی یادآورشد: در استان گرم و خشکی مانند بوشهر کشاورزی آن را باید مطابق با این شرایط هدایت کرد و در همین ارتباط نسبت به کاشت گیاهان شوری پسند و کم آب بر و توسعه سیستم‌های نوین آبیاری اقدام کرد.

صفایی بوشهری صید ترال و نبود صنایع تبدیلی در بخش شیلات را از مشکلات بخش صید و صیادی در استان بوشهر عنوان کرد.

وی گفت: باید به سمت توسعه صنایع فرآوری آبزیان گام برداشت چون مزیت‌های فراوانی در عرصه‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری، اشتغال‌زایی و صادرات محصولات این بخش در استان وجود دارد.

امام جمعه بوشهر وجود ۹۳۶ کیلومتر مرز دریایی خلیج‌فارس در استان بوشهر را یک ظرفیت مهم دانست و افزود: باید با استفاده از روش‌های نوین دانش‌بنیان و ایده‌های جدید از پرورش آبزیان استفاده کرد.

صفایی بوشهری گرانی محصولات آبزیان در این استان را از گلایه مهم مردم دانست و بیان کرد: قیمت محصولات آبزیان در استان بوشهر گران‌تر از دیگر نقاط کشور است که در این راستا راه‌اندازی بازارچه و تعاونی عرضه محصولات آبزیان در این استان ضروری است.

امام جمعه بوشهر گفت: در عرصه های مختلف شیلاتی و کشاورزی این استان به توفیقات خوبی دست یافته اما به دلیل همین مشکلات نتوانسته ایم به حالت آرمانی دست یابیم.

صفایی بوشهری افزود: در عرصه دامپروری نیز با وجود اینکه بوشهر استانی است که هم محلی برای تولید و نگهداشت برای کشور و همسایگان می تواند باشد اما امروز دچار ضعف هایی است که باید این مشکلات برطرف شود.

وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت استان بوشهر باید از این استان به عنوان نگهداشت، ترانزیت و صادرات و واردات در زمینه دامپروری استفاده کرد.

صفایی بوشهری باتأکید بر توجه به صنایع فرآوری محصولات کشاورزی اضافه کرد: استان بوشهر در عرصه شیلات و آبزیان از ظرفیت بالایی برخوردار است که باید از این ظرفیت در توسعه طرح‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی استفاده حداکثری شود.

امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر سند چشم انداز کشاورزی در زمینه کشت، شیلات و دامپروری دارد و باید این سند مطابق سیاست‌های امروز به روز شود.

بازار استان بوشهر در وضعیت پایداری قرار دارد

رئیس سازمان جهاد کشاوزری استان بوشهر گفت: بعد از اجرای قانون مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها امروز وضعیت بازار این استان در زمینه تامین فراورده های دامی در شرایط پایداری قرار دارد.

نوذر منفرد افزود: با توجه به اینکه ۸۰ درصد نهاده‌های دامی در کشور از طریق بندر امام در استان خوزستان وارد می شود در زمان حاضر این کار به طور منظم در حال انجام است و تسهیلات لازم به سرمایه گذاران از طریق بازارگاه تامین شده که بتوانند خرید انجام دهند.

وی ادامه داد: توزیع نهاده های دامی در اولویت قرار گرفته و در این راستا اقداماتی مهم انجام شده است.

نوذر منفرد با اشاره به فعال بودن مرغداری‌های استان بیان کرد: تولید گوشت مرغ در استان بوشهر ادامه دارد و علاوه بر عرضه به بازار  ذخیره‌سازی نیز انجام می‌شود.

وی ظرفیت ذخیره گوشت مرغ در استان بوشهر را پنج هزار تن دانست و بیان کرد: تاکنون بیش از یکهزار و ۱۰۰ تن گوشت سفید خریداری و ذخیره شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر تولید فرآورده‌های دامی و آبزیان را از دیگر فعالیت‌ها دانست و گفت: تولید میگو پرورشی امسال در استان بوشهر نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد.

منفرد افزود: در توزیع کالاهای اساسی در این استان مشکلی وجود ندارد و به تعادل رسیده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی بوشهر آبزیان دریایی امام جمعه بوشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی بوشهر آبزیان دریایی وزارت جهاد کشاورزی بوشهر آبزیان دریایی امام جمعه بوشهر امام جمعه بوشهر استان بوشهر صفایی بوشهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۴۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم

 علی ابراهیمی گفت: مرغداران کشور در راستای سیاست وزارت جهاد، جوجه ریزی را افزایش دادند که در نتیجه افزایش تولید موجب شد تا ماه های پرمصرف را بدون تنش پشت سر بگذرانیم.

به گفته او، علی رغم سرمایه گذاری بالا، مرغداران هیچ نفعی نبردند و همچنان در حال زیان هستند که با استمرار این روند تولید دچار مشکل خواهد شد.

ابراهیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان ادامه داد: با توجه به آنکه جریان تولید با هدف نمی توان عوض کرد، لذا برنامه ریزی باید به سمت صادرات باشد. کمااینکه اکنون مجوز صادرات ۵ هزارتن مرغ گرفته شده است که امیدواریم روند صادرات تسریع شود تا بازار به تعادل برسد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه امکان جمع آوری کل مرغ مازاد توسط پشتیبانی وجود ندارد، افزود: با وجود آنکه مرغ های جمع آوری شده از سوی پشتیبانی امور دام در مقطعی باید به بازار عرضه شود، از این رو صادرات مستمر موثرترین راهکار برای پایداری تولید مرغ محسوب می شود و از طرفی گام برداشتن به سمت کشورهای منطقه و خارج از منطقه علاوه بر فعال کردن ظرفیت تولید، ارزآوری هم در بردارد.

او با بیان اینکه پتانسیل صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتن مرغ وجود دارد، افزود: بنابر سیاست وزارت جهاد سالانه حداقل ۲۰۰ هزارتن مرغ می توان به بازارهای هدف صادر کرد.

ابراهیمی درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی ها گفت: بنابر آمار در فروردین ماه حدود ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت و تا ۱۰ اردیبهشت هم که تخم مرغ ها خوابانده می شود، نمی توان پیش بینی دقیقی داشت.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بالای ۶۵ هزارتومان است که براین اساس تولیدکنندگان بیش از ۱۰ هزارتومان در فروش متضرر هستند، درحالیکه قیمت مرغ آماده به طبخ کاهش چندانی نداشته است که در این میان سودی هم عاید مصرف کننده نمی شود.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • بی‌عدالتی‌ها پتروشیمی‌ها در حق مردم استان بوشهر پذیرفتنی نیست
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است
  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم