Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@19:31:33 GMT

اطلس زیست محیطی منطقه ۱۳ رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۴۶۷۸

اطلس زیست محیطی منطقه ۱۳ رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با آخرین روز هفته جهانی محیط زیست، در مراسمی با حضور مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران و شهردار منطقه ۱۳ از اطلس زیست محیطی منطقه ۱۳ رونمایی شد.

محمدهادی علی‌احمدی در مراسم رونمایی از اطلس زیست محیطی گفت: بر مبنای شناسایی کانون‌های آلاینده در منطقه ۱۳ و تمامی عوامل آلودگی عناصر آب، خاک، هوا، صوت، نور، الکترومغناطیس تهیه و در این نسخه، بانک تنوع زیستی نیز گنجانده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار منطقه ۱۳ افزود: این اطلس به شکل مقایسه‌ای با اطلس‌های محیط زیستی سال‌های گذشته دارای راهکارهایی در راستای رفع آلودگی و شناسایی کانون‌های آلاینده است.

وی عنوان کرد: این طرح بر اساس وضع موجود و پایه‌های علمی انجام شده و می‌تواند به مدیریت شهری در برنامه‌ریزی‌های آینده کمک کند.

علی‌احمدی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به طراحی و احداث نیروگاه خورشیدی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات زیست محیطی اشاره کرد که با پیشرفت مناسبی دارد و به کاهش مصرف برق و انرژی بوستان و ترویج انرژی‌های نو و تجدید پذیر کمک می‌کند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با همراهی و همدلی بتوانیم همواره در موضوعات زیست محیطی پیشگام باشیم و جایگاه منطقه را در شهر تهران بهبود بخشیم.

در ادامه مراسم شینا انصاری از حمایت‌های شهردار منطقه ۱۳ در انجام فعالیت‌های محیط زیستی و اقدام در تهیه این اطلس تشکر کرد و از این منطقه به‌عنوان مناطق پیش‌رو در موضوعات و مباحث زیست محیطی نام برد که پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مناسبی به لحاظ دارد.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه در تشریح برنامه‌ها و رویکردها اداره کل محیط زیست در مناطق ۲۲ گانه بر اساس اسناد بالا دستی و قوانین موضوعی کشور گفت: توجه به منابع آبی، استفاده از تصفیه خانه‌های محلی، استفاده از آب‌های سطحی و پساب‌های تصفیه شده در آبیاری فضای سبز با توجه به کمبودهای آب زیر زمینی، هوشمند کردن چاه‌ها به منظور جلوگیری از هدر رفتن آب در دستور کار قرار دارد و پیگیری می‌شود.

وی در بخش دیگر از صحبت‌های خود، مدیریت انرژی با احداث نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس، هوشمند کردن موتورخانه‌ها و…، ارزیابی اثرات زیست محیطی پروژه‌ها، آموزش و توانمند سازی مردمی، راه اندازی خانه‌های محیط زیست و… را از دیگر اقدامات اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران عنوان کرد.

همچنین در ابتدای این مراسم، کارگاه بین‌المللی اکولوژی انسانی و چرخه‌های سازگار با طبیعت ویژه مدیران شهرداری برگزار و در قالب آن، چهار طرح پیشنهادی ویژه منطقه ۱۳ ارائه شد.

در این جلسه، ضمن معرفی مدیریت از دیدگاه اکولوژی انسانی به صورت میان رشته‌ای، مطالبی جهت تبدیل این منطقه به سبز ترین در تهران بر اساس مصوبات چهار اجلاس سران زمین و دستور کار ٢١، پرداخته شد.

در نهایت پنج مطالعه موردی با عناوین آشنایی با دستور کار ٢١، شهرداری سبز، محله سبز، مدیریت پسماند، اکو پارک تهران پیشنهاد شد.

از مهم‌ترین دستاوردهای قابل انتظار از این چهار طرح پیشنهادی، علاوه بر ترویج مدیریت از دید گاه اکولوژی انسانی و دستور کار ٢١، در گام اول دریافت مقام سبزترین منطقه شهرداری در پایتخت خواهد بود.

کد خبر 5512582

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر تهران نیروگاه خورشیدی شهرداری تهران شورای شهر تهران مترو قطار علیرضا زاکانی حج تمتع شورای شهر سرقت صندوق امانات بانک ملی شرکت مترو تهران متروی تهران طوفان صنایع دستی کمیته امداد امام خمینی کودکان کار زیست محیطی محیط زیست دستور کار منطقه ۱۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۴۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم عوامل موثر در آلودگی هوا و محیط‌زیست این استان را تشریح گرد. - اخبار استانها -

محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم،در رابطه با عوامل مؤثر در آلودگی زمین، هوا و محیط‌زیست در استان، اظهار داشت: قم، یکی از کلان شهرهاست و در کلان شهرها علاوه بر بحث مدیریت شهری و اجتماعی، فعالیت‌های شهری که خود منشأ تولید برخی آلودگی هاست، قرار دارد و این استان به لحاظ طبیعی با بحث ریزگردها و گرد و غبار ناشی از کانون‌های فرسایش یافته اطراف شهر و آلودگی‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی، خودروها، کارخانه‌ها، فاضلاب و نابسامانی در حوزه مدیریت پسماند مواجه است.

وی افزود: با توجه به موقعیت اقلیمی و اکولوژی قم، که منطقه ای خشک و بیابانی است میانگین بارش سالانه در استان بسیار کم بوده و جزو استان‌های کم برخوردار در این زمینه است و با توجه به موقعیت مکانی و عبور و مرور انواع خودروها و صنایع هیتوکربنی که آلودگی‌های خاصی دارد و همچنین تولید فولاد و سرب و روی و غیره زمینه ساز و مستعد آلودگی‌های زیست‌محیطی و هوا است که به شکل‌های مختلف در تابستان و زمستان شاهد آن هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در استان، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی همچون؛ منطقه حفاظت شده پلنگ درّه که بیش از 30 هزار هکتار است، با پوشش جانوری و گیاهی مناسب و حدود 5 تالاب که در فهرست تالاب‌های ملی کشور است، داریم.

بازگیر عنوان‌ کرد: بخشی از منطقه حفاظت شده کویری، با بیش از 80 هزار هکتار دارای پتانسیل‌های خوب در این استان است؛ پتانسیل‌هایی چون، گنبد نمکی که می‌تواند به یکی از میراث‌های طبیعی_تاریخی استان تبدیل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدور مجوز زیست‌محیطی برای معدن آلبلاغ خراسان شمالی مصوب شد
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • احترام به HSE رویکرد احترام به کارکنان و شهروندان است/هدف برنامه ۱۴۱۰ مباحث زیست‌محیطی است
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود