Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-27@05:42:45 GMT

پر بازده‌ترین نمادهای بورس کدامند؟

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۵۱۲۴

پر بازده‌ترین نمادهای بورس کدامند؟

اقتصادآنلاین _ فاطمه حیدری؛ مرداد ماه  سال ۱۳۹۹ شاخص کل بورس تهران در بالا‌ترین حد خود و بر فراز قه ۲ میلیون واحد قرارگرفته بود. ریزش بازار تا تابستان ۱۴۰۰ ادامه داشت و با ایجاد یک حمایت کوتاه مدت در خرداد سال گذشته بازار سرمایه تابستان خوبی را پشت سر گذاشت. رشد برخی سهم های بازار سرمایه از آخرین ماه سال ۱۴۰۰ یعنی اسفند ماه شدت گرفت به طوری که ابتدای سال ۱۴۰۱ بهار بورسی سبز و راضی کننده سهامداران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراز بازارهای مالی در تمام دنیا همواره با اصلاح همراه است. بررسی دلیل رشد و یا زیان برخی سهام به عنوان راهنمایی برای ادامه مسیر سرمایه گذاری در بازار سهام است. در همین راستا به بررسی سهم هایی با بیش‌ترین بازده و زیان در سه ماهه ابتدایی امسال می‌پردازیم.

پربازده ترین سهم های سه ماه اول ۱۴۰۱

سهام فبستم ، خچرخش، پشاهن و فمراد به ترتیب در صنایع ساخت محصولات فلزی، قطعات خودرو ، لاستیک و پلاستیک و تولید فلزات گرانبهای غیرآهنی  با بازدهی ۳۵۱، ۲۲۹ ، ۲۲۲ و ۱۹۰ درصد در صدر این جدول قرار دارند. لازم به ذکر است که برخی از نماد ها سابقه معاملاتی کوتاه و با ارزش معاملاتی بسیار اندکی هستند.یکی از معیار های مهم در سرمایه گذاری میزان ریسک و وجود ثبات در تکرار سودآوری است.

کدام سهم ها در انتهای جدول بازدهی قرار گرفتند؟

برخی از نماد های پربیننده که عملکرد مساعدی نداشته اند میتوان به نماد های خپویش، وآیند، وشمال و بانک دی اشاره کرد. با توجه به شرایط اقتصادی کشور و افزایش در تحریم های بین المللی یکی از آسیب پذیر ترین نماد ها  مربوط به صنعت بانکی بوده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۵۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز بارشد ۱۰۶۹ واحدی به سطح دو میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی رسید. 

به گزارش مشرق، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه) با رشد یک هزار و ۶۹ واحدی همراه بود و به رقم دو میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید.

اما در مقابل شاخص کل هم وزن با ۴۶۵۰ واحد رشد، رقم ۷۶۳ هزار و ۶۵۵ واحدی را ثبت کرد.

همچنین نمادهای پارسان، فولاد، فملی، کگل، شبندر، شپدیس و بوعلی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر را روی شاخص گذاشتند. نمادهای ذوب، خزامیاد، فولاد، کاما، کساپا، خودرو و فاذر پر تراکنش‌های بازار بودند.

در معاملات فرابورس نیز شاخص کل با ۱۱۶ واحد رشد به رقم ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحد رسید و نمادهای آریا، فجهان، شگویا، وسپهر، مادیرا، سپیدار و فغدیر پر تراکنش‌های بازار بودند.


دیگر خبرها

  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • ۱۶۱ میلیارد تومان نقدینگی به بازار سهام تزریق شد
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی