Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@00:15:23 GMT

دپوی بنادر را چه کالاهایی تشکیل می دهند؟

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۵۱۶۹

دپوی بنادر را چه کالاهایی تشکیل می دهند؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، روانبخش بهزادیان درباره آخرین وضعیت موجودی کالاهای اساسی در بنادر گفت: تا پایان امروز ۲۲ خرداد ۱۴۰۱، ۴ میلیون و۸۸ هزار و ۹۱۲ تن انواع کالای اساسی شامل گندم، ذرت، جو، سویا، برنج، شکر، روغن خام و دانه‌های روغنی در بنادر کشور موجود است.

وی افزود: این رقم مجموع کالاهای اساسی در انبارهای بندری، شناورهای پای اسکله و محموله کشتی‌های منتظر در لنگرگاه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در بندر امیرآباد تاکنون ۷۰ دستگاه کامیون حامل کالاهای اساسی به وزن هزار و ۷۳۲ تن خارج شده است. همچنین ۲۰ هزار و ۵۹۶ تن گندم، ۲۰۷ هزار و ۹۷۰ تن ذرت، ۷۶ هزار و ۷۰۸ تن جو، ۱۴۳ تن سویا و ۴۴ هزار و ۳۴۵ تن روغن خام در این بندر موجود است که مجموع آن به ۳۴۹ هزار و ۷۶۲ تن انواع کالاهای اساسی می‌رسد.

بهزادیان گفت: در بندر نوشهر تاکنون ۳۳ دستگاه کامیون به وزن ۷۰۰ تن کالای اساسی خارج شده؛ ضمن اینکه ۱۳۸ هزار و ۶۸۹ تن ذرت، ۲۱ هزار و ۵۸۲ تن جو و ۹ هزار و ۹۹۴ تن روغن خام و مجموعاً ۱۷۰ هزار و ۲۶۵ تن کالای اساسی در این بندر وجود دارد.

این مقام مسئول در سازمان بنادر یادآور شد: در بندر انزلی ۴۴ کامیون به وزن ۹۵۳ تن کالای اساسی خارج شده و ۱۱ هزار و ۶۳۸ تن گندم، ۱۲ هزار و ۳۵۷ تن ذرت، ۲۳ هزار و ۹۶۶ تن جو، ۶۸ تن برنج و ۲۲ تن دانه‌های روغنی موجودی داریم که مجموع آن به ۵۷ هزار و ۷۶۴ تن می‌رسد.

وی در خصوص بندر امام خمینی تصریح کرد: از این بندر تاکنون هزار و ۵۶۵ دستگاه کامیون به وزن ۳۹ هزار و ۳۵۷ تن و ۶۴ دستگاه واگن کالای اساسی به وزن ۳ هزار و ۵۲۱ تن خارج شده است.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: در بندر امام خمینی ۲۹۱ هزار و ۱۵۱ تن گندم، یک میلیون و ۱۲۴ هزار و ۵۲۵ تن ذرت، ۳ هزار و ۴۶۲ تن جو، ۱۷۸ هزار و ۶۹۰ تن سویا، هزار و ۱۹۱ تن برنج، ۵۷ هزار و ۲۹۰ تن شکر، ۱۱۸ هزار و ۷۰۳ تن روغن خام و ۳۳۹ هزار و ۹۱۴ تن دانه‌های روغنی انبار شده است که مجموع آن به ۲ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۹۲۶ تن می‌رسد.

وی در مورد موجودی کالاهای اساسی بندر شهید رجایی بیان کرد: تاکنون ۹۴ دستگاه کامیون به وزن ۲ هزار و ۵۲ تن کالای اساسی خارج شده؛ همچنین ۵ هزار و ۶۷۸ تن ذرت، ۵ هزار و ۶۷۱ تن برنج که مجموعاً ۱۱ هزار و ۳۴۹ تن انواع کالاهای اساسی می‌رسد.

وی با اشاره به موجودی ۲ هزار و ۳۳۲ تنی انواع کالاهای اساسی در بندر بوشهر، ۲۲ هزار و ۴۶۳ تنی در آستارا، ۲۱ هزار و ۸۲۵ تنی در فریدون کنار، ۷۰ تن در بندر لنگه، ۲ هزار و ۸۸۰ تن در بندر شهید باهنر و ۸۲ تنی در بندر خرمشهر اظهار کرد: در بندر چابهار نیز ۱۱ هزار و ۳۴۹ تن انواع کالای اساسی شامل ۵ هزار و ۶۷۸ تن ذرت و ۵ هزار و ۶۷۱ تن برنج می‌شود.

بهزادیان در پایان مجموع کالاهای اساسی موجود در شناورهای پای اسکله را ۳۱۸ هزار و ۴۱۱ و موجودی شناورهای منتظر در لنگرگاه‌ها را ۸۱۱ هزار و ۵۶۴ تن اعلام کرد؛ همچنین مجموع کالاهای اساسی موجود در انبارهای بنادر ۲ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۹۳۷ تن است.

منبع: مهر

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو کالاهای اساسی تن کالای اساسی کالاهای اساسی دستگاه کامیون کامیون به وزن تن انواع روغن خام خارج شده ۲ هزار ۵ هزار تن برنج تن ذرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۵۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز

از مجموع ۲۷۰ کیلوگرم شمش طلای عرضه شده در حراج های عمده و خرد تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران، ۱۹۰ کیلوگرم با میانگین قیمت چهار میلیارد و ۴۳۲ میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد.
 
به گزارش تسنیم؛ در بیست و سومین جلسه حراج شمش طلا که امروز 16 اردیبهشت ماه 1403 در مرکز مبادله ایران برگزار شد، 190 کیلو گرم شمش طلای استاندارد با عیار 995 در هزار معامله شد.
 
از مجموع 270  کیلوگرم شمش طلای عرضه شده در حراج های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، 190 کیلوگرم با میانگین قیمت چهار میلیارد و  432 میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد.
 
گفتنی است، در مجموع 23  جلسه حراج حضوری مرکز مبادله ایران،  3165 کیلو گرم شمش طلا  مورد معامله قرار گرفت.
 
لازم به ذکر است، از این پس علاوه بر واردکنندگانی که جهت رفع تعهد ارزی خود شمش طلا وارد کرده بودند، تولیدکنندگان داخلی شمش طلا و سایر واردکنندگان  که مشمول رفع تعهد صادراتی نبودند، امکان عرضه شمش در مرکز مبادله ارز و طلای ایران را خواهند داشت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان
  • کشف بیش از ۱۷ هزار نخ سیگار قاچاق در کرج
  • بیش از ۱۷ هزار نخ سیگار قاچاق در کرج کشف شد
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • ۱۰۰۰ کانتینر کالای بدون هویت در بندر شهید رجایی شناسایی شد