Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@15:27:48 GMT

تداوم غارت نفت خام یمن و هشدار انصارالله

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۵۶۷۱

تداوم غارت نفت خام یمن و هشدار انصارالله

در پی سرقت بیش از دو میلیون بشکه نفت خام یمن و خارج کردن آن از یکی از بنادر استان حضرموت، مشاور شورای عالی سیاسی یمن گفت که شرکت‌ها و نفتکش‌هایی که در دزدی منابع نفتی و گازی یمن دست دارند، هدف گرفته می‌شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایران اکونومیست، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی یمن «سبأ» گفت که کشتی غول پیکر «Apolytares»، عصر دیروز (شنبه، ۱۱ ژوئن) با حمل یک محموله بزرگ نفت خام غارت شده، بندر «الشحر» در استان حضرموت را ترک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، این کشتی بیش از دو میلیون بشکه نفت خام غارت شده به ارزش کلی بالای ۲۷۰ میلیون دلار، معادل ۱۶۲ میلیارد ریال یمن، را از بندر الشحر خارج کرده است. 

این منبع افزود:  غارت نفت خام یمن در سایه تداوم غارت سازمان یافته متجاوزان و مزدوران آن از درآمدهای نفت خام و ثروت یمن و تداوم قطع حقوق کارکنان دولت برای بیش از شش سال صورت می‌گیرد. تنها همین محموله نفت به سرقت رفته، می‌توانست، حقوق کلیه کارکنان دولت در سراسر استانهای یمن را به مدت دو ماه تامین کند.

به نوشته وب‌سایتهای رصد دریانوردی، این کشتی محموله خود را در بندر «سی راچا» تایلند تخلیه خواهد کرد.

شب گذشته، «محمد مفتاح» مشاور شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی تاکید کرد که عربستان و امارات در حال سوءاستفاده از شرایط فعلی آتش بس هستند. عربستان و امارات به واسطه شرکت‌ها و نفتکش‌هایشان در حال سرقت نفت و گاز یمن هستند.

به نوشته «المسیره»، وی تاکید کرد که شرکت‌ها و نفتکش‌هایی که در دزدی منابع نفتی و گازی یمن دست دارند، هدف گرفته می‌شوند.

م

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۵۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: برای جلوگیری از سرقت کابل‌های برق ۷۰ کیلومتر از مسیر روستاهای شهرستان تاکستان به کابل‌های خودنگهدار مجهز شده‌ است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، یوسف اینانلو شامگاه امروز _شنبه هشتم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح تعویض سیم‌های مسی با کابل‌های خودنگهدار در حدود ۹۵ درصد روستاهای شهرستان تاکستان تاکنون اجرا شده و به پایان رسیده است.

وی اضافه کرد: ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستاهای شهرستان تاکستان به کابل‌های خودنگهدار مجهز شده و برای اجرای این طرح ۲۲ میلیارد تومان اعتبار بودجه و اعتبار هزینه شده است. در سال گذشته هم بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تعویض سیم‌های مسی به کابل خود نگهدار در حدود ۶۰ کیلومتر از مسیرهای شهر تاکستان هزینه شد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان از برگزاری مناقصه برای معرفی پیمانکاری مجری فاز دوم این طرح خبر داد و گفت: در فاز دوم اجرای این طرح در محدوده‌ای به طول ۶۰ کیلومتر دیگر در سطح شهر تاکستان در حال برگزاری مناقصه و معرفی پیمانکار هستیم که حداکثر تا پایان شهریورماه این پیمانکار انتخاب می‌شود.

اینانلو با اشاره به اجرای فاز نخست بهسازی شبکه برق ادارات اقماری در چهار شهر از توابع شهرستان تاکستان گفت: بهسازی شبکه برق ادارات اقماری شهرهای اسفرورین، خرمدشت، ضیاءآباد و نرجه در محدوده‌ای به طول ۴۰ کیلومتر در حال اجراست که اعتبار آن ۱۴ میلیارد تومان است.

وی با یادآوری وجود ۱۰۰ روستا در تاکستان ادامه داد: بقیه روستاها هم حداکثر تا یک ماه آینده به کابل خودنگهدار مجهز خواهند شد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان در انتهای صحبت‌هایش با اشاره به وجود ۸۴ هزار و ۷۶۵ مشترک برق در تاکستان یادآور شد: از این تعداد ۶۸ هزار و ۸۰۱ مشتری در بخش خانگی، ۹ هزار و ۷۳۸ مشترک در بخش تجاری، ۳ هزار و ۶۱۹ مشترک در بخش عمومی، ۱۹۷۱ مشترک در بخش کشاورزی و ۶۳۶ مشترک هم در بخش از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان بهره‌مند شدند.

کد خبر 748526

دیگر خبرها

  • هشدار لاپید درباره گرانی‌ افسارگسیخته در اراضی اشغالی
  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟
  • هشدار به ساکنان ایلام
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره تداوم تندباد‌های لحظه‌ای و گردوخاک
  • حادثه دریایی جدید در غرب یمن
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل
  • هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!