Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور با اشاره به استقبال مقامات کشورهای دوست منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از دستاوردهای ایران در عرصه دانش‌بنیان از مسئولان خواست برنامه‌ریزی برای صدور محصولات دانش‌بنیان را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز یکشنبه هیأت دولت با اشاره به دشواری‌ها و چالش‌های کار اجرایی، گفت: مسیر خدمت به مردم، عرصه همواری نیست و سختی‌های زیادی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال دشمن هم با ایجاد مانع به دنبال سخت‌تر کردن مسیر است، اما مرد میدان باید با روحیه قوی و اعتماد و اتکاء به خدا گام بردارد.

رئیس جمهور گفت: پیشرفت امور کشور در گرو تصمیمات و اقدامات به موقع، کارشناسانه، مقتدرانه و پیگیری مجدانه است و هرگونه سستی در انجام مسئولیت، کار را با وقفه مواجه می‌کند و حصول نتیجه مطلوب را به تاخیر می‌اندازد.

رئیس جمهور با اشاره به استقبال مقامات کشورهای دوست منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از دستاوردهای ایران در عرصه دانش‌بنیان از مسئولان خواست برنامه‌ریزی لازم برای صدور محصولات دانش‌بنیان را در دستور کار قرار دهند.

دکتر رئیسی بر همین اساس به همه همکاران دولت متذکر شد هر جا در مسیر خدمت به مردم یقین حاصل کردند که انجام کاری ضرورت پیشرفت کشور است، با جدیت و قوت و با توکل به خدا و بدون تردید و دودلی آن را انجام دهند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیت‌های حوزه دانش‌بنیان در کشور و تأکیدات مقام معظم رهبری برای توسعه تولید در این عرصه، گفت: همه روسای جمهور که در ماه‌های اخیر به ایران سفر کرده‌اند، اقتدار، جایگاه و توانمندی‌ کشورمان و دستاوردهای جوانان ایرانی در حوزه دانش‌بنیان را تحسین کرده‌اند.

رئیسی بر همین اساس به مسئولان امر در این حوزه تأکید کرد با توجه به درخواست سران کشورهای دوست در منطقه و فرامنطقه، اقدامات لازم برای صدور محصولات دانش‌بنیان کشورمان به این کشورها را با جدیت پیگیری کنند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به توافقات به دست آمده میان جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست، این توافقات را نتیجه تغییر نگاه در دیپلماسی در یک سال گذشته دانست و گفت جمهوری اسلامی ایران برای اجرایی شدن همه اسناد و توافق‌ها اهتمام خواهد داشت.

دکتر رئیسی در بخش پایانی صحبت‌های خود به ضرورت رفع موانع و مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی برای تحقق نامگذاری سال اشاره کرد و از دستگاههای اجرایی مرتبط با این حوزه خواست، بر مبنای این جهت‌گیری مبنایی در دولت گام بردارند و با جدیت نسبت به رفع مشکلات بکوشند. آقای رئیسی در این زمینه تاکید کرد: هیچ واحد تولیدی نباید به هیچ وجه و با هیچ بهانه‌ای تعطیل و یا روند کاری آن با اخلال مواجه شود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت سیدابراهیم رئیسی دانش بنیان هیات دولت خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت محصولات دانش بنیان کشورهای دوست رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۵۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناکمال حمنی، رئیس اتاق بازرگانی الجزایر که در راس یک هیات تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود ولی بخش تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالای تکنولوژی، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری ها با ایران جزم شد.

به گفته او، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان امادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاوردهای ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی که تاکنون تکنولوژی ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این تکنولوژی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

ایشان اظهار کرد: به گفته مسئولین این شرکت دانش بنیان هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است؛ این امر نشان دهنده قدرت ایرانی است.

کد خبر 6092280 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه دانش‌بنیان ایرانی
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری