Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اعلام رشد ۵۰ درصدی صادرات استان تهران در سال ۱۴۰۰ افزود: در دو ماهه نخست سال جاری نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته صادرات استان ۱۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایران اکونومیست از استانداری تهران، حشمت‌الله عسگری روز یکشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان افزود: ۲۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد از لحاظ ارزش و ۳۴ درصد از لحاظ وزنی صادرات غیرنفتی کشور متعلق به استان تهران است. 

وی با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی در این حوزه بر مبنای آمار و اطلاعات دقیق احصا شده، اظهار داشت: مبنای تصمیم‌گیری‌ها در زمینه اجرایی کردن اهداف توسعه صادرات استان، آگاهی از میزان تولید و همچنین تولیدات صادر شده از استان است. 

عسگری بر ضرورت بازنگری در سامانه‌های رصد آمار و اطلاعات صادرات محصولات استان تاکید کرد و افزود: گمرگ با همکاری دستگاههای اجرایی ذیربط نسبت به تدوین سازوکارهای لازم جهت افزایش دقت در این مقوله اقدام کنند تا بتوان میزان کالای تولید شده استان که از سه گمرگ موجود صادر می‌شود به درستی احراز کرد. 

معاون اقتصادی استاندار تهران همچنین به ۷۰ درصد کارت‌های بازرگانی در استان تهران اشاره کرد و اظهار داشت: استقرار ۶۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان و سهم ۶۲ درصدی شاغلان در بخش خدمات در استان نیز از دیگر فعالیت‌ها در این استان است.

وی تصریح کرد: سهم صادراتی خدمات استان در زمینه‌های علمی، فنی و مهندسی سهم قابل توجهی است که امیدواریم با اصلاح سامانه‌ها این بخش مهم از صادرات مغفول واقع نشود. 

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: استانداری تهران ، صادرات غیر نفتی ، کارت بازرگانی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: استانداری تهران صادرات غیر نفتی کارت بازرگانی صادرات استان استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۵۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ احسان مومنی گفت:در سال گذشته ۴۱ درصد از تصادفات منجر به فوت در شهر تهران مربوط به عابران پیاده، ۴۶ درصد از تصادفات منجر به فوت به رانندگان موتورسیکلت و ۱۳ درصد از تصادفات منجر به فوت به راننده و سرنشین خودرو بوده است. 

وی ادامه داد: امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات از سوی راکبین موتورسیکلت شاهد کاهش تصادفات در شهر تهران باشیم. 

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: در ۶۰ درصد از تصادفات موتورسیکلت سواران خود راکب مقصر در حادثه بوده است.

دیگر خبرها

  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • رشد 42 درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان