Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: سال گذشته خاموشی‌های متعددی در حوزه برق خانگی داشتیم اما امسال اصلاً قطعی برق خانگی نخواهیم داشت.   روح الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر در رابطه با جلسه امروز این کمیسیون گفت: وزیر نیرو امروز با حضور در جلسه کمیسیون صنایع توضیحاتی درباره شرایط برق مصرفی حوزه‌های مختلف از جمله صنعت و کشاورزی به نمایندگان ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  عباسپور تصریح کرد: بنا بر توضیحات وزیر نیرو، مصرف کنندگان برق صنعتی که نسبت به الگوی مصرف قبلی خود کاهش میزان استفاده را داشته باشند هزینه برق آنها رایگان خواهد بود.   وی افزود: در حوزه برق مصرفی خانوار هم به هیچ عنوان قطعی برق نخواهیم داشت و در این حوزه نیز اگر مصرف کنندگان الگوی مصرفی خود را کاهش دهند شامل تشویق خواهند شد به طوری که هزینه برق آنها رایگان خواهد بود.   سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس عنوان کرد: همچنین در خصوص قطعی برق حوزه‌های پرمصرف صنایعی که در شهرک‌های صنعتی فعالیت می‌کنند برق آنها هفته‌ای یک بار از ۱۱ صبح تا ۱۱ شب قطع خواهد شد. البته آنها می‌توانند پیش از آغاز ساعت قطعی برق یعنی از ۵ بامداد تا ۱۱ صبح فعالیت داشته باشند.   وی خاطرنشان کرد: در رابطه با صنایع فولاد و سایر مواردی که میزان مصرف آنها زیاد و سنگین است یک ماه برق آنها صفر خواهد بود و در آن ماه باید فعالیت خود را رها کنند که طبیعتاً بخش کارگری نیز تعطیل خواهد بود.   عباسپور عنوان کرد: اینها مواردی بود که توسط دولت و وزارت نیرو برای شرایط برق کشور تدبیر شده است. سال گذشته در این موقع از سال ما با خاموشی متعدد در حوزه برق خانگی مواجه بودیم. اما امسال اصلاً قطعی برق خانگی نخواهیم داشت. در حوزه کشاورزی نیز بنا بر آنچه وزیر اعلام کرده هفته‌ای ۴ ساعت خاموشی اتفاق خواهد افتاد که این میزان نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.   وی در رابطه با برق مصرفی بخش اداری نیز توضیح داد: درباره بخش اداری قرار شد با کاهش ساعت کار اداری مصرف برق در این بخش کاهش داده شود. به طوری که صبح ساعت کار زودتر شروع شود و ظهرها نیز زودتر به پایان برسد.   عباسپور در پایان خاطرنشان کرد: وزیر نیرو همچنین عنوان کرد که از خرید برق از همسایگان استقبال می‌کند. نمایندگان مجلس از تدبیر وزارت نیرو و دولت در رابطه با تأمین برق و تدابیر این حوزه رضایت داشتند. تماشاخانه ببینید| فیلم استثنایی از حمله خرس نر برای خوردن توله ماده/ دفاع مادر و سقوط هر دو خرس از بالای صخره ببینید| شکار شگفت‌انگیز یک تمساح توسط جگوار فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سخنگوی کمیسیون صنایع برق خانگی قطعی برق برق آنها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۵۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت مجلس با جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیرو‌های مسلح

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ جدول ۲۱ با عنوان «توزیع اعتبارات نیرو‌های مسلح» را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول گفت: این جدول مربوط به نیرو‌های مسلح است که ما ۱.۸ میلیارد یورو پیش‌بینی کردیم. این بودجه برای بنیه دفاعی کشور است.

نماینده دولت نیز گفت: در این جدول نرخ پیش‌بینی شده برای ۱.۸ میلیارد یورو بیشتر از نرخ پایه کالا‌های اساسی یعنی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و بازار دوم یعنی‌ای پی اس است و احتمالا نرخ بازار آزاد بوده که ما با آن مخالفیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیرو‌های مسلح
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس