Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@16:04:29 GMT

یک نماینده مجلس:‌ امسال قطعی برق خانگی نخواهیم داشت

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۵۹۷۷

یک نماینده مجلس:‌ امسال قطعی برق خانگی نخواهیم داشت

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: سال گذشته خاموشی‌های متعددی در حوزه برق خانگی داشتیم اما امسال اصلاً قطعی برق خانگی نخواهیم داشت.

روح الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با جلسه امروز این کمیسیون گفت: وزیر نیرو امروز با حضور در جلسه کمیسیون صنایع توضیحاتی درباره شرایط برق مصرفی حوزه‌های مختلف از جمله صنعت و کشاورزی به نمایندگان ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسپور تصریح کرد: بنا بر توضیحات وزیر نیرو، مصرف کنندگان برق صنعتی که نسبت به الگوی مصرف قبلی خود کاهش میزان استفاده را داشته باشند هزینه برق آنها رایگان خواهد بود.

وی افزود: در حوزه برق مصرفی خانوار هم به هیچ عنوان قطعی برق نخواهیم داشت و در این حوزه نیز اگر مصرف کنندگان الگوی مصرفی خود را کاهش دهند شامل تشویق خواهند شد به طوری که هزینه برق آنها رایگان خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس عنوان کرد: همچنین در خصوص قطعی برق حوزه‌های پرمصرف صنایعی که در شهرک‌های صنعتی فعالیت می‌کنند برق آنها هفته‌ای یک بار از ۱۱ صبح تا ۱۱ شب قطع خواهد شد. البته آنها می‌توانند پیش از آغاز ساعت قطعی برق یعنی از ۵ بامداد تا ۱۱ صبح فعالیت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با صنایع فولاد و سایر مواردی که میزان مصرف آنها زیاد و سنگین است یک ماه برق آنها صفر خواهد بود و در آن ماه باید فعالیت خود را رها کنند که طبیعتاً بخش کارگری نیز تعطیل خواهد بود.

عباسپور عنوان کرد: اینها مواردی بود که توسط دولت و وزارت نیرو برای شرایط برق کشور تدبیر شده است. سال گذشته در این موقع از سال ما با خاموشی متعدد در حوزه برق خانگی مواجه بودیم. اما امسال اصلاً قطعی برق خانگی نخواهیم داشت. در حوزه کشاورزی نیز بنا بر آنچه وزیر اعلام کرده هفته‌ای ۴ ساعت خاموشی اتفاق خواهد افتاد که این میزان نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی در رابطه با برق مصرفی بخش اداری نیز توضیح داد: درباره بخش اداری قرار شد با کاهش ساعت کار اداری مصرف برق در این بخش کاهش داده شود. به طوری که صبح ساعت کار زودتر شروع شود و ظهرها نیز زودتر به پایان برسد.

عباسپور در پایان خاطرنشان کرد: وزیر نیرو همچنین عنوان کرد که از خرید برق از همسایگان استقبال می‌کند. نمایندگان مجلس از تدبیر وزارت نیرو و دولت در رابطه با تأمین برق و تدابیر این حوزه رضایت داشتند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: قطعی برق کمیسیون صنایع مجلس کمیسیون صنایع برق خانگی قطعی برق برق آنها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۵۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنز محشری در بوکس قطعی شد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، روز سوم رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امیدهای آسیا، امروز (سه‌شنبه - 11 اردیبهشت ماه)  با مسابقات رده سنی امید در قزاقستان پیگیری شد و محمد محشری با برتری مقابل حریفی از هند ضمن صعود به مرحله نیمه‌نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرد و سه نماینده دگیر کشورمان حذف شدند.

در وزن 75 کیلوگرم، محمد محشری در مصاف با گورپاد‌ از هند به برتری رسید  و ضمن صعود به نیمه‌نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرد. او  در مرحله نیمه‌نهایی‌ با جواهر‌ اوماتالیف‌ از ازبکستان دیدار خواهد کرد.

آرشام حسنی در وزن 48 کیلوگرم در مصاف با دیگر نماینده هند شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. حسنی در نخستین مبارزه خود مقابل بوکسوری از کره‌جنوبی به برتری رسیده بود.

در وزن 60 کیلوگرم، آرمان عبادی در پیکاری دیگری با نماینده هند شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. علی گرجی نیز در وزن 67 کیلوگرم، علی گرجی پس از استراحت در دور نخست، در مقابل نماینده قزاقستان نتیجه را واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت.

در ادامه مسابقات، فردا (چهارشنبه - 12 اردیبهشت ماه*)  مسابقات رده‌ سنی جوانان برگزار می‌شود و پنج نماینده ایران بالای رینگ می‌روند. در وزن 51 کیلوگرم، مهدی کاظمی به مصاف  ظفربیک‌ کمیل‌اوف‌ از قرقیزستان می‌رود‌.

در وزن 57 کیلوگرم، رضا فضلی که پیش از این نماینده امارات را شکست داده با قیس‌ عشیش‌ اردنی‌ روبه‌رو‌ خواهد شد. در وزن 63.5 کیلوگرم، سیدعلی‌ اکبرمیراحمدی‌ با سینگ‌ یاشی‌واردان‌ هندی می‌رود.

در وزن 80 کیلوگرم، سام‌ استکی با مهرالدینوف‌ ازبکستانی مبارزه خواهد کرد و در وزن 92 کیلوگرم، عباس گرشاسبی با آریان‌ از هند جدال‌ می‌کند.

دیگر خبرها

  • برنز محشری در بوکس قطعی شد
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه