Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت صنایع دریایی ایران، از ادامه دار بودن ساخت نفتکش‌های اقیانوس پیما خبر داده است.

امروز آیین تحویل یک کشتی نفتکش افرامکس ساخت شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) با حضور رؤسای جمهور ایران و ونزوئلا برگزار شد؛ کشتی که به عنوان دومین نفتکش اقیانوس پیمای ساخت ایران شناخته می‌شود.

این نفتکش که ساخت آن با حمایت مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) صورت گرفته، روز چهارشنبه هجدهم خرداد برای آزمایش‌های دریایی به آب انداخته شد که از این آزمایش، موفق بیرون آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دومین کشتی افرامکس ساخت ایران، دارای یک موتور پیشران با قدرت ۲۱ هزار اسب بخار و همچنین سه دیزل ژنراتور است که هر کدام ظرفیت تولید ۹۰۰ کیلووات برق را دارند و با ۳۶ خدمه شامل کاپیتان، افسران کشتی، تکنسین‌ها و ملوان‌های خود، می‌تواند با سرعت ۱۵ گره دریایی در اقیانوس‌ها حرکت  کند.

      Video Player is loading. Play Video Play Mute   Current Time 0:00 / Duration 0:00 Loaded: 0%   0:00 Progress: 0% Stream Type LIVE Remaining Time -0:00   Playback Rate   1x Chapters Chapters Descriptions descriptions off, selected Subtitles subtitles settings, opens subtitles settings dialog subtitles off, selected Audio Track   Fullscreen

This is a modal window.

 

Beginning of dialog window. Escape will cancel and close the window.

TextColor White Black Red Green Blue Yellow Magenta Cyan Transparency Opaque Semi-Transparent BackgroundColor Black White Red Green Blue Yellow Magenta Cyan Transparency Opaque Semi-Transparent Transparent WindowColor Black White Red Green Blue Yellow Magenta Cyan Transparency Transparent Semi-Transparent Opaque Font Size 50% 75% 100% 125% 150% 175% 200% 300% 400% Text Edge Style None Raised Depressed Uniform Dropshadow Font Family Proportional Sans-Serif Monospace Sans-Serif Proportional Serif Monospace Serif Casual Script Small Caps Reset restore all settings to the default valuesDone Close Modal Dialog

End of dialog window.

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ویدئوی مربوط به لحظه تحویل نفتکش ساخت ایران به ونزوئلا

نخستین نفتکش اقیانوس‌پیمای ساخت ایران، مرداد سال ۱۳۹۱ با سفارش کشور ونزوئلا از سوی شرکت صدرا ساخته و به آب انداخته شد.

آقای علی زارعی مدیرعامل شرکت صدرا می‌گوید: موظف به ساخت چهار فروند نفتکش اقیانوس‌پیما (کلاس افرامکس) طی پیمان مشترک هستیم؛ فرآیند ساخت سومین فروند از این نفتکش‌ها نیز، شروع شده است که مراحل مربوط به مهندسی آن قبلا انجام شده بود و اکنون برشکاری ورق‌ها آغاز شده که تقریباً ۳۲ تا ۳۳ درصد پیشرفت دارد و پس از پایان آن، ساخت فروند چهارم از این گروه نفتکش‌ها آغاز خواهد شد.

او گفت: با ساخت این شناور‌ها، کشور را در عرصه ساخت شناور‌های غول پیکر و اقیانوس‌پیما خودکفا کرده‌ایم. این شناور‌های اقیانوس‌پیما از نظر ابعادی، دارای ۲۵۰ متر طول، ۴۴ متر عرض، ۲۱ متر ارتفاع و ۱۴ و نیم متر آبخور هستند که می‌توانند حدود ۷۵۰ هزار بشکه نفت و میعانات، معادل ظرفیت ۱۱۳ هزار تن وزن را حمل کنند و خودشان، ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن وزن دارند.

مدیرعامل شرکت صنایع دریایی ایران همچنین خبر داده که این شرکت، با مجموعه کشتیرانی جمهوری اسلامی، توافق‌های خوبی داشته و برای نخستین بار، با این مجموعه وارد قرارداد برای ساخت کشتی در حوزه شمال کشور شده است.

به گفته آقای زارعی، دو قرارداد جدید کشتی‌سازی برای مجموعه ایران شمال منعقد شده و دو قرارداد دیگر هم در روزهای آینده به امضا خواهد رسید که با امضای این قراردادها، در مجموع ۴ کشتی جدید ساخته خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۶۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آماده افتتاج شدن ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه توسعه دریامحور و مذاکره ساخت کشتی برای کوبایی‌ها خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر صفایی با اشاره به عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه توسعه دریا محور اظهار کرد: سال گذشته 100 هزار میلیارد تومان شامل 50 هزار میلیارد تومان از منابع دولت و 55 هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی برای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در بنادر کشور سرمایه‌گذاری شد.

وی ادامه داد: 13هزار میلیارد تومان از این حجم از سرمایه‌گذاری، آماده افتتاح شده است.

وی با اشاره به تأکید رئیس جمهوری بر توسعه تجارت خارجی با کشورهای همسایه افزود: تعاملات حمل‌ونقل دریایی با کشور ونزوئلا از گذشته تا امروز ادامه دارد و با سایر کشورهای حوزه آمریکای جنوبی به صورت موردی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: صنعت کشتی‌سازی ایران در سطح جهانی مورد توجه است و به طور مثال ونزوئلا سفارش ساخت سه فروند کشتی 90 هزار تنی داشت که توسط مهندسان توانمند کشورمان انجام و تحویل شد.

صفایی بیان کرد: مذاکراتی در زمینه ساخت کشتی با کشور کوبا نیز انجام شده که امید است از توان داخلی در این حوزه برای ساخت کشتی‌های مورد نیاز کشورهای آمریکای جنوبی به خوبی استفاده کنیم. در زمینه تجارت دریا برد با کشورهای حوزه دریای خزر نیز با دستیابی به رکورد حدود 9 میلیون تن، 30 درصد رشد ثبت شده که عمدتاً با کشورهای روسیه و قزاقستان بوده‌ است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخستین کاوش محققان ایرانی در عمق ۲ هزار متری دریای عمان
  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • حادثه دریایی جدید در غرب یمن
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • سردار تنگسیری: اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • فرمانده ارشد سپاه : اسم خلیج فارس را با کسی قسمت نمی کنیم/ اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد