Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@07:31:58 GMT

روسیه نگرانی‌های دهلی نو را برطرف کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۶۲۰۲

روسیه نگرانی‌های دهلی نو را برطرف کرد

.سفیر روسیه در هند روز یکشنبه نگرانی‌های دهلی نو درباره تاخیر احتمالی در تامین سخت افزارهای نظامی روسیه به این کشور از جمله ارسال سامانه «اس-۴۰۰» را برطرف کرد.

به نوشته وبگاه «مینت»، «دنیس علیپوف» سفیر روسیه در هند به مناسبت هفتاد و پنجمین سال برقراری روابط دیپلماتیک بین هند و روسیه در مجله روسی «دایجست» نوشت: «تحویل سامانه‌های اس-۴۰۰ طبق برنامه به خوبی پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

هند اولین سری از سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰ را در دسامبر سال گذشته توسط روسیه تحویل گرفت، در حالی که روسیه تحویل دومین سری را در ماه آوریل آغاز کرد.

سفیر روسیه همچنین فاش کرد که  این سامانه موشکی به گونه‌ای مستقر شده است که می تواند بخش‌هایی از مرز با چین در بخش شمالی و همچنین مرز با پاکستان را پوشش دهد.

در ماه مارس امسال، روسیه اعلام کرد که تحریم‌های غرب علیه این کشور هیچ تاثیری بر عرضه سامانه های موشکی اس-۴۰۰ به هند نخواهد داشت.

علیپوف گفت که همکاری‌های چند بعدی روسیه و هند امروز یکی از پیچیده‌ترین همکاری های جهان است. سفیر روسیه با برجسته کردن پروژه‌های دفاعی، سرمایه‌گذاری مشترک برای تولید تفنگ‌های «آکا» و ساخت تانک‌های رزمی و همچنین ناوچه‌ها، زیردریایی‌ها، موشک‌های مافوق صوت س و سایر پروژه‌های موشکی را برشمرد.

هند در اکتبر ۲۰۱۸ قراردادی پنج میلیارد دلاری با روسیه برای خرید پنج سری سامانه‌های موشکی دفاع هوایی اس-۴۰۰ امضا کرد، علی‌رغم هشدار دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا مبنی بر اینکه ادامه این قرارداد ممکن است موجب تحریم‌های آمریکا شود، این همکاری ادامه یافت.

چندی قبل نیز رسانه‌ها از قصد هند در خرید جنگنده نسل پنجم پنهانکار جدید روسیه با اهداف خاص خبر دادند.

                        جنگنده چک میت           

به نوشته روزنامه «چاینا مورنینگ پست» قصد هند در خرید جنگنده جدید روسیه که «چک میت» نام دارد، مقابله با جنگنده‌های «جی-۲۰» ساخت چین است. به گفته تحلیلگران، قیمت این جنگنده پنهانکار روسیه ارزانتر از جنگنده  نسل پنجم «اف-۳۵» ساخت آمریکاست.گفته می‌شود بهای جنگنده چک میت بین ۲۵ تا ۳۰ میلیون دلار است.

«چماتزوف» تحلیلگر امور نظامی در این باره گفت که جنگنده چک میت مشتریانی از خاورمیانه، آمریکای لایتن و جنوب و جنوب شرقی آسیا خواهد داشت. «سانگ ژانگپین» تحلیلگر امور نظامی چین نیز از هند به عنوان یکی از مشتریان محتمل این جنگنده جدید روسی نام برد.

سوخو، شرکت سازنده این جنگنده اعلام کرده است که این جنگنده نسل پنجم حداکثر سرعت ۲ ماخ و برد عملیاتی آن ۳۰۰۰ کیلومتر است./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: روسیه سفیر روسیه اس ۴۰۰ چک میت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۶۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه

بین الملل تابناک: هفتصد و هفتاد و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه

وزیر انرژی اوکراین مدعی شد روسیه امروز شنبه به تاسیسات انرژی این کشور در سه منطقه حمله کرده است.

خبرگزاری رویترز نوشت: جرمن گالوشچنکو (German Galushchenko) وزیر انرژی اوکراین در پیام رسان تلگرام نوشت: در حمله روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین در این سه منطقه، خساراتی به تجهیزات وارد و دستکم یکی از کارگران انرژی زخمی شده است.

گالوشچنکو در این پیام افزود: حملات روسیه منطقه دنیپروپتروفسک (Dnipropetrovsk) در مرکز اوکراین و مناطق لویو(Lviv) و ایوانوفرانکیفسک (Ivano-Frankivsk) در غرب این کشور را هدف قرار داده است.

آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که این کشور یک بسته کمک جدید به ارزش ۶ میلیارد دلار را به اوکراین اختصاص داده است.

به گزارش شبکه خبری ای بی سی نیوز، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این بزرگترین بسته کمک امنیتی آمریکا تاکنون است که صرف خرید سامانه های تسلیحاتی جدید برای اوکراین خواهد شد و شامل خرید موشک های پاتریوت بیشتری خواهد بود که کی یف برای مقابله با حملات موشکی روسیه به شهرهای این کشور به آن نیاز دارد.

آستین گفت: این بسته شامل سامانه های مهم رهگیری برای سامانه های دفاع هوایی NASAMS و پاتریوت اوکراین، سامانه های ضد پهپادی بیشتر و تجهیزات پشتیبانی، مقادیر هنگفتی مهمات توپخانه، مهمات تسلیحات هوا به زمین و تجهیزات پشتیبانی و نگهداری خواهد بود.

 

 

 

دیگر خبرها

  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • ببینید | لحظه ترسناک نزدیکی برخورد یک جنگنده سوخو 25 روسیه به یک پهپاد!
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد