Web Analytics Made Easy - Statcounter

شصت و چهارمین جلسه صحن علنی شورای شهر با دو نطق پیش از دستور و چندین دستور کار بعدازظهر امروز برگزار شد که  یکی از دستورکار‌های مهم، توقف موقت میدان میوه و تره بار اکبرآباد بود که با عنوان سایت رکن‌آباد نیز شناخته می‌شود، که این دستورکار نیز مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

درباره این دستورکار مسعود زارعی، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا گفت: در فضای مجازی مواردی درباره شهبات احتمالی این سایت مطرح شده، فارغ از درست یا غلط بودن این امر اصل توجه به این شهبات مهم است و باید از سه جنبه رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: موافقت اولیه با سایت در شهریور۹۴ با عنوان میادین مشاغل مزاحم بوده، اما در سال ۹۷ تغییری در عنوان ایجاد می‌شود به میدان میوه و تره بار تغییر می‌کند، بعد از آن به نام مرکز میوه تغییر می‌کند و در نهایت سال ۹۹ عنوان به مرکز بسته‌بندی، نگهدای و عرضه میوه و مواد غذایی تغییر می‌کند که هر عنوان بار حقوقی دارد.

زارعی با طرح این پرسش که تغییر عناوین با چه منظور بوده است، گفت: به همین دلیل درخواست توقف از سوی کمیسیون و شورا مطرح شده تا ابهامات آن برطرف شود، شبهه دیگر در تفکیک زمین این مجموعه است که باید در کمیسیون شهرسازی بررسی شود و شهرداری باید تمام مستندات را به شورا و کمیسیون‌ها ارائه دهد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر شیراز گفت: این موضوع از لحاظ حقوقی نیز باید بررسی شود.

آرش فرج‌زاده، قائم مقام شهردار شیراز نیز در این باره گفت: ورود شورا درست است چراکه این مجوز با گذشت زمان دستخوش تغییرات شده و لازم است در کمیسیون بررسی بیشتر شود.

ابراهیم حسینی، عضو دیگر شورا نیز در این باره گفت: اینکه شورا تحت تاثیر فضای مجازی قرار گرفته صحت ندارد، اما اینکه مردم و شورا در جریان امور نباشد خوب نیست و با شعار شفافیت سازگاری ندارد.

او گفت: از اطلاع‌رسانی هیچ کس ضرر نمی‌کند و خواستار رسیدگی به مشکلات این سایت و حواشی پیرامون آن هستیم.

افسانه خواست خدایی، عضو هیئت رئیسه شورا نیز گفت: طی جلسه با تعدادی از مدیران شهرداری آن‌ها نیز از این جریان بی‌اطلاع بودند و باید این مسئله واضح شود.

او گفت: بدون اجازه شورا شهرداری اجازه تفاهم‌نامه با هیچ نهاد و گروهی ندارد.

محمدرضا هاجری، عضو شورای شهر نیز در این باره با تاکید بر اینکه نباید سرمایه‌گذار را فراری داد، گفت: سایت رکن‌آباد فقط و فقط باید برای میوه و تره بار باشد و اگر شهرداری تخلف کرده باید تذکر به شهرداری داده شود.

این دستور کار با اکثریت آراء اعضای شورا تصویب شد.

ساماندهی کمربندی جنوب شیراز از دیگر دستورکارهای جلسه امروز بود که علیرضا اسکندری، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر نیز در نطق خود به آن پرداخته بود‌.

دستور کار دیگر این جلسه شورای شهر شیراز الزام شهرداری به تعریف بسته سرمایه‌گذاری به سفارتخانه‌های دیگر کشور‌ها بود که محمدحسن اسدی، رئیس کمیسیون اقتصاد شورای شهر در این باره گفت: با توجه به امکان سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار در حوزه خارجی در معاونت اقتصادی شهرداری و با وجود اینکه شهرداری موظف به تهیه بسته‌های جذاب سرمایه‌گذاری شده است، در کمیسیون اقتصادی شورا این موضوع مطرح شد تا با معاونت اقتصادی وزارت خارجه هماهنگی انجام شود و بسته‌های سرمایه‌گذاری را در اختیار این وزارت خانه قرار گیرد.

او گفت: این بسته‌های از طریق وزارت خارجه در اختیار سفارتخانه‌های کشور‌های دیگر برای جذب سرمایه‌گذاری قرار می‌گیرد.

دستور کار دیگر این صحن علنی شورا الزام شهرداری به تعریف بسته سرمایه‌گذاری به سفارتخانه‌های دیگر کشورها بود که محمدحسن اسدی، رئیس کمیسیون اقتصاد شورای شهر در این باره گفت: با توجه به برگزاری بازی‌های ۲۰۲۰ و امکان سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار در حوزه خارجی در معاونت اقتصادی شهرداری و با توجه به اینکه شهرداری موظف به تهیه بسته‌های جذاب سرمایه‌گذاری شده است، در کمیسیون اقتصادی شورا این موضوع مطرح شد تا با معاونت اقتصادی وزارت خارجه هماهنگی انجام شود و بسته‌های سرمایه‌گذاری را در اختیار این وزارت خانه قرار گیرد.

وی افزود: این بسته‌های از طریق وزارت خارجه در اختیار سفارتخانه‌های کشورهای دیگر برای جذب سرمایه‌گذاری قرار می‌گیرد.

مورد دیگر که به تصویب اعضای شورا رسید الزام شهرداری به برگزاری پنل‌های تخصصی سرمایه‌گذاری بود که باز هم رئیس کمیسیون اقتصاد شورای شهر عنوان کرد: شهرداری باید هر سال یک همایش ملی سرمایه‌گذاری و دو پنل تخصصی رفع موانع سرمایه‌گذاری برگزار کند لذا تشکیل دبیرخانه دائمی در این حوزه ضروری به نظر می‌رسد.

اسدی گفت: شهرداری باید پیشنهادات خود را با پرسنل و امکانات موجود برای این دبیرخانه ارائه کند و دبیرخانه دائمی برای برگزاری پنل‌های تخصصی تشکیل دهد.

بسته سرمایه‌گذاری شیراز قدیم دستورکار دیگری برای جلسه امروز بود که این بار نیز اسدی به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: در سال‌های قبل مواردی تحت عنوان شیراز قدیم مطرح می‌شد که در کمیسیون پیشنهاد شد شهرداری بسته سرمایه‌گذاری مربوط به شیراز قدیم با محوریت سنگ سیاه را تهیه کند.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای شهر گفت: سایر محلات قدیمی نیز در این بسته باید دیده شود، امسال در بودجه شهرداری شیراز پروژه زندیه برجسته و پررنگ دیده شده است و در سال‌های گذشته نیز شهردرای با راه و شهرسازی و شرکت مربوطه اقداماتی برای احیای میدان توپخانه شده است که پیشنهاد کمیسیون در همین راستا نیز هست.

جلب مشارکت بخش خصوصی و ایجاد ارزش افزوده در بخش فرسوده از دیگر مصوبات جلسه امروز بود.

اسدی گفت: در ادامه مصوبه قبلی، این کمیسیون چنین مطرح کرده که در بافت‌های فرسوده و حوزه نوسازی و نوآفرینی شهری شهرداری ظرف ۲ ماه از ابلاغ مصوبه شورا بسته‌هایی را برای جلب مشارکت بخش خصوصی و ایجاد ارزش افزوده در بخش فرسوده تهیه کند.

حمایت از صنایع دستی و تشکیل دبیرخانه شهرجهانی صنایع دستی از آخرین مصوبات مهم شورای شهر بود که در این راستا رضا محمدیان رئیس کمیسیون سومین حرم در شورای شهر شیراز نیز گفت: در راستای حمایت از صنایع دستی و هنرمندان شیراز دو الزام برای شهرداری در نظر گرفته شده یک اینکه شهرداری مکلف است برای تهیه هدایای همایش‌ها و غیره از آثار هنرمندان شیراز استفاده کند.

او گفت: همچنین شهرداری بسته حمایتی از استادکاران صنایع دستی را به شورا ارائه و مصوبه بازارچه هنر نیز در همین قالب پیگیری کند چون این هنرها منحصر به فرد است که در صورت فوت استادکاران آن هنر از بین می‌رود بنابراین انتقال هنر و تجربه در این زمینه الزامی است.

محمدیان گفت: باید بازار کاری هنرمندان را تقویت کنیم تا بتوانند هنر خود را آموزش و منتقل کنند، چاپ کتاب با توجه به ابعاد مختلف شیراز و ظرفیت‌های آن با توجه به میراث  تاریخی و ادبی و شاخص‌های شهدای شهر از دیگر مواردی است که در راستای حمایت از میراث این شهر انجام می‌شود. 

او گفت: این کتاب در ۳ زبان طراحی و عرضه شود و می‌تواند سندی برای توسعه ابعاد گردشگری شیراز شود و از ردیف بودجه مربوط به چاپ کتاب انجام می‌شود.

محمدیان همچنین گفت: سال ۹۵ شیراز به شهر جهانی صنایع دستی معرفی شد، با توجه به مصوبه قبلی شهرداری مکلف به معرفی طرح‌های خود به شورا و تعیین محل دبیرخانه آن است که باید به شورا اعلام شود.

او گفت: تاکنون در این زمینه  اقدام نشده است که در این زمینه شهرداری مکلف به مشخص شدن محل دبیرخانه و تعیین ساختار آن است‌.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شیراز تشکیل دبیرخانه شیراز شهر جهانی صنایع دستی رئیس کمیسیون اقتصاد بسته سرمایه گذاری باره گفت معاونت اقتصادی میوه و تره بار سفارتخانه ها وزارت خارجه جذب سرمایه صنایع دستی دستور کار شورای شهر مطرح شد او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۶۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور همدان با بسته‌های سرمایه‌گذاری جدید در نمایشگاه اکسپو

استان همدان با بسته‌های صادراتی و سرمایه‌گذاری جدید در ششمین نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ حضور پیدا کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازهمدان، نمایشگاه اکسپو 2024 در شش گروه کالایی از محصولات شرکت‌های داخلی شامل صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات،‌ صنعت، فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی و گروه پتروشیمی از امروز تا 12 اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران در حال برگزاری است.

در همین راستا، مدیر‌عامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی استان همدان، گفت: در این دوره از برگزاری نمایشگاه اکسپو با سه محور برنامه‌ریزی شده در حوزه سرمایه‌گذاری، محصولات صادراتی و زنجیره ارزش حضور پیدا کرده که در همین راستا 250 محصول متنوع از 50 شرکت امسال در نمایشگاه عرضه خواهد شد لازم به ذکر است  فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قالب اطلس سرمایه‌گذاری استان نیز به منظور انعقاد تفاهم‌نامه و قراردادهای تجاری سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی نیز معرفی شده‌اند.

مصطفی حقیقی در حاشیه برگزاری این نمایشگاه و در جمع خبرنگاران، اظهار‌داشت: سفال و کشمش به عنوان دو زنجیره ارزش اصلی و چرم، سنگ‌های قیمتی، پوشاک و گیاهان دارویی نیز به عنوان زنجیره توسعه استان در این نمایشگاه مطرح هستند.

وی تاکید کرد: اولین هدف شرکت در اکسپو 1403 استفاده غیر فارسی‌ها از تولیدات و محصولات استان است و در مرحله بعد افزایش میزان سرمایه‌گذاری‌هایی است که در همدان پس از برگزاری این رویداد بین‌المللی انجام می‌شود.

مدیر‌عامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی استان همدان، ارائه ظرفیت‌های مختلف و متنوع استان به صورت رودررو و چهره به چهره را موثر دانست و بیان کرد: طبیعتاً به ازای هر جذب سرمایه‌گذاری که منجر به عقد قرارداد و نتیجه نهایی شود باید مشوق‌هایی در نظر گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لیورپول با توقف مقابل وستهام از قهرمانی‌ دور شد؛ درگیری لفظی صلاح و کلوپ
  • حضور همدان با بسته‌های سرمایه‌گذاری جدید در نمایشگاه اکسپو
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین‌ها
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو
  • برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد