Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@10:40:02 GMT

پیش دیابت یک عامل خطر جدی برای حمله قلبی

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۶۳۴۹

پیش دیابت یک عامل خطر جدی برای حمله قلبی

مطالعه جدیدی که به تازگی در یک نشست سالانه ارائه شده نشان از ارتباط قوی میان ابتلا به پیش دیابت و افزایش احتمال بروز حمله قلبی دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از مدیکال‌اکسپرس، بر اساس مطالعه جدیدی که در روز شنبه، ۱۱ ژوئن در کنفرانس سالانه "ENDO ۲۰۲۲"، که نشست سالانه انجمن غدد درون ریز در آتلانتا است ارائه شد، به نظر می‌رسد پیش‌دیابت یک عامل خطر قوی و مستقل برای بروز حملات قلبی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش دیابت وضعیتی است که در آن سطح گلوکز خون بالاتر از حد طبیعی است، اما آنقدر بالا نیست که بتوان آن را به عنوان دیابت در نظر گرفت. افراد مبتلا به پیش دیابت بیشتر مستعد ابتلا به دیابت هستند. به گفته "کاوین راج"(Kavin Raj) نویسنده ارشد این مطالعه، در حالی که دیابت به عنوان عاملی برای افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های جدی مانند حملات قلبی، سکته مغزی و مشکلات کلیوی شناخته شده اما ارتباط بین پیش دیابت و مشکلات قلبی به خوبی اثبات نشده است.

"راج" می‌گوید: مطالعه ما یک روشنگری برای همه است تا تمرکزمان را بر مدیریت پیش‌دیابت و نه تنها دیابت، معطوف کنیم. بر اساس این یافته‌ها، ما همه را تشویق می‌کنیم تا در سبک زندگی خود تغییراتی ایجاد کنند و از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنند. مبتلایان به پیش‌ دیابت نیز باید به طور منظم حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش کنند تا خطر حملات قلبی کاهش یابد.

محققان داده‌های مربوط به ۱.۷۹ میلیون فرد بستری شده در بیمارستان به دلیل حمله قلبی را تجزیه و تحلیل کردند. از بین این بیماران یک درصد مبتلا به پیش دیابت بودند. پس از تنظیم سایر عوامل خطر، از جمله سن، جنسیت، نژاد، سابقه خانوادگی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت، استعمال دخانیات و چاقی، مشخص شد که پیش دیابت با ۲۵ درصد افزایش احتمال خطر بروز حمله قلبی ارتباط دارد. علاوه بر این افرادی که دچار پیش دیابت بودند به میزان ۴۵ درصد پس از حمله قلبی بیشتر از سایرین مورد مداخلات پزشکی از طریق پوست که درمانی برای باز کردن رگ‌های مسدود شده است، قرار گرفتند و احتمال جراحی بای‌پس سرخرگ کرونری نیز در آنها دو برابر بود.

"راج" می‌گوید: یافته‌های ما اهمیت تشخیص زودهنگام با غربالگری و مداخله زودهنگام با تغییر در سبک زندگی یا مصرف دارو برای کاهش خطر حملات قلبی عروقی را نشان می‌دهد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: طرز تهیه دیابت حمله قلبی پیش دیابت حملات قلبی حمله قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۶۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟

آفتاب‌‌نیوز :

مؤسسه ملی دیابت و بیماری‌های گوارشی و کلیوی به افراد مبتلا به دیابت توصیه می‌کند که میوه‌ها را در یک رژیم غذایی متعادل بگنجانند. با این حال، برخی از محصولات میوه مانند آب میوه‌ها و میوه‌های خشک دارای محتوای قند بالایی هستند. اجتناب از این میوه‌ها می‌تواند به کاهش خطر افزایش قندخون کمک کند.

ویتامین‌ها، فیبر، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های ضروری در بسیاری از میوه‌ها می‌توانند به بهبود سلامت کمک کنند و خوردن میوه‌ها و سبزیجات ممکن است فرد را کمتر در معرض خطر کمتر ابتلاء به بیماری قلبی و سرطان قرار دهد.

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که خوردن میوه می‌تواند به پیشگیری از دیابت کمک کند. با این حال، مهم است که از محتوای غذایی کامل میوه‌ها آگاه باشید و رژیم غذایی را بر اساس آن برنامه ریزی کنید.

میزان قند موجود در همه میوه‌ها یکسان نیست و برخی از آن‌ها به طور قابل‌توجهی محتوای قند بیشتری نسبت به بقیه دارند.

میوه‌های پُر قند

هندوانه

موز بیش از حد رسیده

آناناس

خوردن این میوه‌ها برای افراد دیابتی هنوز بی خطر است و نیازی به حذف آن‌ها از رژیم غذایی نیست. با این حال، مهم است که از محتوای قند آن‌ها آگاه باشید و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید.

در حالی که این میوه‌ها سرشار از کربوهیدرات هستند، سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی نیز هستند. اولویت دادن به میوه‌ها به عنوان منبع کربوهیدرات می‌تواند به شکل بخشی جدایی ناپذیر از یک رژیم غذایی مناسب دیابت کمک کند.

منبع معتبر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) بیان می‌کند که نوشیدن آب میوه در طول وعده غذایی یا به تنهایی به سرعت سطح قند خون فرد را افزایش می‌دهد.

برخلاف خوردن میوه‌های تازه که حاوی فیبر هستند، آب میوه منبع غلیظی از قند است که می‌تواند به سرعت قند خون فرد را افزایش دهد.

یک مطالعه دیگر در سال ۲۰۱۷ نشان داد که مصرف میوه‌های تازه خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ را در افراد کاهش می‌دهد. محققان همچنین دریافتند افراد مبتلا به دیابت که به طور منظم میوه‌های تازه می‌خورند کمتر در معرض خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی هستند.

افراد همچنین می‌توانند میوه‌های خشک را در رژیم غذایی خود بگنجانند، البته به شرطی که با شکر اضافه خشک نشده باشند.

ترکیب میوه‌های خشک با آجیل نیز می‌تواند به مدیریت قند خون کمک کند. آجیل سرشار از چربی، فیبر و پروتئین است. این سه ماده مغذی هضم را کند می‌کنند و می‌توانند از افزایش قند خون جلوگیری کنند.

در مطالعه‌ای محققان ارتباط مثبتی بین مصرف آجیل و میوه‌های خشک و پیشگیری از دیابت نوع ۲ پیدا کردند. با توجه به حذف آب در فرآیند خشک کردن، میوه‌های خشک از نظر حجم نسبت به میوه‌های تازه غلظت قند بسیار بالاتری دارند و انجمن دیابت آمریکا (ADA) تأیید می‌کند که خوردن میوه‌های خشک در حد متعادل می‌تواند گزینه خوبی برای افراد مبتلا به دیابت باشد.

این میوه‌های خشک قند بالایی دارند

زردآلو

آناناس

کشمش

نتایج مطالعات نشان می‌دهد افراد باید به دنبال کاهش سایر کربوهیدرات‌ها از رژیم غذایی خود باشند و میوه‌ها را به عنوان بخشی از برنامه غذایی عادی خود قرار دهند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور در استادیوم یادگار
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • ویدیو/ تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟