Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@04:21:51 GMT

شهادت 3 برادر که جواهرات مادرشان بودند+عکس

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۶۵۱۴

شهادت 3 برادر که جواهرات مادرشان بودند+عکس

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، در قطعه ۲۶ ردیف ۴۴ بهشت زهرا، در میان قبور شهدا، مدفن سه شهید تهرانی با مزارهایی شبیه هم توجه زائران شهدا را به خود جلب می‌کند. سه برادر شهیدی که هر یک از آن‌ها توسط گروه منافقین به شهادت رسیده‌اند.

رضا برادر بزرگ‌تر است. او در هشتم مهرماه سال ۱۳۳۴ دیده به جهان گشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیب هم نزدیک سومین سالروز تولد برادرش در هفتم مهرماه سال ۱۳۳۷ به دنیا آمد. اما شهادت این ۲ برادر در یک روز آن هم در روز نهم مهرماه ۱۳۶۱ هنگام بازگشت از  جلسه اخلاق حاج آقا مجتبی تهرانی در اثر بمب‌گذاری منافقان در میدان امام خمینی (ره) تهران اتفاق افتاد.

مجید پسر دیگر این خانواده نیز در ۲۴ مردادماه سال ۱۳۴۱ به دنیا آمد. او نیز در ۲۸ آبان‌ماه سال ۱۳۶۹ در کرمان به دست اشرار مسلح به شهادت رسید.


مادر شهیدان رضا، حبیب و مجید دباغ‌زاده

اعظم فغفوری مادر شهیدان رضا، حبیب و مجید دباغ‌زاده این گونه به روایت فرزندان شهیدش پرداخته است: آقا حبیب از کلاس نهم کار می‌کرد. شبانه درس می‌خواند و قبل از انقلاب دیپلم گرفت. در زمینه فعالیت‌های قبل از انقلاب، تلاش بسیاری داشت. اعلامیه و نوار می‌گرفت و پخش می‌کردند.

آقا مجید بسیار مؤمن بود و در عین ایمان بسیار شوخ طبع بود. در کربلای ۵ زخمی شد. پرده گوشش آسیب دید و چهار ترکش خورد. نمی‌توانست راه برود، ولی با این حال می‌گفت: هنوز لایق شهادت نشده‌ام. سال ۱۳۵۹ عضو رسمی سپاه شد. ۲ سال محافظ آقای موسوی تبریزی بود. پس از آن ۲ سال در قسمت حراست فرودگاه بود و بعد کارمند نخست وزیری شد.


دیدار رهبر انقلاب با خانواده شهید دباغ‌زاده

همراه خواهران جنوب شهر به دیدار امام (ره) رفتیم و جواهراتمان را به ایشان هدیه دادیم. وقتی برگشتم، اقوام گفتند: چرا این کار را کردید؟ شما چند فرزند پسر دارید و باید به فکر آینده آن‌ها باشید و سرمایه‌ای را برایشان پس‌انداز کنید. به آن‌ها گفتم: من چهار جواهر و الماس دارم؛ رضا گردنبند الماس، حبیب دستبند الماس، مجید گوشواره الماس و حمید انگشتر الماس من هستند. خدا به من چهار زینت داده که هر چهار تای آن‌ها مؤمن و نمازخوان‌اند و من زینت دیگری نمی‌خواهم. قبل از شهادت رضا خواب دیدم گردنبند الماسم پاره شد و به زمین افتاد. فهمیدم که رضا شهید می‌شود.

به گزارش فارس، پدربزرگ «شهیدان دباغ‌زاده» از یاران «ستارخان» و از مشروطه خواهان بود. حتی پسرانش نیز در زمان انقلاب به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بهشت زهرا دفاع مقدس دباغ زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۶۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترتیل صفحه 245 کلام الله مجید+ صوت

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، ترتیل صفحه 245 کلام الله مجید سوره مبارکه  یوسف 79 الی 86 در ادامه می‌آید:


https://www.taghribnews.com/images/docs/files/000634/nf00634159-2.mp3

دیگر خبرها

  • درگیری اسد با صدام حسین سر حمایت از ایران! / گنجینه جواهرات ملی ایران از نمای نزدیک / ستاره مصنوعی چینی، شش برابر داغ‌تر از خورشید! / دو شگرد برای افزایش بهره‌وری روزمره / روش تشخیص ایمیل‌های کلاهبرداری
  • گل مجید علیاری به استقلال (استقلال 0-1 ذوب آهن)
  • موضع جالب برادر همسر رهبر انقلاب درباره فیلترینگ
  • تیم ووشو کرواسی با حبیب بهمنی به ۵ مدال تاریخی رسید
  • والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا - تایلند؛ ایران برای دومین بار به فینال رسید
  • ترتیل صفحه 245 کلام الله مجید+ صوت
  • ایران برای دومین بار به فینال رسید/ لبنان حریف ساحلی‌بازان شد
  • بازیکنان لالیگا همراه مادرشان در زمین مسابقه!
  • ذکی زاده: امنا مخالف دیکته شدن ریاست مجلس از سوی جریانات بیرونی است/ همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند
  • عزاداری کردستانی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)