Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@10:44:11 GMT

اسرائیل فضای مجازی را هم اشغال کرده است !

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۶۷۸۲

اسرائیل فضای مجازی را هم اشغال کرده است !

به گزارش الف، رژیم جعلی اسرائیل از ابتدا با تکیه بر ایدئولوژی نژاد پرستی صهیونیسم به وجود آمده است و  این مسئله را می‌توان در برخورد صهیونیست‌ها با اعراب و به طور خاص فلسطینیان مشاهده کرد. رسانه‌ها از مهمترین و نیرومندترین ابزارهای انتقال ایدئولوژی نژادپرستی اسرائیل در سراسر جهان هستند. در حال حاضر بخش اعظم رسانه های خبری جهان به مثابه بازوی خارجی برای پروپاگاندای رژیم صهیونیستی عمل می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان رسانه‌های جمعی و فضای مجازی  از  دو دهه گذشته و به ویژه در دوره اخیر تبدیل به بستر اصلی ترویج ایدئولوژی نژادپرستی صهیونیسم شده‌اند. بسیاری از بنیانگذاران و سرمایه داران فضای مجازی صهیونیست بوده و با یهودیان ارتباط مستقیم داشته‌اند که از جمله آنها می‌توان به زاکربرگ (موسس فیس بوک)، لری پیج و سرگئی برین (موسسان گوگل) و کوین سیستروم و مایک کریگر (موسسان اینستاگرام) اشاره کرد. گزارش‌های مختلف نشان می‌دهند که شبکه‌های اجتماعی غربی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، واتساپ و غیره، به عنوان قدرتمندترین ابزار کنترل و مدیریت افکار عمومی مردم دنیا، دارای پیوند‌های عمیق با رژیم صهیونیستی هستند.

یکی از ماموریت‌های اصلی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی که در خدمت رژیم صهیونیستی کار می‌کند  علاوه بر کسب مشروعیت برای تجاوزات صهیونیست‌ها علیه اعراب، انجام تبلیغات  نژادپرستانه علیه فلسطینیان است.  در همین زمینه موسسه موسوم به «مرکز عربی توسعه رسانه‌های اجتماعی» در فلسطین که  اقدامات نژادپرستانه و رفتارهای تحریک‌آمیز فعالان اسرائیلی در شبکه‌های اجتماعی را رصد می‌کند با انتشار نتایج یکی از مطالعات جدید خود اعلام کرد، در دوره اخیر  ایدئولوژی نژادپرستی صهیونیسم و نفرت انگیزی علیه اعراب و فلسطینیان در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به طور چشمگیری افزایش یافته است.

نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که دست کم ۶۰ هزار کاربر اسرائیلی در فیسبوک پست‌های خشونت آمیز علیه اعراب و فلسطینیان ارسال کرده‌اند.  در سال۲۰۱۶ حدود ۶۷۵,۰۰۰ پست نژادپرستانه و تحریک امیز علیه اعراب و فلسطینیان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد به طوری که هر چند ثانیه یکبار  یک پست در این زمینه ارسال می‌شد. این میزان در سال ۲۰۱۵ حدود ۲۸۰ هزار پست بود  که اغلب آنها در فیسبوک منتشر گشته است.

همچنین نتایج تحقیقات موسسه مذکور نشان می‌دهد  هم‌زمان با افزایش تحریکات مقامات صهیونیست علیه فلسطینیان، رفتارهای نژادپرستانه علیه اعراب و فلسطینی‌ها در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز افزایش می‌یابد.  همچنین اطلاعات حاکی از آن است که شهرک‌نشینان صهیونیست اطلاعات خود را درباره اعراب و فلسطینی‌ها عمدتاً از رسانه‌های افراطی این رژیم  به دست می‌آورند و همین مسئله موجب تشدید رفتارهای نژادپرستانه آنها علیه فلسطینیان می‌شود.

از طرف دیگر فعالان رسانه‌ای و اجتماعی اسرائیلی نیز در پژوهش‌های خود اطلاعات مورد نیاز درباره اعراب و فلسطینی‌ها را عمدتاً از همین رسانه‌ها دریافت می‌کنند. نتیجه مطالعات نشان می‌دهد که محتوای پژوهش‌های این فعالان اغلب مطالب نژادپرستانه علیه سیاستمداران فلسطینی و  مردم این سرزمین است.  قابل توجه است که  رژیم صهیونیستی ایدئولوژی نژادپرستی خود را نه تنها در میان اسرائیلی‌ها بلکه در میان مردم سراسر جهان گسترش می‌دهد. به عنوان مثال چندی قبل تیم فوتبال پسران فلسطین که به عنوان تنها تیم فلسطینی در لیگ فوتبال اسرائیل بازی می‌کند بعد از کسب مقام قهرمانی بیش از ۱۴ پست نفرت‌انگیز و توهین‌آمیز از سوی کاربران دریافت کرد.

همچنین مراکز پژوهش‌های رسانه‌ای فلسطین در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که  رژیم صهیونیستی کمپین گسترده‌ای علیه فعالان عرب و فلسطینی در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته و فیسبوک و گوگل را تحت فشار قرار می‌دهد تا اطلاعات کاربران عرب و فلسطینی را در اختیار اسرائیل قرار دهند.  به این ترتیب شبکه‌های اجتماعی جهان که تحت نظارت آمریکا و غرب هستند تا حد زیادی در خدمت سیاست‌ها و منافع اسرائیل قرار گرفته‌اند و به این ترتیب اشغالگری رژیم صهیونیستی از اراضی فلسطین به شبکه‌های اجتماعی نیز گسترش یافته است.

در سایه همین تحرکات رژیم صهیونیستی، در دادگاه‌های اسرائیل بیش از ۲۰۰ پرونده جنایی علیه فعالان عرب و فلسطینی در فضای مجازی باز شده است.  این در حالی است که کاربران اسرائیلی هرگز به دلیل نقض قوانین فضای مجازی و انتشار مطالب نژادپرستانه و تحریک آمیز مورد پیگرد قرار نمی‌گیرند و درواقع چراغ سبز برای ادامه فعالیت‌های تحریک‌آمیز و نژادپرستانه آنها نشان داده شده است.

پست‌های نژادپرستانه‌ای که علیه اعراب و فلسطینیان در شبکه‌های اجتماعی به ویژه فیسبوک منتشر شده حاوی بیش از ۱۰۰ کلمه کلیدی توهین آمیز و تحریک کننده علیه اعراب و فلسطینیان است. «محمد برکه» رئیس کمیته عالی پیگیری امور فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی  در این زمینه اعلام کرد که  اوضاع سیاسی در داخل فلسطین به شدت وخیم بوده و صهیونیست‌ها در تلاش برای تشدید رفتارهای نژادپرستانه خود علیه فلسطینیان در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی هستند.

فلسطینی‌ها بارها از مسئولان شبکه‌های اجتماعی و طرف‌های مربوطه در این زمینه خواسته‌اند که از سیاست‌های مغرضانه و دوگانه خود دست بردارند دارند و با اقدامات نژادپرستانه در این شبکه‌ها با جدیت برخورد کنند؛ زیرا انتشار مطالبی با محتوای نژادپرستانه علیه اعراب و فلسطینیان و تحریک به ریختن خون آنها، در تناقض و مغایرت کامل با قوانینی است که شبکه‌های مذکور اعلام کرده‌اند. به عنوان مثال یک  شبکه اجتماعی مانند فیسبوک هیچ توجیهی برای نگه داشتن ۶۰هزار صفحه تحریک آمیز علیه اعراب و فلسطینیان ندارد.

منبع: الف

کلیدواژه: رسانه ها و شبکه های اجتماعی علیه اعراب و فلسطینی ایدئولوژی نژادپرستی شبکه های اجتماعی نژادپرستانه علیه علیه فلسطینیان رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی فلسطینی ها تحریک آمیز فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۶۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا گفت: در جهت پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

این مقام ارشد سایبری خبر داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنما‌های مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفاً یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌گردد و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست: ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • اجرای عمليات پليس فتا عليه فروشندگان سلاح در اینترنت
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس فتا علیه فروشندگان و تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی