Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@14:12:06 GMT

افزایش جوجه‌ریزی در مرغداری‌های لرستان

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۶۷۸۳

افزایش جوجه‌ریزی در مرغداری‌های لرستان

سید عماد شاهرخی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به جوجه ریزی در واحدهای مرغداری لرستان اظهار داشت: خوشبختانه در این رابطه جای نگرانی نداریم، نه تنها جوجه ریزی در استان کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به دو میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان بیان داشت: میزان جوجه ریزی در اردیبهشت ماه ۱۷ درصد و از ابتدای خرداد تا کنون نیز ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به رابطه مستمر با اتحادیه و مرغداران در استان عنوان کرد: شرایط خوب پیش می‌رود و امیدواریم که به همین روال ادامه پیدا کند.

شاهرخی تاکید کرد: بعد از اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها، میزان جوجه ریزی در مرغداری‌های استان افزایش خوبی نسبت به هفته قبل از آن داشته است.

وی با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی اعلام کردند که به هر میزانی که مرغ تولید شود، با قیمت مصوب ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان آن را خریداری می‌کنیم افزود: از ۲۸ اردیبهشت ماه تا کنون بالای هزار تن مرغ را در استان ذخیره سازی کرده ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه الان با قیمت ۵۰ هزار تومان خرید را انجام می‌دهیم و ذخیره سازی می‌کنیم گفت: از قبل ۵۰۰ تن ذخیره داشتیم، هزار تن دیگر را ذخیره سازی کردیم و آن را به هزار و ۵۰۰ تن رسانده ایم.

شاهرخی بیان داشت: امیدواریم تا پایان هفته جاری میزان ذخیره سازی مرغ در استان را به دو هزار تن برسانیم.

وی با اشاره به اینکه هدف گذاری ما ذخیره سازی دو هزار تن مرغ در استان بوده است ادامه داد: اگر قیمت‌ها بالا برود با این میزان ذخیره مرغی که داریم، بازار را کنترل می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر اینکه ۸۰ تن گوشت قرمز منجمد در استان ذخیره داریم عنوان کرد: این مقدار گوشت با قیمت ۱۵۰ هزار تومان در اختیار همه قرار داده می‌شود و این میزان گوشت نیز خاص هیچ دستگاهی نیست و همه می‌توانند برای خریداری آن اقدام کنند.

شاهرخی گفت: تا کنون نیز بیش از ۱۰ تن از این ۸۰ تن در بین همه دستگاه‌های اجرایی و مردم توزیع شده است.

کد خبر 5512878

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی لرستان جوجه ریزی بوشهر کرمانشاه خروج قطار از ریل خطبه های نماز جمعه دهه کرامت خراسان رضوی سفر استانی میلاد امام رضا ع مشهد اردبیل ویروس کرونا امام رضا ع آمار کرونا بیرجند جهاد کشاورزی جوجه ریزی ذخیره سازی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۶۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در سردخانه‌های استان ذخیره‌ شده است.

سید عماد شاهرخی امروز (۱۶ اردیبهشت ماه) در جلسه تنظیم بازار استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه سال گذشته بویژه در روزهای پایانی سال نه‌تنها کمبودی در زمینه تامین کالاهای اساسی نداشتیم بلکه در بعضی کالاها مانند مرغ مازاد نیاز استان هم تولید داشتیم، اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه تا کنون دو میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است که پیش‌بینی می‌کنیم به چهار میلیون قطعه برسد که ۳۰  درصد نیاز استان است.

وی به موجودی کالاهای اساسی هم اشاره کرد و افزود: اکنون ۱۹۸۴ تن برنج، ۴۲۴ تن شکر، ۲۰ تن گوشت قرمز منجمد، ۱۵۰۰ تن گوشت مرغ منجمد، ۱۳ هزار تن ذرت وارداتی، ۲۴۰۰ جو وارداتی، ۵۰۰۰ تن کنجاله سویا وارداتی و ۶۲ هزار تن گندم موجودی کالاهای اساسی استان است.

شاهرخی بیان کرد: فروردین ماه امسال 8۷۱۷ بازرسی از نان و سایر اقلام در استان انجام و منجر به تشکیل ۸۶۰ پرونده شده است.

به گفته او، ارزش ریالی تخلفات انجام‌شده دو میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۳۱۸هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‎های استان انجام شد
  • جوجه ریزی بیش از ۴ میلیون قطعه‌ در واحد‌های پرورش مرغ استان قزوین
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • صادرات مرغ تا پایان سال به ۳۰۰ هزارتن می‌رسد
  • جوجه ریزی ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار قطعه‌ای در استان قزوین
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • حداقل تولید مرغ در اردیبهشت ۳۰۰ هزار تن است
  • رفع تداخل ۹۰۰ پلاک از اراضی لرستان