Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های فرانسه میزان مشارکت در دور نخست انتخابات پارلمانی فرانسه را ۴۷.۲ درصد اعلام کردند.

بر اساس این گزارش، طبق نتایج اولیه، حزب «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه ۲۵.۷۵ درصد آرا را کسب کرده و ائتلاف سبزها نیز ۲۵.۶۶ درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

نتایج دور نخست انتخابات پارلمانی فرانسه حاکی است که حزب امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه ممکن است اکثریت مطلق پارلمان را از دست بدهد و نیاز به تشکیل ائتلاف داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم فرانسه برای تعیین ۵۷۷ نماینده پارلمان این کشور در دور اول انتخابات از ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز یکشنبه به وقت محلی پای صندوق های رأی رفتند.

بر اساس اعلام وزارت کشور فرانسه، در این انتخابات ۶ هزار و ۲۹۳ نامزد برای تصاحب کرسی های پارلمان با هم رقابت می کنند.

مطابق با قانون اساسی این کشور، دور دوم انتخابات فرانسه برای کرسی هایی برگزار خواهد شد که نامزدی نتواند در دور اول اکثریت مطلق آراء را کسب کند.

این انتخابات برای ماکرون که برای دومین بار به عنوان رئیس جمهور انتخاب شده، اهمیت زیادی دارد. وی برای اینکه به وعده های خود عمل کند، باید بتواند اکثریت مطلق پارلمان را به دست آورده و دولت تشکیل دهد.

کد خبر 5512882

منبع: مهر

کلیدواژه: فرانسه امانوئل ماکرون انتخابات پارلمانی 2022 فرانسه رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا اوکراین روسیه عراق فلسطین ایران جنگ اوکراین سوریه لبنان حمله روسیه به اوکراین مسکو ناتو جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۶۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی داده های کمیته امداد و سازمان بهزیستی نشان می‌دهد مجموع پرداختی به اقشار محروم شامل یارانه نقدی و مستمری نهادهای حمایتی نسبت به خط فقر شدید و مطلق کفایت نمی‌کند.

براساس گزارش تسنیم، بر این اساس نسبت مجموع متوسط مستمری و یارانه نقدی دو نفره به خطر فقر شدید دو نفره در سازمان بهزستی ۷۵ درصد و در کمیته امداد ۸۶ درصد کفایت می‌کند.

نسبت مجموع متوسط مستمری و یارانه نقدی دو نفره به خطر فقر مطلق دو نفره در سازمان بهزستی ۴۷ درصد و در کمیته امداد ۵۴ درصد کفایت می‌کند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899815

دیگر خبرها

  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد