Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-27@07:30:17 GMT

وقوع طوفان‌های لحظه‌ای در تهران

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۶۸۵۹

وقوع طوفان‌های لحظه‌ای در تهران

معاون اداره کل هواشناسی استان تهران از افزایش دما طی هفته جاری، خیزش گرد و خاک و وقوع طوفان لحظه‌ای خبر داد.

مازیار غلامی درگفت و گو با ایران اکونومیست، با بیان اینکه تهران در حال تجربه هوای تابستانی در فصل بهار است،اظهارکرد:با توجه به اینکه تا پایان هفته جاری استقرار هوای گرم و روند افزایش دما با شیبی ملایم در انتظار است، مصرف برق به دلیل استفاده از سیستم‌های برودتی افزایش خواهد یافت بنابراین در چنین شرایطی مدیریت مصرف انرژی  در تمامی مجموعه‌ها، ادارت و منازل ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به سالمندان، کودکان و مبتلایان به بیماری‌های قلبی وعروقی و ریوی توصیه کرد: این افراد در ساعات اوج گرما از تردد غیر ضروری در فضای آزاد خودداری کنند و در صورت امکان کارهای خارج از منزل خود را به ساعاتی که دمای هوا مناسب‌تر است، موکول کنند.

معاون اداره کل هواشناسی استان تهران در ادامه با تحلیل نقشه‌های هواشناسی درباره وقوع گرد و خاک در تهران و منشا آن‌ها اظهار کرد: طی روزهای آتی گرد و غباری در تهران رخ خواهد داد که منشا داخلی دارد و غبار محلی است.

غلامی تاکید کرد: هنوز توده گرد و غباری در عراق شکل نگرفته است تا وارد مرزهای ایران شود و گرد و غباری که در روزهای آینده رخ خواهد داد به دلیل وزش باد شدید تا خیلی شدید در استان است.

وی افزود: گرد و خاک محلی به‌صورت لحظه‌ای شاخص آلودگی را بالا می‌برند و پس از گذشت چند ساعت نیز شاخص آلودگی کاهش می‌یابد که غالبا غلظت این گرد و غبارها نیز زیاد نیست.

غلامی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا شدت وزش باد به شدت هفته گذشته است؟تصریح کرد: برای این هفته طوفان در پایتخت پیش‌بینی نمی‌شود و وزش باد نیز در حد وزش باد کم‌سابقه هفته گذشته نیست و صرفا باد شدید تا خیلی شدید و طوفان‌های لحظه‌ای مورد انتظار است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: وزش باد شدید ، افزایش دما ، صرفه جویی در مصرف برق ، اداره کل هواشناسی استان تهران ، خیزش گرد و خاک

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزش باد شدید افزایش دما صرفه جویی در مصرف برق اداره کل هواشناسی استان تهران خیزش گرد و خاک گرد و خاک وزش باد لحظه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۶۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  امشب   به‌تدریج ابرناکی و بارش در شرق سواحل دریای خزر، تهران و استان‌های سمنان و خراسان شمالی کاهش می‌یابد گفت: این بارش ها در مرکز، شرق، جنوب‌شرق و جنوب کشور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در شمال شرق فارس، غرب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در سایر مناطق بارندگی خفیف است.

ضیائیان با بیان اینکه  فردا پنجشنبه در شرق، شمال شرق کشور و استان فارس، رگبار ضعیف و پراکنده همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود گفت: در جنوب شرق کشور شامل استان کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

او توضیح داد: روز جمعه در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق یزد، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود و در نوار غربی کشور روند افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

وی تاکید کرد: روز شنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات غرب فارس، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد، همچنین ساعات بعدازظهر در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر و رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

او افزود: یکشنبه در ارتفاعات خوزستان و ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس و شمال بوشهر، افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی یادآور شد: روز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت در برخی از ساعات روز شدید و گاهی با گردوخاک همراه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب بارش ها در تهران و سایر نقاط کشور تشدید خواهد شد و هشدارهای در این زمینه صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • پیش بینی هواشناسی
  • موج گرما صد‌ها میلیون نفر را می‌سوزاند!
  • وقوع ناپایداری‌های موقت و تندباد لحظه‌ای در هرمزگان، ۷ اردیبهشت
  • صدور هشدارهای ویژه هواشناسی در هرمزگان
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هشدار زرد؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده
  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود
  • طوفان حاره‌ای چیست؟
  • وضعیت هوای تهران در تعطیلات پایان هفته | منتظر رعد و برق‌ های شدید باشید
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده