Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان گلستان گفت: برخی از مدیران، مدیران عامل و پیمانکاران با روش‌های ضدکارگری، کارگران را از نظر روانی وارد یک جنگ فرسایشی می‌کنند.

روح‌الله تجری امروز در گفتگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به حادثه ضرب و شتم کارگر شهرداری علی‌آبادکتول گفت: سلامت روان کارگران از جمله مواردی است که کمتر مورد توجه و بررسی قرار گرفته این در حالی است که سلامت روان نه تنها بر رفتار کاری تاثیرگذار است بلکه آثارغیرقابل انکار آن بر میزان و کیفیت تولیدات یا خدمات ارائه شده توسط کارگران نیز قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه هر چقدر شرایط، نوع کار و برخورد رفتاری با کارگران سخت تر باشد به دنبال آن تاثیرات آسیب‌زاتری بر سلامت جسمی و روحی آنان خواهد داشت، افزود: برخی از مدیران، مدیران عامل و پیمانکاران با روش‌های ضدکارگری، کارگران را از نظر روانی وارد یک جنگ فرسایشی می‌کنند و متاسفانه نتیجه آن به حوادث تلخی مانند خودسوزی کارگر دخانیات استان می‌انجامد و یا کارگر شهرداری علی‌آبادکتول که به احقاق حقوق خود مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان گلستان با طرح این پرسش که مدیران چه اقداماتی باید انجام دهند که کارگر از لحاظ روحی و روانی در شرایط ایده آل قرار گیرد، بیان کرد: مدیر همیشه باید در دسترس باشد تا کارگر بتواند به راحتی با او درد و دل کند که اگر اینطور بود این دو مورد اخیر برای کارگران گلستانی بوجود نمی آمد، از طرفی مدیر یا پیمانکار باید کرامت و منزلت کارگر را حفظ کند.

تجری با بیان اینکه مدیران و پیمانکاران باید حقوق کارگران را به موقع پرداخت کنند نه اینکه چند ماه تاخیر در پرداخت حقوق باشد، خاطرنشان کرد: اگر حقوق کارگران به موقع پرداخت می‌شد شاهد چنین اتفاقی در شهرداری علی‌آبادکتول نبودیم.

وی اضافه کرد: اگر در مجموعه شهرداری، پیمانکاران و نیروهای خدماتی شهرداری علی‌آبادکتول شورای اسلامی کار وجود داشت دیگر کارگر مجبور نیست خودش به دنبال حق و حقوقش برود بلکه نماینده‌های آنها پیگیر امورات و طلب آنها می‌شدند. چون شورای اسلامی یک مرجع کاملا قانونی است که وظیفه مطالبه گری را برعهده دارد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پیمانکاران کارگران ضرب و شتم کارگر شهرداری علی آبادکتول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۶۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به حقوق قشر کارگر توجه شود

امام جمعه اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: معلم در کلاس درس باید الگو بوده و نسبت به شهدا، امام و رهبری باید جزء وفادارترین افراد باشند و توجه به مقدسات را باید سر لوحه کار خود قرار دهند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: توجه و حساسیت معلمان نسبت به عفاف و حجاب باید ده‌ها برابر بیش از سایرین باشد و لازم است در این زمینه و نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب بیشتر توجه کنند.
او افزود: با اشاره به هفته کار و کارگر نیز گفت: اسلام عرق کارگر را همانند خون شهید می‌داند و باید به قشر کارگر و دستمزد آنها توجه بیشتری شود.
خطیب نماز جمعه اراک گفت: انتظار می‌رود شورا‌ها و شهرداری برای اقدامات بزرگ برنامه ریزی کنند تا از هزینه‌های جانبی برای مردم کم شود و تلاش صادقانه و کیفی را مورد توجه قرار دهند.
امام جمعه اراک در خصوص وظایف و اهمیت شورا‌ها و شهرداری افزود: شهر یک موجود زنده و فعال است و شهرداری و شورا باید در خصوص آن و توسعه شهری و ترافیک برنامه ریزی کند و نظارت‌ها را دقیق انجام  دهند و بر اعتماد سازی توجه کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به تحقق وعده صادق و شکست هیمنه پوشالین رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی هم گفت: امروز نباید از گرگ‌های ظالم ترسید، جوانان و سپاهی‌ها و ارتشی‌ها باید همواره در میدان مراقب دسیسه‌های دشمنان باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • نبود کمیته‌های حفاظت فنی و بازرسان عامل ازدیاد حوادث کار
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران
  • سورپرایز بزرگ کارگران با دریافت پاداش روز کارگر | کارگران اردیبهشت ۲ تا حقوق می‌گیرند