Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@09:34:29 GMT

شناسایی علائم جدید آبله میمون

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۷۰۳۶

شناسایی علائم جدید آبله میمون

طبق گفته مقامات بهداشتی در آمریکا علائم آبله میمونی در برخی از کشورها و برخی از موارد متفاوت با علائم شناخته شده در گذشته است.

به گزارش مشرق، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) در آمریکا روز جمعه اعلام کرد که ایالات متحده از آغاز ماه می ۴۵ مورد ابتلای قطعی به ویروس " آبله میمون " را ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"ان‌بی‌سی" در این باره نوشت: این آژانس از ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی می‌خواهد که مراقب بثورات در میان بیماران باشند، اما ماهیت جوش‌های آبله میمون در موارد اخیر با آنچه پزشکان در گذشته در آفریقا مشاهده کرده‌اند ( جایی که ویروس در ۱۱ کشور بومی است ) متفاوت است.

"روشل والنسکی"، مدیر CDC در یک جلسه توجیهی گفت: در برخی از موارد جدید، آبله میمون باعث شده است که افراد به جای یک خارش گسترده، چیزی شبیه جوش یا تاول ایجاد کنند. او گفت که در موارد دیگر، برجستگی‌های ریز روی پوست نشانه عفونت است.

او گفت: ما نشانه‌های آبله میمون را دیده‌ایم که خفیف بوده و گاهی فقط در نواحی محدودی از بدن هستند که با نشانه‌هایی که در کشورهای بومی آفریقای غربی و مرکزی دیده می‌شوند، متفاوت هستند. این نگرانی را برانگیخته است که برخی موارد ممکن است ناشناخته یا تشخیص داده نشوند.

طبق مشاهدات مقامات بهداشتی در آمریکا بیماران علائمی شبیه آنفلوانزا مانند تب، بدن درد و غدد متورم را گزارش کرده‌اند. پس از آن، بثورات مشخص و اغلب منتشر در چندین طرف بدن، اغلب روی صورت، بازوها و دست‌ها ظاهر می‌شوند.

با این حال والنسکی می‌گوید که برخی از بیماران قبل از این که علائمی شبیه آنفلوانزا را تجربه کنند، اغلب در اطراف ناحیه تناسلی یا مقعد دچار یک خراش موضعی شده و علائمی شبیه آنفلوانزا ایجاد نکرده‌اند.

این نوع آبله میمونی که در حال حاضر در ایالات متحده و سایر کشورهای خارج از آفریقا در گردش است. سازمان بهداشت جهانی (WHO) تخمین می‌زند که حدود یک درصد از افرادی که به این سویه مبتلا شده‌اند در گذشته جان خود را از دست داده‌اند؛ در مقایسه با ۱۰ درصد افرادی که به سویه حوضه کنگو مبتلا شده‌اند.

به نظر می‌رسد آبله میمون از طریق تماس فیزیکی نزدیک، قطرات تنفسی، بثورات یا ضایعاتی که در طول عفونت ایجاد می‌شوند و یا از طریق وسایل آلوده مانند لباس یا ملحفه، گسترش می‌یابد.

منبع:افکارنیوز

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت آبله میمون بیماری آبله میمون سلامت اخبار سلامتی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت آبله میمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۷۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان

ایسنا/خوزستان سرپرست مرکز بهداشت آبادان از پلمب یک فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای در این شهرستان خبر داد.

روح‌الله شکری امروز (۸ اردیبهشت‌ماه) به رسانه‌ها اظهار کرد: با توجه به موارد تخلف مشاهده شده در یک فروشگاه‌ زنجیره‌ای و اینکه این موارد مصداق بارز تهدید علیه سلامت عمومی بوده است، برخورد با این فروشگاه با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در بازدید از این فروشگاه زنجیره‌ای، این واحد به علت رعایت نکردن موازین بهداشتی پلمب شد.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان با تاکید بر لزوم برخورد قانونی و بدون اغماض با افرادی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی، به صورت ۲۴‌ساعته می‌توانند با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند یا به صورت حضوری به مرکز بهداشت مراجعه کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است
  • کدام تیم قهرمان یورو 2024 می شود؟ نتیجه 10 هزار شبیه سازی با کامپیوتر!
  • پلمب یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • ۱۰ فیلم جنگی پادآرمانشهری جذاب و پرتنش که باید ببینید